Hallo, kan ik u helpen?

11 augustus 2006, 09:16

Hallo, kan ik u helpen?Eerder deze week publiceerde New York Times (via RetailTech) een interessant artikel over de opkomst van de pop-up chatbox als ondersteuning bij online verkoop.

Volgens het artikel schakelen internetretailers steeds vaker chatters in om klanten te overtuigen. Afhankelijk van de instellingen (bijv. na enkele zoekopdrachten binnen een bepaalde tijd), verschijnt een pop-up op het scherm met de vraag ‘Hallo, kan ik u helpen?’ Deze ontwikkeling zou aansluiten bij de wens van veel online-shoppers om een betere instore-experience te beleven. De pop-up moet ook voorkomen dat de klant zich bedenkt en het elektronische winkelwagentje opnieuw leeghaalt of gevuld achterlaat zonder af te rekenen. Dat gebeurt nu in drie gevallen op de vier. In de VS testen online kledingzaken als Bluefly Inc en Lands’ End op dit moment de pop-up chatbox. Ben benieuwd of er ook al Nederlandse internetretailers experimenteren met deze vorm van customer-service. Iemand?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

11 Reacties

    Edward Jonkers

    Interessante functie , maar is dit niet een vorm van symptoombestrijding? Een goed platform (met hoge kwaliteit van het systeem) heeft geen hulpfunctie nodig lijkt me. Als consumenten afhaken in het aankoopproces lijkt me dit een onderzoek waard naar de oorzaken..


    11 augustus 2006 om 12:56
    Jeroen Happel

    Het nut van l’ive help’ zie ik wel degelijk in, tenslotte lopen er in offline winkels ook verkopers rond. Geen enkele winkel (online of offline) kan aan alle verwachtingen, gewenste klikpaden en functionaliteiten voldoen en zo 100% conversie op het (site)bezoek behalen. Utopia.

    Het toepassen van ‘live help’ zou er wel eens voor kunnen zorgen dat de (dankzij internet uitgebreide) oriëntatie fase van internetters flink ingekort wordt..


    13 augustus 2006 om 14:36
    Frans Jonker

    Een veel gebruikte tool door internationale gambling sites..

    Het lijkt mij persoonlijk een geweldige manier om de potentiële klant/bezoeker te overtuigen tijdens het aankoopproces. Mijn hosting provider (1&1.co.uk) in de UK biedt dit overigens als standaard dienst aan bij een business pakket.

    Toch sluit het wat mij betreft niet echt aan op het meest ideale bedrijfsmodel op het internet. De arbeidsextensieve modellen zijn in veel gevallen doorslaggevend geweest voor het succes van internetondernemingen. Het gebruik van deze tool op bijv. online winkels van Cool Blue (veel bezoekers) zou denk ik zorgen voor een behoorlijke toename van de arbeidskosten.

    Daarentegen kunnen bestaande arbeidskrachten in sommige gevallen effectiever worden ingezet. Oorspronkelijke postorderbedrijven zoals Wehkamp en Otto hebben nog steeds een ruim bezette service desk. Hier zou men kunnen begeleiden in het aankoopproces.


    14 augustus 2006 om 07:01
    Kompis

    Ik ken een e-commerce partij die deze tool succesvol heeft ingezet tijdens de startup fase. Via de chat liet men zien dat er daadwerkelijk mensen achter de webwinkel zitten. Proffesionals die ervoor zorgen dat de verse producten in het schap liggen en je welkom bent! Zelfs voor een persoonlijke advies.

    Uiteraard een zeer arbeidsintensieve activiteit en slecht op te vangen met eventuele callcenteractiviteiten. Helaas komen de pieken tegelijk en moet je de klant alsnog doorsturen naar een webformulier aangezien je geen beschikbare agent hebt om een chat op te vangen. Aan de telefoon wil men nog wel even wachten, maar via een chat verwacht men direct response. En de applicatie van Live Com laat de medewerkers vervolgens meerdere chats tegelijk voeren. Efficiënt? Een klant begrijpt niet waarom jij een minuut moest nadenken over het juiste antwoord. En steeds een standaard antwoord invoegen om de klant geduldig te laten zijn?

    En wat betreft klanttevredenheid. Klanten bleken meer tevreden te zijn over de agents die telefonisch advies gaven dan de agents via het web. En als een call dan ook nog een betere conversie oplevert en lagere kosten? Heeft iemand al andere ervaringen?


    15 augustus 2006 om 17:29
    Thomas Knoop

    Een van de grootste gebruikers van sales chat is AOL, uit betrouwbare bron ( 😉 ) weet ik dat er gemiddeld 900 concurrent chats agents in de weer zijn (uit verschillende werelddelen) om de abbonnementen te verkopen. Gemiddeld worden er tussen de 1.8 en 1.9 miljoen chats per maand(!) verwerkt. In omgevingen als deze voldoet opensource niet (afgezien van het feit dat de opensource varianten point oplossingen zijn en geen multichannel en knowledebase strategie bevatten)


    20 augustus 2006 om 09:14
    pletcherafd

    So good,2013 We all dream of have cheap prom dresses 2013 We can start with this, try different life.


    26 augustus 2013 om 21:16
    bw63e2d8sv

    fitflop shoes singapore All cuts are available in a range of carat weights, colours and clarity and the extensive portfolio of ring styles and designs ensures one is certain to find the perfect De Beers diamond engagement ring fitflop sale singapore

    fitflop in singapore outlet Not valid on previous purchases, or in combination with any other evoDerma offers fitflops singapore

    Based in Phoenix, Arizona and an INC belstaff coat mens

    ray ban shop australia

    hunter boots sale canada

    botas hunter online


    19 maart 2015 om 03:18
    rv55q3i7sn

    toms shoes for sale My classic pieces say I care about how I look and that I am not thrown together John Knits on consignment, Rodeo Drive Resale ( ) has an interest in the future of the iconic brand This service will deliver a ring that lights their heart with the Fire, Life and Brilliance of a diamond individually selected by The De Beers Institute of Diamonds for its innate beauty fitflop price malaysia

    fitflop australia sale Servcorp specialises in providing offices in key locations including Australia, United States of America, China, Japan, the Middle East and India The bloggers were delighted to admire the beautiful De Beers collections and select their dream engagement rings celebrates nearly two centuries of service, the beloved jeweler presents a new collection featuring dazzling necklaces and other timeless items.Designer accessories, such as a luxury belt or a pearl necklace, are simple ways to make an outfit shine fitflops singapore sale

    fitflop shoes singapore Dior 鈥?8,984,4514 People can know a lot of information about luxury handbags at the website The DRC is a multi year, multi phase challenge where research teams from across the world will compete against each other for a $2M prize burberry singapore outlet

    toms australia store

    fitflop murah malaysia

    karen millen sale


    18 april 2015 om 08:56
    zm47u6i9ol

    hunter douglas Additionally, annual deductible options start at $100 which only need to be met once per plan year Marriott, Jr., Président du Conseil d’Administration et Directeur Général de Marriott International, visitez /investor Message aux rédacteurs: Pour rechercher et télécharger des photos d’hôtels, visitez portal.digilink inc/marriottpr opened its doors for business shoes toms

    fitflop sale malaysia White is a great transitional color that crosses seasons seamlessly See our services# # #Louis Vuitton Celebrates the 40th Anniversary of Earth Day with Support of Global Green No gray, silver or orange tone in this luscious pastel color cheap oakley

    fitflop sale in singapore The Whole: Less Than the Sum of the Parts: The industry’s largest conglomerates have failed to leverage their competitive advantage scale The partnership with #DigitalFashionWeek Singapore and with the British High Commission enables us to support upcoming Singaporean designers under the theme of British Exchange and further contributes to the rich mix of cultural relations between our two countries Chanel ?€? 1645 fitflops cheapest price

    fitflops malaysia online

    cheap ray bans

    fitflop in malaysia


    21 april 2015 om 04:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!