Marketingfacts Brainpower

14 september 2006, 13:52

Gedurende de cross media week Picnic ’06 ontmoet de crossmediale wereld elkaar in Amsterdam. In een eerdere posting gaf ik op verzoek van Marco een toelichting over wat ons daar precies te wachten staat. Maar er is natuurlijk meer. Naast het officiële programma zijn er veel activiteiten waar corporate sponsors een rol spelen. ilse media & Sanoma Uitgevers zijn gezamenlijk corporate partner voor dit initiatief, waaraan we voornamelijk een inhoudelijk interessante invulling willen geven. Voor een gedeelte van onze sponsor-activiteiten wil ik dit podium gebruiken om de Marketingfacts ‘brainpower’ aan te spreken. Ik realiseer met dat daar risico’s aan kleven, die accepteer ik bij dezen. Waar heb ik jullie mening voor nodig?

Tijdens de conferentie op 27-30 september in de Westergasfabriek hebben we als corporate sponsors onze eigen manier om onze ‘crossmediale’ kant laten zien. Wij doen dat onder meer via een stand, waarover we wel even getwijfeld hebben… toch een beetje statisch… Punt waar we onze crossmediale kant kunnen laten zien, maar die is soms lastig te definiëren, juist door de crossmediale en experimentele kanten ervan. We hebben dus besloten om onze middelen in te zetten om bezoekers van het congres aan het woord te laten. Een video-crew van Sanoma’s Extrafris.nl gaat de menigte in. Doel? We willen meningen, ideeën en discussies ontlokken aan de bezoekers en op die manier de interactie onderling vergroten. Om mensen aan het praten te krijgen wil ik stellingen poneren, stellingen die leven en die eens / oneens of andere meningen ontlokken. Ze mogen buzz, röring of discussies ontlokken en als het even kan mensen (niet in de laatste plaats onze eigen mensen) aan het denken zetten.

The challenge: Stellingen….

– De 30-seconden commercial zal nooit verdwijnen.

– Podcasting wordt een serieuze bedreiging voor radio en TV.

– Digitale media kunnen de ‘gevoelswaarde’ van print niet evenaren.

– Creatief toptalent denkt mono-mediaal. Anders was ‘crossmediaal’ al veel groter.

– Etc.

Mijn vraag aan jullie:

Welke stellingen willen jullie besproken zien? Wat leeft zó dat je het interessant vindt om meer meningen te achterhalen? En wat vinden jullie eigenlijk van deze stellingen? Ik hoor jullie reacties heel graag en hoop op een vruchtbare discussie 🙂

Lianne van der Kruk is sinds juni 2007 werkzaam bij ilse media dochter newrulez 'the youth interaction company'. newrulez is een 'mediabedrijf nieuwe stijl', waar wordt geopereerd op het raakvlak tussen marketing en media. Newrulez ontwikkelt en exploiteert sites voor en door jongeren, waaronder onder andere: Kaboem.nl, Cu2.nl, Shopgirl.nl, Fancy.nl, Extrafris.nl, Partyscene.nl en Girlscene.nl. Voordat zij aantrad bij newrulez was Van der Kruk werkzaam bij ilse media in diverse marketing en development functies. In de laatste vier jaar als manager marketing en communicatie. Projecten: Invoering nieuwe Corporate ID voor ilse media (de vingerafdruk) Opzetten & ontwikkeling cursus Crossmedia A in samenwerking met SRM (start januari 2007) Consumenten marketingcampagne voor Startpagina (de fluisteraar, het restaurant en acupunctuur commercials, 2006) Sponsoring van de Dam tot Damloop door Startpagina Alle persberichten van ilse media Opzet van STIR en verdere ontwikkeling (mede-initiatiefnemer en oud bestuursvoorzitter) ilse media events: ilse media offline (2005) en ilse media 2.0 (2006) Sponsoring door ilse media van Picnic '06 TV-campagne voor ilse mail (januari 2004) Zoek het zomerwoord - zoekactie op ilse.nl (2003) Aanlevervoorwaarden - onderhandelingen tussen 5 internetexploitanten en PMA digital Voordat ze bij ilse media kwam werken werkte Lianne van der Kruk in Moskou bij Independent Media. Daar viel de website van de Moscow Times (www.themoscowtimes.com) onder haar verantwoordelijkheid. "Ik heb letterlijk met de voetjes in de modder de ins en outs van internet geleerd. Zakendoen met een Russische programmeur, die al mijn mailtjes eerst door een vertaalprogramma moest halen leerde mij een stuk meer over mijn eigen vak: communicatie. Wil je leren to the point te communiceren? Dan is dit echt een aanrader :-)"

Categorie
Tags

9 Reacties

    Oli4b

    extrafris link even aanpassen


    14 september 2006 om 16:06
    media

    Na vandaag ben ik even helemaal leeg en heb ik net iets te vaak ’30-sec spot’ gehoord en ik vrees dat dit ook geldt voor veel andere marketingfacts-lezers die vandaag in R’dam aanwezig waren. Misschien dat ik morgen wat meer inspiratie heb…

    Link inmiddels aangepast!


    14 september 2006 om 17:53
    Hemaworstje

    creatief toptalent verdient zijn eigen geld en koopt kwantiteit.( hits e.d.).

    Ilse/Samoa heeft geen talent en besteed het uit of doet het via embedded

    kuch funny filmpjes

    Het zijn de CIA agenten der reclame , how low can we go.

    waarom zou men op basis van 60/40 bizniz met ze doen ?

    De banners trekken de kwaliteit omlaag , zie die hoogst irritante peper links van mij als stuitend voorbeeld en de brainpower ellende . de naamsbekendheid giert omhoog , maar met een imago dat

    mijn koters al zeggen wat een rotzooi.( Uw doelgroep )

    Zo werkt geen enkele visser, remkema wel , maar we hadden het over kwaliteit en niet kwantiteit. toch ? zo frank, je kunt de ban er weer op knallen .

    Dat vergemakkelijkt de vruchtbare discussie.


    14 september 2006 om 19:22
    ewout@onedaycompany.nl

    Goedenmorgen Hemaworstje, blijkbaar lekker geslapen 😉

    Mensen die iets proberen hebben altijd credit bij me.

    Hum…: ik vind het een goed idee : liever dan met zijn allen statisch in een donkere zaal zitten en dan twee vraagjes hebben bij een geweldige spreker ! Bereid het wel goed voor met de mensen die disscussieren : gooi niet zomaar een bezoeker een camera onder zijn neus : dan worden het statements & komt er geen discussie.

    (Ja, die 30 sec spot komt mij ook de neus uit, wat een verhaal gisteren, pff…)

    Je stellingen doen mij nog te weinig pijn. Waar ik over dub is :

    * online is aardig voor conversie, maar voor branding blijf je aangewezen op massa-media

    * Blogs zijn alleen interessant, omdat Google zo gek is om blogs erg hoog in de zoekresultaten te plaatsen.

    * Podcasting wordt nooit wat in Nederland, omdat te weinig mensen zoveel tijd hebben om te doden waardoor de huidige media (radio, CD’s, etc) geen optie meer zijn.

    * De Conferentie is dood : online discussie is beter, scherper & dieper. Laten we alleen bij elkaar komen om erg gezellig te zijn, te netwerken en mooi werk te bekijken.

    Succes.


    15 september 2006 om 02:42
    RubZie

    Kleine duit:

    * Marketeers zijn bang of incompetent om dingen uit te leggen aan hun baas en kiezen daarom te vaak het gebaande pad.

    * Nederland speelt en geen rol van betekenis (/kan geen rol…) in de wereld als het om innovatieve marketing gaat.

    * De cross media week is leuk, maar wordt te elitair opgezet om een succes te kunnen worden.


    15 september 2006 om 03:13
    media

    Sluit me aan bij Ewout, offline events zouden vooral bedoeld moeten zijn om elkaar te ontmoeten en om bij te praten. De meeste presentaties op events zijn te kort, te lang, te saai, te weinig nieuws. Die kennis ophalen kan beter via internet. Goed punt dus!!!


    15 september 2006 om 04:03
    Roy Huiskes – chapter42

    ik vind de duit van ruben erg mooi.


    15 september 2006 om 04:24
    malens

    * 80% van de marketing activiteiten in nederland heeft geen toegevoegde waarde doelstelling in de vorm van meetbare ROI.

    * Marketing is sales

    * communicatie is in de werkelijkheid 90% copy schijven en 10% wat het echt moet zijn. Wat is die 10%?


    15 september 2006 om 10:40
    LianneK

    Allemaal heel erg bedankt voor jullie input! De vorige reactie die ik hier had gepost is ergens in het zwarte internet-gat terecht gekomen… dus bij deze alsnog ééntje.

    Ik heb ontzettend zitten stoeien met de stellingen. Ze moeten uitdagend zijn, niet cliché, een discussie opwekken, interessant, etc. Hoge eisen, maakt het lastig. Uiteindelijk gaan we ervoor om op de dag zelf stellingen te poneren die vanuit de sessies naar boven komen. Ben je dus benieuwd wat daaruit is gekomen? Loop even langs in onze stand (Zuiveringshal West) tijdens de Cross Media Week.

    Tot daar!


    20 september 2006 om 05:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!