Eerste grote adverteerder voor YouTube

7 juli 2006, 08:53

Eerste grote adverteerder voor YouTube: Pirates of the CaribbeanYouTube heeft voor het eerst een grote bekende adverteerder toegelaten op de website. Het gaat om een campagne van Walt Disney voor de nieuwe film “Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest”.

Gisteren waren gedurende 24 uur rich-media banners te zien op alle pagina’s van YouTube, zowel op indexpagina’s als naast alle filmpjes. In de banner werden de minuten afgeteld tot de premiere van vandaag. In totaal zijn de banners 80 miljoen keer vertoond. YouTube wil flink gaan testen met adverteerders de komende tijd en heeft daar een nieuw verkoopteam voor samengesteld.

Het is duidelijk dat ze op zoek zijn naar meer inkomsten om de hoge kosten te dekken. YouTube werkt momenteel niet met commercials voorafgaand aan de filmpjes. Onduidelijk is of dat wel opties zijn voor de toekomst.

Bron: MediaPost Publications

Robert de Boer
eigenaar bij Lead Today

Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen. Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau's als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor 'aanstormend marketingtalent'. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.

Categorie
Tags

3 Reacties

    wilbert

    Wow! Zou wel eens willen weten tegen welke CPM die 80 miljoen vertoningen weggezet zijn. $5 CPM x 80.000 is toch een leuk bedrag op één dag….


    7 juli 2006 om 10:07
    rjmvandiepen

    Eindelijk geld verdienen voor die jongens. Mag ook wel. Ze hebben immers behoorlijke kosten glad te strijken. Ik begrijp alleen niet goed waarom ze niet eerder adverteerders hebben toegelaten.


    7 juli 2006 om 10:42
    Arash

    Ze hebben in het verleden geëxperimenteerd met Google Adsense


    7 juli 2006 om 11:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!