Nieuwe Nederlandstalige marketingblogs

9 oktober 2006, 04:16

Wie de laatste jaren de ontwikkeling van de Nederlandse marketingblogs een beetje heeft gevolgd, heeft kunnen zien dat een aantal bloggers van het eerste uur inmiddels is afgehaakt. De vaak met enthousiasme opgestarte weblog bleek toch meer tijd te kosten dan aanvankelijk werd gedacht, de inspiratie is er niet meer of het succes van bezoekers en adverteerders bleef uit. Gelukkig komen er ook regelmatig nieuwe weblogs bij waardoor het aanbod gevarieerd blijft.

Zo is recentelijk Roy Huiskes gestart met zijn weblog chapter42.com over zoekmachine marketing. Zeker de moeite waard is bijvoorbeeld zijn analyse van de nieuwe

zoekmachine

vindmachine dabedoo.com.

Twee andere weblogs waar ik deze week tegenaan liep zijn Buzzmarketing.nl (van PR-bureau Busted) en Brand Merchandise. Er zijn er ongetwijfeld meer opgestart de laatste tijd dus als je een suggestie hebt, laat het even weten via de reacties hieronder!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    arjanintveld

    http://www.mokkamarketing.nl is mijn eerste aanzet naar een weblog over plusmarketing, ouderenmarketing, seniorenmarketing, golden age marketing en marketing gericht op ouder wordende consumenten. Kritische kanttekeningen en interessante input zijn meer dan welkom.


    9 oktober 2006 om 06:53
    arjanintveld

    Klopt ja. Dat was ook mijn probleem. Heb daarom een domeinnaam die ik doorlink. Weet niet of dat wel zo handig is, maar voorkomt dit soort problemen in ieder geval wel.


    9 oktober 2006 om 07:56
    media

    Begint toch een aardig lijstje met nieuwe blogs te worden op deze manier; leuk!


    9 oktober 2006 om 15:38
    Richard Theuws

    Marco, dank je voor de aandacht!


    10 oktober 2006 om 07:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!