Dump je oude bank?

7 augustus 2006, 10:51

Dump je oude bank?

Dagelijks ontvangen we vele emails met suggesties voor Marketingfacts. Vaak onbruikbaar omdat ze (te) commercieel zijn of niet relevant voor de lezers van Marketingfacts. Vandaag een email waaruit duidelijk blijkt dat iemand een virale campagne (gratis) probeert te pluggen:

(…) Via Angelsfire.nl kwam ik op de site dumpjeoudebank.nl terecht. Ben benieuwd wat er over 7 dagen gaat gebeuren, en welke adverteerder (kan bijna niet anders) er achter zit. Mijn eerste gedachte was: gaat Nederland ook van die Sony Bravia achtige technieken toepassen? (…)

De e-mail is afkomstig van ene Miranda Eshoven (niet vindbaar via Google) maar grote kans dat het iemand is van CCCP TV die ook eigenaar is van de domeinnaam dumpjeoudebank.nl. Ben uiteraard benieuwd wat er over 7 dagen gaat gebeuren maar zouden ze bij CCCP TV niets hebben geleerd van de Axe-case enkele jaren geleden?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

32 Reacties

    ronald ter voert

    Gezien de mensen in het filmpje idd CCCP.

    Moet je eerlijk zeggen dat het nu draaiende filmpje niet echt aanzet om door te sturen of over zoveel dagen/uren/minuten te weten te komen wat de cloe is. Niet echt spannend of teasing. Viraal is ie wat mij betreft dus niet.

    De plons in het water doet vermoeden dat er vanaf 17 hoog met vuilnis wordt gegooid 😉


    7 augustus 2006 om 11:51
    Vincent Vega

    Ik vind het inderdaad ook niet de moeite waard om een keer terug te komen. Ik gok erop dat ik over 10 minuten de hele website al vergeten ben.


    7 augustus 2006 om 13:54
    Stijn Bokhove

    Zag net toevallig vanmiddag in Utrecht in abri met daarin een poster met bank en de url dumpjeoudebank.nl. Redelijk bizar dat dit dan het enige is wat je te zien krijgt…. over 7 dagen ben ik dit allang vergeten.

    Denk dat ik maar even een reminder in mijn Outlook zet, zodat ik het niet vergeet, want ben nu toch wel benieuwd naar de afzender 😉

    stijn


    7 augustus 2006 om 13:56
    Annedien Hoen

    En welke slimme marketeer gaat een pouletje opzetten wie de afzender is (ik zet in op ABN Amro) en een prijs verloten onder de goede inzendingen? 😉


    7 augustus 2006 om 14:47
    media

    Ik zat inderdaad ook aan een bank te denken maar juist niet aan ABN AMRO (die als De Bank bekend staat) maar aan of Rabo of Postbank.


    7 augustus 2006 om 14:51
    media

    Zou inderdaad heel goed ING kunnen zijn.

    Overigens wel een beetje gemiste kans dat ze op de site niet een soort van reminder-optie aanbieden waar je via email of rss-feed op de hoogte blijft. Ik vrees namelijk ook dat ik het over 7 dagen weer helemaal vergeten ben. Jongens van CCCP, kunnen jullie volgende week hier een reactie achterlaten om ons te laten weten dat het filmpje online staat? Alvast dank! 😉


    7 augustus 2006 om 19:31
    geert

    CCCP is trouwens een zeer onsmakelijke naam. Heel cool retro hoor, maar verantwoordelijk voor tientallen miljoenen doden. Enig historisch besef is niet aanwezig.


    8 augustus 2006 om 05:54
    evroekel

    Iemand inzicht in wat er over 6 dagen rond de klok van 8 uur ’s avonds op TV verschijnt?


    8 augustus 2006 om 07:00
    Toeps

    That’s me idd! En ik weet het lekker. 😛 Zou ik het mogen vertellen? Denk het niet. Maar het is niet zo moeilijk. Want als je je oude bank dumpt, waar moet je dan op zitten?


    10 augustus 2006 om 14:23
    media

    Had Annedien toch gelijk!


    11 augustus 2006 om 07:38
    jelani Isaacs

    Gasten

    relax

    ik beloof jullie zeer binnenkort

    het antwoord op dit alles

    beetje geduld


    11 augustus 2006 om 07:40
    jelani isaacs

    tja, tanx


    11 augustus 2006 om 08:24
    Tobi

    Is het nu uitgelekte filmpje geen viral?


    11 augustus 2006 om 08:38
    bekkie

    huh


    11 augustus 2006 om 08:57
    Paul van Veenendaal

    Ik had de primeur! 😉 De rest leest de voorgaande reacties blijkbaar niet


    11 augustus 2006 om 09:24
    Grover

    Oke, genoeg nu. We moeten de film de komende maanden waarschijnlijk ook nog 1183x voorbij zien komen op de nationale campingzender, opdat we het maar goed in de oren knopen allemaal.


    11 augustus 2006 om 10:17
    Toeps

    Leuk hoor, dat van VK, maar ik mis nog een stuk. Waarschijnlijk een soort vervolg. Het lijkt me te essentieel om er uit te laten, tenzij het écht helemaal mislukt is. Zoals ik al zei, want als je je oude bank dumpt, waar moet je dan op zitten? Dat antwoord is er nog steeds niet.


    11 augustus 2006 om 11:09
    Ronald

    Toeps : op een nieuwe bank ? 🙂 Gaat de ABN wellicht een nieuwe bank oprichten ? Misschien 1 puur voor jongeren oid ?


    11 augustus 2006 om 14:11
    marieke naaijkens

    leuk spotje , lijkt me iets voor een originele vent, die leuke plannen met de abn amro heeft, wat nieuwe programmas of spotjes betreft. het is wel een doordenkertje


    11 augustus 2006 om 16:11
    Toeps

    Idd, de nieuwe bank. Ik heb toch zeker niet voor niks een halve ochtend met een opblaasbank op mijn hoofd lopen rennen hè?


    12 augustus 2006 om 03:47
    evroekel

    @Paul: Je hebt een blindelings vertrouwen in door user aangebrachte tags. Als er Rabo had gestaan had jij echt een Rabo-commercial verwacht 😉 ?


    12 augustus 2006 om 05:20
    Robert de Boer

    Beetje vreemd dat je eerst moet wachten en dat de site dan alsnog live gaat (uren voor de eerder getoonde datum)…


    12 augustus 2006 om 09:37
    bekkie

    waarschijnlijk omdat de commercial gisteren al te zien was

    weet iemand wie dit precies gemaakt heeft bij cccp?


    12 augustus 2006 om 12:19
    Paul van Veenendaal

    The ABN Amro TV-commercial is directed by Joeri Holsheimer (CCCP.com), a concept of Philip Brink and Hugo van Woerden (CCCP).


    12 augustus 2006 om 12:31
    bekkie

    doet me een beetje aan x-box denken, je weet wel met die waterballonnen


    12 augustus 2006 om 12:40
    Annedien Hoen

    Maar goed, nu hebben alle marketeers dat viral gebeuren gevolgd, maar hoe zit dat met het bereik onder de doelgroep?

    En jammer dat ik nergens om gewed heb 😉

    Wat vinden jullie trouwens van het creatieve concept van de commercial?

    Het letterlijk nemen van je oude bank dumpen? Een cijfer tussen de 1 en 10?


    17 augustus 2006 om 07:14
    Paul van Veenendaal

    Als onderdeel van de actie start ABN AMRO in verschillende studentensteden een ophaalservice:

    22 aug Banken Ophaalservice Groningen

    23 aug Banken Ophaalservice Delft

    25 aug Banken Ophaalservice Maastricht

    28 aug Banken Ophaalservice Amsterdam


    17 augustus 2006 om 20:02
    maarten

    Yep. Helemaal eens met Marco. Binnen ons kliekje zijn we er redelijk mee bezig geweest, en hoewel mijn interactie met Breazahs en studenten laag is, heb ik toch het vermoeden dat het viral gehalte relatief lager is dan gewenst. Desalniettemin een mooi stukje werk, en jullie hebben ons in ieder geval leuk bezig gehouden!


    18 augustus 2006 om 04:57
    Jerin@mite

    Weet iemand waar ik de mp3 van de achtergrond muziek kan vinden? (niet de versie met zang van Da Kitchin’ met zang, maar de instrumentale, zoals ook op de website)


    26 augustus 2006 om 09:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!