Testnet lanceert alternatief voor Google AdSense

25 september 2006, 03:55

Terwijl Google steeds meer mogelijkheden biedt naast tekstadvertenties (zie o.a. artikel ‘Marketing on Google: It’s Not Just Text Anymore’ in NY Times), lanceert Testnet met SmartTexts een alternatief voor Google AdSense aan Nederlandse websites (via: AdfoResult).

Volgens Testnet heeft SmartTexts twee voordelen: de advertenties openen in een nieuw venster, waardoor de consument altijd terugkeert naar de bezochte website. En de webmaster bepaalt zelf welke advertenties worden getoond en heeft hiervoor de keuze uit de meer dan 850 actieve campagnes. Onaangename verrassingen worden zo uitgesloten. Net als Google AdSense zijn Testnet SmartTexts beschikbaar in de meest voorkomende bannerformaten, zelf-optimaliserend, en is de opmaak aanpasbaar aan iedere website.

Opmerkelijk dat Testnet hierover nog niets meldt op haar eigen website.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

7 Reacties

    Stijn Kruijssen

    Ben benieuwd.. Maar of het echt een alternatief voor Google Adsense wordt? Gaat Testnet op CPC basis uitbetalen? Waarschijnlijk niet, gezien de meeste campagnes die op dit moment draaien CPL zijn. Daarnaast is 850 campagnes leuk, maar Google heeft met zijn Adwords natuurlijk veel meer campagnes om ook hele specifieke websites van de juiste advertenties te voorzien. Verwacht dan ook meer van Yahoo! en MSN op dat gebied. Maar natuurlijk blijft het wel een interessante stap van Testnet en verwacht ik dat bepaalde Affiliates nu wel meer omzet kunnen scoren.


    25 september 2006 om 06:23
    Gerben

    OPGELET

    Hou je mail in de gaten de komende week: Testnet komt binnenkort met SmartTexts!

    Adformatie berichtte er al over.

    Bovenstaande krijgen Testnet publishers al te zien bij het inloggen….voor zover ik weet/kan inschatten is adformatie enigzins vooruitstrevend geweest door alvast melding te maken…


    25 september 2006 om 06:36
    Karel Kolb | Feeder

    Dit systeem zou officieel op eDay geopend worden, zo las ik in het beursnummer van Emerce.


    25 september 2006 om 06:54
    media

    Ah, dat verklaart in ieder geval waarom ze zelf nog niets op de site hebben staan. Het was blijkbara nog niet de bedoeling dat het naar buiten werd gebracht. Sorry jongens!


    25 september 2006 om 09:21
    Eric

    Nadeel van het systeem is volgens mij dat er een hoop pay-per-lead campagnes tussen zitten. Er wordt dus gekeken naar eCPC, wat betekent dat je niet persé een hoge CPC opbrengst hebt.


    25 september 2006 om 15:56
    Jan

    Even gekeken, en als ze nu de lege blokken met “Empty tags” er nog uit halen:)

    Ik bekijk nu deze site met IE7 🙁 dan kloppen deze formuliervelden niet helemaal 🙂


    4 oktober 2006 om 10:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!