Marktplaats.nl begint met nieuw advertentiemodel

2 augustus 2006, 16:56

Emerce meldt dat Marktplaats.nl vanaf vandaag een nieuw advertentiemodel in gebruik neemt. De zogeheten Topadvertenties zijn gebaseerd op het ‘cost per click’-model. De Topadvertenties vervangen de Google AdWords-uitingen en komen op termijn bovenaan iedere rubriekspagina te staan.

De mogelijkheid voor Topadvertenties is momenteel alleen beschikbaar bij vijf rubrieken op Marktplaats.nl. Op termijn verschijnen ze bovenaan iedere rubriekspagina van Marktplaats.nl. In totaal beschikt de handelssite over 1.200 rubrieken. De Topadvertenties worden tegen een bepaalde vergoeding op de site geplaatst.

Het voordeel van dit nieuwe advertentiemodel is dat de adverteerder altijd gegarandeerd bovenaan staat. Nu is het zo dat advertenties naar beneden zakken, als andere adverteerders nieuwe advertenties plaatsen. Bij de Topadvertenties komen er maximaal drie berichten boven de reguliere advertenties te staan. Overigens verwijst de Topadvertentie alleen door naar een objectbeschrijving en niet naar een externe site. Volgens Oscar Diele, marketingdirecteur bij Marktplaats, is Admarkt geschikt voor makelaars, hypotheekverstrekkers, telecombedrijven en mkb`ers zonder eigen website, maar met Marktplaatsadvertenties.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    tristan

    Interessant, ik zag gisteren inderdaad bij het plaatsen van een advertentie deze mogelijkheid onder ‘opvallen’ staan.

    Slim idee om bezoekers binnen de website van marktplaats te houden, alleen dit valt echter natuurlijk voor een adverteerder te omzeilen door een link naar de winkel in de advertentie te zetten (wat marktplaats weer extra geld oplevert).

    Ik hoop alleen dus niet dat deze posities straks door de kapitaalkrachtige ondernemingen, met soms b-merken in het assortiment, ingenomen gaan worden. Zodat de eerste 10posities van elke rubriek weer vol staat met “rotzooi” en er een soort van blindheid ontstaat door de gebruiker.


    5 augustus 2006 om 07:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!