Uitbreiding STIR bestuur en TC

25 juli 2006, 09:37

Sinds 1 juli is het STIR bestuur uitgebreid met Marlies Verschure (RTL) en Jeroen Cnossen (PCM). Jeroen en Marlies versterken het huidige bestuur bestaande uit ondergetekende (ilse media), Jasper Lamers (WebAds) en Martijn Brinkhoff (De Telegraaf). Naast bestuurlijke veranderingen is ook de Technische Commissie uitgebreid. De Technische commissie is het eerste aanspreekpunt voor de onderzoeksmethodologie, kwaliteit en uitvoering. Binnen de TC zijn mediabureaus (PMA én non-PMA), Adverteerders en STIR participanten vertegenwoordigd. Het stir web-log geeft in deze posting meer informatie over de precieze samenstelling en rol van de TC.

Lianne van der Kruk is sinds juni 2007 werkzaam bij ilse media dochter newrulez 'the youth interaction company'. newrulez is een 'mediabedrijf nieuwe stijl', waar wordt geopereerd op het raakvlak tussen marketing en media. Newrulez ontwikkelt en exploiteert sites voor en door jongeren, waaronder onder andere: Kaboem.nl, Cu2.nl, Shopgirl.nl, Fancy.nl, Extrafris.nl, Partyscene.nl en Girlscene.nl. Voordat zij aantrad bij newrulez was Van der Kruk werkzaam bij ilse media in diverse marketing en development functies. In de laatste vier jaar als manager marketing en communicatie. Projecten: Invoering nieuwe Corporate ID voor ilse media (de vingerafdruk) Opzetten & ontwikkeling cursus Crossmedia A in samenwerking met SRM (start januari 2007) Consumenten marketingcampagne voor Startpagina (de fluisteraar, het restaurant en acupunctuur commercials, 2006) Sponsoring van de Dam tot Damloop door Startpagina Alle persberichten van ilse media Opzet van STIR en verdere ontwikkeling (mede-initiatiefnemer en oud bestuursvoorzitter) ilse media events: ilse media offline (2005) en ilse media 2.0 (2006) Sponsoring door ilse media van Picnic '06 TV-campagne voor ilse mail (januari 2004) Zoek het zomerwoord - zoekactie op ilse.nl (2003) Aanlevervoorwaarden - onderhandelingen tussen 5 internetexploitanten en PMA digital Voordat ze bij ilse media kwam werken werkte Lianne van der Kruk in Moskou bij Independent Media. Daar viel de website van de Moscow Times (www.themoscowtimes.com) onder haar verantwoordelijkheid. "Ik heb letterlijk met de voetjes in de modder de ins en outs van internet geleerd. Zakendoen met een Russische programmeur, die al mijn mailtjes eerst door een vertaalprogramma moest halen leerde mij een stuk meer over mijn eigen vak: communicatie. Wil je leren to the point te communiceren? Dan is dit echt een aanrader :-)"

Categorie
Tags

1 Reactie

    Reinout

    Ik zou graag eens meer willen weten over de STIR met betrekking hoe adverteerders hier naar kijken. Wordt het cijfertje van de STIR al door adverteerders geaccepteerd voor de planning van het online mediabuget?

    Ik vind de STIR een goed initiatief en denk ook dat dit door alle online aanbieders gesteund moet worden. Alleen ik zou informatie willen zien qua feedback van de partijen die het geld besteden. Is er een positief resultaat op dat vlak behaald.


    25 juli 2006 om 11:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!