Deze dagen geen smart bankieren bij de Postbank

9 oktober 2006, 10:44

Nog steeds problemen PostbanksiteIk weet dat ook de website van Marketingfacts de laatste tijd nogal eens kampt met technische problemen (waarvoor excuses), maar de Postbank maakt er de laatste dagen helemaal een potje van. De website van de Postbank kampt namelijk al sinds donderdag met technische problemen. Zaterdag gaf men aan dat alle storingen waren verholpen maar tot op heden lukt een deel van de klanten het nog steeds niet om de bankzaken online te regelen (zie ook reacties op Marketingfacts).

Een woordvoerder van de bank kon vanochtend nog niet zeggen wat de oorzaak is van de storing en hoeveel van de circa 2,5 miljoen klanten gedupeerd zijn. “Een deel van de klanten kan gewoon online bankieren, een ander deel lukt het niet de postbankpagina op het scherm te krijgen”, aldus de woordvoerder die eraan toevoegt dat ook andere pagina’s binnen de ING Groep slecht bereikbaar zijn. “We zoeken zowel intern als extern naar mogelijke oorzaken en hopen de problemen zo snel mogelijk opgelost te hebben” (via: de Telegraaf).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    beleggert

    haha geen nieuws. Mensen die ook via de Postbank beleggen (wat nog meer tijdkritisch is dan bankzaken) kennen het probleem al maanden/jaren


    9 oktober 2006 om 11:11
    media

    Die is iets te makkelijk beleggert. Ben zelf geen belegger bij Postbank dus leg even uit wat dan precies het probleem is.


    9 oktober 2006 om 11:33
    media

    Goed punt Hans. Wist eerlijk gezegd niet van het probleem van de Rabobank af; vreemd dat de media alleen aandacht heeft voor de technische problemen bij de Postbank.


    9 oktober 2006 om 12:42
    Kasper Katje

    Postbank Zakelijk is in ieder geval al tijden een zootje maar inderdaad de laatste dagen nog extremer.

    Het is vaak een kwestie van ‘opent ie of opent ie niet?” en ook kloklezen lijkt een probleem te zijn. Vaak verschijnt tot ongeveer 6.15 uur de boodschap dat de site gesloten is en de openingstijden 06.00 – 23.00 uur zijn.


    9 oktober 2006 om 13:06
    Jan Kolstee

    Ook internetbankieren van de ING het moederbedrijf heeft problemen. Vreselijk langzaam.


    9 oktober 2006 om 14:03
    Edwin

    hier nergens last van kan bijna altijd wel bij de postbank en de internetbanking site…


    9 oktober 2006 om 18:21
    Arnoud Rademaker

    @beleggert. Ik zie op het gebied van beleggen niet zo’n probleem. Tijdkritisch is het voor weinigen. Voor de meeste beleggers komt het niet op 10 minuten aan. Ik neem aan dat je de postbank ook telefonisch kunt benaderen voor het opgeven van een effectenorder. Natuurlijk het is heel vervelend.

    Groet,

    Arnoud


    9 oktober 2006 om 19:07
    media

    Las net dat deze week voor de derde keer in korte tijd de website van de Postbank is getroffen door een storing. Klanten van de bank konden gisterochtend niet terecht op mijnpostbank.nl om hun bankzaken te regelen. De storingen zijn volgens de bank te wijten aan problemen van technische aard. Hoewel de storingen grondig worden geanalyseerd, kan de Postbank niet garanderen dat deze nu voorgoed achter de rug zijn.

    Nu heeft Marketingfacts de laatste tijd aardig wat problemen gehad maar volgens mij moet de Postbank ook eens kijken naar een andere provider 😉


    21 december 2006 om 08:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!