Planet.nl nadert Telegraaf.nl en Nu.nl in bereik

6 september 2006, 07:25

Ik heb het bericht nog niet kunnen vinden op de officiele site internetreclame.org of de STIR-blog, maar Planet weet vanmorgen te melden dat Planet Internet een grote sprong heeft gemaakt in de maandelijkse cijfers van de STIR (juli 2006).

De groei heeft een technische reden aldus Peter Wiegman van de STIR: “Als het goed is hebben diverse mensen binnen Planet de codering van de portal geoptimaliseerd. Door reorganisaties en dergelijke was dit in het slop geraakt. Blijkbaar heeft dat geholpen.”

Telegraaf blijft volgens de STIR-meting de grootste nieuwssite in bereik met 29 procent, Nu.nl volgt met zo’n 24 procent en Planet volgt vlak daarachter met 23 procent. RTL (16 procent), NOS (13) en NOS Teletekst (12) komen daarna, en de PCM-titels AD (10,7) Volkskrant (7,8), NRC Handelsblad (3,4) en Trouw (2,8) volgen op afstand. De regionale titelsites van Wegener blijven alle onder de 2,5 procent bereik.

Bereik in procent in juli 2006 (vergeleken met juni 2006)

1. MSN – Messenger – 47,5 (46,3)

2. Ilse Media – Startpagina 43,5 (44,6)

3. Marktplaats – 43,1 (44,1)

4. MSN Hotmail – 39,0 (39,6)

5. De Telegraaf – 27,2 (29,0)

6. De Telefoongids – 26,5 (28,4)

7. Ilse Media – Nu.nl 24,1 (24,4)

8. Planet.nl 23,0 (16,5)

9. Zylom – 16,7 (17,9)

10. RTL Nederland – 16,3 (17,7)

11. MSN 15,7 (17,1)

12. Lycos – 13,6 (14,5)

13. Kelkoo – 12,6 (13,9)

14. Funda – 13,0 (13,5)

15. Startkabel – 14,2 (13,7)

16. Kieskeurig – 12,8 (12,5)

17. AD – 10,7

18. Orange – 10,2

19. Vara – 10,0 (11,0)

20. Ilse.nl – 9,5 (9,1)

21. Omroep.nl – 9,2 (11,5)

Veel van de dalingen worden veroorzaakt door vakantie in juli. Datzelfde geldt voor de aantallen pageviews in het lijstje hieronder. Alleen de NOS en Nu.nl maakten een grote sprong in juli, mede dankzij sportevenementen als de Tour de France. Startpagina daalde weer sterk, terwijl Nu.nl de derde plaats haalde.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Gerben

    Hm..

    Bij wegener hebben ze het dus wel begrepen 😉


    6 september 2006 om 17:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!