Commercial Nuon toont toekomst van Nederland

20 oktober 2006, 11:18

Vanaf maandag 23 oktober op TV, maar nu al te zien op internet: de commercial van Nuon (binnengekregen via Funny Movies). Het filmpje geeft een kijkje in de toekomst van Nederland. Zo ontvangt Ali B. een Nobelprijs voor de Literatuur, plaatst Oranje zich voor de finale van het WK voetbal en is de herinvoering van de Gulden een feit. Veel beelden komen sterk overeen met scenes uit de futuristische film Minority Report met Tom Cruise uit 2002.

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

3 Reacties

    Wouter

    Goede reclame, de luchttrams en interactieve kranten zijn leuk verzonnen!


    20 oktober 2006 om 14:56
    mvkranenburg

    Complimenten voor het filmpje. Zou het dan eindelijk een keer lukken. Ik heb in iedergeval de kaartjes voor het WK Voetbal voor Zuid-Afrika al besteld, via mijn sms natuurlijk waarbij het direct van mijn sms-digi rekening werd afgeschreven en we vliegen met Orange Air de nieuwe low cost puur hollandse carrier waarbij alleen via web en mobiel geboekt kan worden. Wow ik heb er nu al zin in 🙂


    20 oktober 2006 om 16:33
    Alexander Klöpping

    Met name het oog voor detail in de commercial vind ik heel mooi. Denk bijvoorbeeld aan het “Schiphol Airport in zee” logo op de achtergrond in de tunnel. Verder is de on-screen huisstijl van CNN mooi overgnomen op het nieuwskanaal 😉


    20 oktober 2006 om 21:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!