It’s not a shoe, it’s a community

20 juli 2006, 03:15

“Gone are the days of the one big ad, the one big shoe, and the hope that when we put it all together it makes a big impact.(…) It’s a huge U-turn for the mighty marketer and a recognition that it needs to get consumers’ attention in entirely new ways beyond blasting top-down mass messages. “

Businesweek gaat nader in op de strijd tussen Adidas en Nike en de door Nike opgezette community Joga.com. Mooie resultaten van Nike met inmiddels 1 miljoen Joga-leden. Benieuwd hoeveel leden actief blijven nu het WK vuurtje gedoofd is.

Via: i-wisdom.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Tinus

    Joga navigeert bijzonder onprettig. Het lijkt nogal vluchtig in mekaar gezet. Kan me niet voorstellen dat het ook 1 miljoen *actieve* Joga leden zijn.


    20 juli 2006 om 10:56
    evroekel

    @Michel: Thanks. Links inmiddels gecorrigeerd.


    20 juli 2006 om 19:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!