Ook Libelle richt zich op online community

30 augustus 2006, 03:45

Libelle site wordt 'vrouwencommunity'Emerce meldt dat de website van Libelle, met maandelijks 250.000 unieke bezoekers en 5,5 miljoen pageviews één van de meest bezochte vrouwensites in Nederland, kiest een nieuwe insteek. In de nieuwe site die eind dit jaar zal worden gelanceerd komt het community-element centraal te staan: Libelle-vrouwen (30+) kunnen straks onder meer eigen profielen maken, met elkaar discussiëren, toegang krijgen tot gepersonaliseerde content en video’s uploaden.

Op dit moment zijn de spelletjes en het forum de meest populaire onderdelen van de site. Voor de spelletjes maakt de site gebruik van de games van Zylom, specialist in casual games, eenvoudige spelletjes die met name populair zijn onder vrouwen. Ook de rubriek ‘gesprek van de dag’ wordt veel bezocht.

Het blad heeft volgens Manon Schoenmaker van Sanoma, uitgever van Libelle, zo’n 2,5 miljoen lezers. Het bezoek aan de site is volgens Schoenmaker ‘puur ontstaan’ vanuit het blad. Er is nooit echt marketing gedaan rondom de site; in het blad staan wel op verschillende plekken verwijzingen naar de site.

Eerder meldden we al dat Sanoma aan het zoeken is naar het juiste format voor een online community. Inmiddels is wel duidelijk dat forums het meest populaire onderdeel zijn op veel vrouwensites.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!