Coca-Cola start The Coke Show

11 juli 2006, 04:00

The craziness with Mentos … doesn’t fit with the brand personality” zo reageerde een woordvoerder van Coca-Cola in een artikel van de Wall Street Journal over de bekende Cola/Mentos fonteinen van Eepybird.com. Mentos zelf was erg enthousiast, schatte de free publicity op 10 miljoen dollar en opent aanstaande donderdag Mentosgeysers.com met een echte Geyser Video Contest!

Coca-cola lijkt inmiddels te zijn wakker geschud en heeft (nog voor Mentos) “The Coke Show” gelanceerd. Eveneens een video-contest rondom een bepaald thema, zoals ‘The essence of you’. De inzendingen hoeven niet betrekking te hebben op Coca-cola.

Iemand enig idee waarom Coca-cola Nederland niet mee doet? Tot mijn verbazing geeft www.cocacola.nl op dit moment nog aan dat je 4 tickets kunt winnen voor het wk2006 en dat de VIP-winnaars op 9 juli het spetterend slotstuk van het WK zullen meemaken! Zit men daar nu weer te slapen? 😉

Bron: Adweek

Update

Coca-cola Nederland is wakker geworden. Geen WK links meer op de site. Zouden ze Marketingfacts lezen 😉

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

4 Reacties

    punkey

    Na het bekijken van de coke site kan ik er nou niet echt warm of koud van worden. Sterker nog, ik denk dat ze bij Coca Cola “scared shitless” zijn omdat de consument er met hun merk vandoor gaat in de fontein-video’s. Dus proberen ze dat nu weer te controleren. Dus juist alles binnen de eigen sitete houden, een PDF van 14 pagina’s te maken met regeltjes en een “jury” samen te stellen uit het reclamebureau en andere corporate suits.

    En trouwens, wel typisch dat er voornamelijk jonge filmmakers op de site zijn te vinden. Waar zijn de Mentos-schietende fonteinen?

    Ik mag hopen dat Mentos het donderdag beter gaat aanpakken…


    11 juli 2006 om 13:28
    evroekel

    ’t zou mooi zijn als Mentos op dit vlak Coca-cola voorbij schiet.


    11 juli 2006 om 15:50
    evroekel

    Hmm.. Mentos is niet helemaal helder in de opening van de site:

    “Starting the 20th” en even later val er te lezen “We plan to open the Mentos Geyser Video Contest on this site by July 31 but feel free to check before then for more info.” Vandaag dus nog niets nieuws te zien.


    13 juli 2006 om 16:15
    evroekel

    Coca-Cola lijkt compleet om te zijn!

    De mentos-cola fonteinen zijn inmiddels zelfs in de coke Show te zien en staan centraal in het thema Poetry in motion.


    3 november 2006 om 13:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!