Is Dolce Gabbana geïnspireerd door Puma?

13 augustus 2006, 14:50

In 2003 zorgde een tweetal advertenties voor een behoorlijk hype rondom Puma. Op de afbeeldingen zat een meisje met Puma-schoenen op haar knieën voor een jongen, met op haar bovenbeen iets wits (image1 en image 2). Puma maakte na enige tijd bekend dat de advertenties nep waren en stelde dat ze ongeautoriseerd, seksueel suggestief en lasterlijk waren. Desondanks leverde het Puma behoorlijk wat aandacht op.

Sinds enkele weken verschijnt een vergelijkbare advertentie van Dolce Gabanna. De suggestie mag duidelijk zijn en is ongetwijfeld bedoeld om opnieuw de nodige aandacht te trekken, zij het dit keer wel door het merk zelf veroorzaakt. Het geheel is ook Gay News niet onopgemerkt gebleven. Of de verkoop er bij gebaat is, weten we (nog) niet maar voldoende aandacht krijgt het wel. Zou dit de grens zijn of gaat een bekend merk binnenkort nog een stap verder?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Vincent Vega

    Matige reclame, er is niet goed op de details gelet vind ik.

    Dat hij zijn onderbroek nog gewoon aanheeft valt direct op waardoor er niks suggestiefs is in de seksuele trend.


    14 augustus 2006 om 06:13
    Laurens

    Matige reclame dit inderdaad. Om echt de aandacht te krijgen die ze zoeken hadden ze toch iets schokkenders moeten verzinnen denk ik.


    14 augustus 2006 om 10:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!