Nederlanders googlen zich suf

9 juli 2006, 08:20

Nederlanders googelen zich sufRecent onderzoek van Interview-NSS toont aan dat Nederland ruim 7,5 miljoen internetgebruikers heeft in de leeftijdscategorie van 21 tot 74 jaar. Volgens een onderzoek van Hitwise.com doet iedereen uit deze internetpopulatie gemiddeld 70 zoekopdrachten per maand en vertegenwoordigt Google, inmiddels opgenomen als werkwoord in de Oxford English Dictionary, het overgrote deel van deze zoekopdrachten. Wanneer de resultaten uit deze onderzoeken worden samengevoegd, is het totaal 525 miljoen Nederlandse zoekopdrachten per maand aldus een artikel in De Telegraaf.

Het artikel gaat verder in op het belang van zoekmachinemarketing en verwacht dat 2006 wel eens het jaar van de zoekmachinemarketing zou kunnen worden. Zoekmachine is met ca. 40 procent van de online bestedingen inderdaad één van de belangrijkste marketinginstrumenten.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

12 Reacties

    Wouter

    Googlen is een werkwoord, niet googelen. Of ja, de ch-variant wel natuurlijk.


    9 juli 2006 om 09:36
    Kasper Katje

    Ondanks mijn negatieve kriebels bij Google is dit natuurlijk een heel mooi iets. Dat zie ik andere multinationals niet zo snel lukken.


    9 juli 2006 om 10:33
    s.aalbersberg

    Schitterend dat je na 5 jaar met je idee in het woordenboek terecht komt.

    Het duurd wat lang als je bij Google in de machine komt,maar als je er eenmaal in staat kom je er ook moeilijk uit,dus weet waar je aan begint.

    trouwens goochelen vindt ik heeft een hele andere betekenis!

    groeten Sjaco


    9 juli 2006 om 10:52
    Wouter

    Ja uiteraard, daarom is er ook gekozen voor ‘googlen’ denk ik. Googelen lijkt wel heel veel op goochelen.


    9 juli 2006 om 11:52
    Arnoud Rademaker

    7,5 miljoen surfers x 70 zoekopdrachten per maand. Er wordt dus heel wat gezocht en gevonden gevonden op het internet. Fantastisch.

    Blijkbaar is niemand geïnteresseerd in het woord ‘beleggingsstrategie’. Ook al sta je met een zoekopdracht ‘beleggingsstrategie’ op de eerste pagina. Blijkbaar googGELD niemand met zijn prive-vermogen(tje).

    Erg leuk om dit soort onderzoeken te lezen.

    Arnoud


    9 juli 2006 om 13:15
    Arnoud Rademaker

    Tja Marco,

    Je hebt gelijk. Ik vind het leuk om te doen, maar anders zou je toch je fiets aan de wilgen hangen. Net zoals de jongens, die altijd in de staart van het peloton zitten kan het onderhouden van een weblog net zoals fietsen gewoon leuk zijn om te doen.

    Hartelijk bedankt voor het opzoeken.

    Groet,

    Arnoud


    9 juli 2006 om 13:37
    Arnoud Rademaker

    Marco,

    Om met de woorden van Mihaly Csikszentmizentmihalyi te spreken draait het allemaal om Flow. Dat zal voor jou ook zo gelden. En inderdaad……er zullen op lange termijn altijd mensen zijn die geïnteresseerd zijn in hetgeen je te melden hebt onder voorwaarde dat je serieus bezig bent.

    We hoeven ook niet allemaal onze weblog te verkopen aan Google.

    Knap hoor dat je dit in een aantal jaren voor elkaar hebt gekregen. Ik sta open voor allerlei tips.

    Mare… ik denk niet dat ik aan mijn vriendin kan uitleggen dat ik om deze reden op allerlei sexgerelateerde sites ga posten. Of misschien op http://www.vrouweninoranje.web-log.nl om een leuk setje voor haar uit te zoeken.

    Arnoud


    9 juli 2006 om 14:16
    media

    Die preview werkt inderdaad nog steeds niet echt lekker; sorry!

    Vwb de SEMPO, ik ken inderdaad de Nederlandse leden vandaar dat ik enigsinds verbaasd was over de afzender van het persbericht.


    10 juli 2006 om 05:39
    Peter van der Graaf

    Ik ben al geruime tijd binnen diverse bedrijven actief


    10 juli 2006 om 07:24
    Peter van der Graaf

    Omdat ik mijn zoekmachine optimalisatie werkzaamheden tot nu toe voornamelijk op de VS, heb gericht heb ik veel connecties binnen de internationale zoekmachinemarketing wereld. Hieronder ook veel SEMPO board members. Deze hebben me gevraagd SEMPO te promoten in de Benelux, omdat het hier nog weinig bekend is. In overeenstemming met SEMPO hebben we dit bericht als eerste aanzet naar buiten gebracht.

    Dus voor iedereen die nog geen lid is: Word dit snel!


    10 juli 2006 om 07:31
    media

    Dank voor de update Peter; wellicht na de zomer eens kijken of we de Nederlandse samenwerkingsiniatieven kunnen bundelen?


    10 juli 2006 om 15:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!