Boomerang Media neemt belang in VKmag

21 september 2006, 20:46

Boomerang Media stapt in het populaire weblog VKmag. De distributeur van gratis kaarten heeft een minderheidsbelang genomen in het weblog, meldt NieuwNieuws. Boomerang gaat het VKmag helpen met het commerciële traject. Hoeveel er is betaald voor de deelname is niet bekend.

Eerder deze week kwam het mediabedrijf met een virale campage Phoneslapping om een nieuwe dienst, genaamd Freetones te promoten. Vele weblogs en nieuws sites (o.a. Webwereld, Nu.nl) berichtte over de reclamestunt. Bekijk ook “A day at the VKMag office“, dat speciaal is opgenomen voor het huigelijke nieuws. (Persbericht)

Steve Stiffbone, één van de oprichters, ontkent tegenover NU.nl de berichten dat Boomerang een belang in VKmag zou hebben genomen. “We blijven gewoon ons eigen ding doen”, aldus Stiffbone.

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

9 Reacties

    media

    Dat gaat nu snel met al die overnames; mannen van VKMag, gefeliciteerd!


    22 september 2006 om 03:43
    Michael Borgs

    Mooie zet en lang geheim gehouden 😉

    Zo hoort het tenslotte ook…

    VKMAG, let’s keep the money rolling 😉

    Greetz to all of you, volgend jaar weer SPIN AWARDS?

    GEFELICITEER…zeker een troon op jullie werk..

    Greetz from Mikey @ Green Valley


    22 september 2006 om 07:03
    Paul van Veenendaal

    Het persbericht: Boomerang en VKmag.com doen het samen

    Amsterdam, 21 september 2006

    Boomerang Media en de succesvolle weblog vkmag.com zijn een vergaande samenwerking aangegaan. De content-makers van beide bedrijven zijn samengevoegd tot één team en ook bij de exploitatie van de diverse websites wordt intensief samengewerkt.

    Zowel VKMag.com als Boomerang.nl werken ook samen met AdFactor waarbij naast de bekende online advertentie-mogelijkheden ook vooral nieuwe commerciële paden worden gebaand. Voor adverteerders die niet te bang zijn uitgevallen bieden deze partijen met hun onorthodoxe aanpak nieuwe kansen.

    500.000 unieke bezoekers per maand

    VKMag.com is in november 2002 gestart op en met 500.000 unieke bezoekers per maand één van de grootste weblogs van Nederland. De oprichters – met de illustere namen Henry Hardcore, Willy Wanka en Steve Stiffbone – hebben de activiteiten ondergebracht in TCMagNet. De formule van dit online magazine blijkt ook internationaal succesvol: het Engelstalige TotallyCrap.com, online sinds eind 2004, trekt 2.500.000 unieke bezoekers per maand.

    Dave Tabernal, één van de oprichters: ´Boomerang is echt het enige offline mediabedrijf waar we mee in zee wilden. Opzitten en pootjes geven bij een groot concern da´s niet ons ding. Boomerang heeft humor en is niet zo bang uitgevallen. Ze slagen er ook nog eens in heel professioneel en succesvol zaken te doen. Dus wij zitten hier helemaal op onze plaats.´

    Serge Brabander, algemeen directeur geeft aan: ´De komst van VK betekent dat we een aantal van de beste mensen uit de online community in huis halen. Dus laat iedereen maar lekker praten over Web 2.0 maar dit is het echte ding. Deze jongens ademen online.´

    Boomerang.nl

    Boomerang bouwt in snel tempo een online positie op. In de komende maanden worden nieuwe producten op de markt gebracht waarin offline en online worden gecombineerd. Ook zal Boomerang.nl sterk uitgebreid worden. Naast de succesvolle e-cards en de online shirtshop zal de creatieve achterban veel nieuwe mogelijkheden aangereikt krijgen.


    22 september 2006 om 07:04
    Kasper Katje

    Ach ja, leuk om te zien dat poeppraat loont. Maar iig een betere en logischer match in mijn ogen dan GS/Telegraaf.


    22 september 2006 om 07:44
    michiel

    “VKMAG, let’s keep the money rolling 😉

    Greetz to all of you, volgend jaar weer SPIN AWARDS?

    GEFELICITEER…zeker een troon op jullie werk..

    Greetz from Mikey @ Green Valley ‘

    gelukkig is je engelands beter dan je nederlands….


    22 september 2006 om 08:35
    Mark-I-Mark

    Thiz is totally de bom lauwe poep bizzz. Wel you ff uploaden to the YVT, Michiel, want MikeyMike is helemaal de daddy met his troon op z’n job!


    22 september 2006 om 09:06
    Heke aan VK

    Steve Stiffbone van Volkomen Kut spoort niet helemaal, het enige wat ze daar op die site kunnen is slap dom praten, vrouwen belachelijk maken omdat ze zelf aandacht te kort komen, dat geld trouwens ook voor sites als Fok en Geenstijl, het gaat alleen maar over vrouwen afzeiken en stoer dom ouwehoeren, zodat mensen een verkeerd beeld krijgen over dingen. Nederland is ook het enige land dat zulke trieste websites heeft. De reacties op die sites zijn ook te triest voor woorden, maar ja iedereen kan stoer lullen vanachter een pc. Gelukkig is de realiteit van hun domme artikels anders.


    8 november 2008 om 18:46
    Dirk W.

    Wat moet het toch heerlijk zijn om alles zo lekker zwart wit te zien, zonder gehinderd te worden door enige kennis van zaken.


    8 november 2008 om 20:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!