MSN komt met behavioral targeting in adCenter

8 september 2006, 09:20

MSN is bezig behavioral targeting in te voeren in MSN adCenter. Hierdoor kunnen adverteerders straks hun advertenties laten vertonen aan gebruikers van MSN die geïdentificeerd zijn als potentiële kopers in een bepaald segment. MSN gaat hiervoor de zoekhistorie van gebruikers analyseren en ze op basis daarvan indelen in 18 groepen als bijvoorbeeld gamers, intensieve internetgebruikers, aankomende ouders, ouders, auto kopers en natuurlijk travel searchers.

Hierdoor kan een automerk bijvoorbeeld een advertentie voor een auto tonen aan een gebruiker van MSN die geïnteresseerd is in het aankopen van een nieuwe auto, ook al zoekt deze gebruiker op dat moment naar iets compleet anders. (via: MediaPostPublications)

Marketeer voor betekenisvolle bedrijven.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Remi

    Het lijkt erop dat MediaPost een aantal dingen door elkaar heeft gehaald en ik dat onvoldoende heb gechecked. Bovenstaand bericht klopt dus niet. MSN adCenter biedt geen behavioral targeting. Excuus voor de slordigheid!


    11 september 2006 om 13:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!