Active marketing bureaus presteren beter dan themabureaus

17 juli 2006, 11:49

Via Adformatie de laatste cijfers over de reclamebranche uit een VEA-onderzoek. De active marketing bureaus doen het schijnbaar beter. Oorzaak van de verschillen wordt gezocht in de grote prijsdruk van klantzijde in combinatie met een meer projectmatige inrichting van de bureau-klantrelaties en een aanzienlijke geldverspilling door gebrekkige briefings en een toenemend aantal pitches.

Interessant fenomeen dat er blijkbaar minder prijsdruk wordt uitgeoefend op de active (en dus ook online) bureaus. Ik zie overigens zelf dat er ook online steeds meer pitches lijken te komen. Of is dat alleen maar omdat men eindelijk gewoon bij iedere campagne ook een stuk online meeneemt?

Antoinette Hoes is interactive strategy director & managing partner bij Leylines, een onafhankelijk bureau voor interactieve strategie & online PR en mediainzet. Ze geeft cursussen new media management bij het Post HBO programma van het Centrum voor Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool Utrecht. Zij is geïnteresseerd in online communities & what makes them tick, games, AI en alle mogelijke mooie manieren van online met klanten interacteren. Leylines helpt organisaties en merken hun doelstellingen te realiseren met het inzetten van: Interactieve strategie Geintegreerde interactieve media en middelenstrategie Mediaplanning & Media-inkoop Online PR & seeding Campagne Management & Optimalisatie "We're in an information economy. They teach you that at school. What they don't tell you is that it is impossible to move, to live, to operate at any level without leaving traces, bits, seemingly meaningless fragments of personal information. Fragments that can be retrieved, amplified." (Gibson, 1988: 30)

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!