Toch een bubble?

28 november 2006, 08:25

Dat de web 2.0 bepaalde aspecten van een bubbel heeft, is lastig te ontkennen, maar de verschillen met de 2000 hype zijn levensgroot: er gaat serieus geld om op internet, de ikonen van de huidige boom maken winst en er zijn minder stompzinnige plannen die miljoenen ophalen. Zojuist las ik op de blogherald echter een bericht waar ik toch wel van schrok. Boo.com maakt een comeback.

Voor wie het niet meer weet. Boo.com was een zweedse startup waar niets te gek was. Het beste voorbeeld van de extravanganza vind ik wel het verhaal dat ze een top-kapper / stylist lieten overvliegen uit LA naar London om de virtuele winkeldame van de virtuele winkel te restylen. Inderdaad, een en al hype, nooit winst gemaakt en miljoenen verbrand. En nu komen ze terug…

De loopbaan van Richard Osinga (1971) is ongewoon en afwisselend: hij was diplomaat in Noord-Afrika, eigenaar van start-ups in Silicon Valley en Berlijn en ondernemer in de zorg. Hij is oprichter van world66.com, triposo, was lange tijd creatief directeur van Oberon en is nu een van de mede oprichters van Alii.care, een platform voor medisch specialisten om protocollen op een betere manier up to date te houden.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Gerben

    Wellicht waren ze destijds net te vroeg voor een dergelijke launch!? De massa van het publiek was er wellicht nog niet klaar voor!?


    28 november 2006 om 11:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!