Talpa op zoek naar nieuwe martkdomeinen

28 juni 2006, 09:39

CarSpotter is zo’n een initiatief naar een idee van For Sale en SMS dienstverlener Golden Bytes. CarSpotter biedt op basis van een opgegeven kenteken, binnen een halve minuut informatie over nieuwprijs, actuele waarde (Autotelex) en prestaties van elke personenauto, motorfiets of bedrijfswagen. Inmiddels heeft ook Talpa Media (radio-, TV- en internetplatforms) zich aangesloten bij deze samenwerking.

Talpa probeert middels dergelijke allianties grote kerngroepen en dynamische marktgebieden aan zich te binden. Naast de automarkt heeft Talpa belangstelling voor de relatiemarkt, wonen, werken, sport en vrije tijd. De automarkt is zo’n groot domein. In Nederland wisselen jaarlijks ongeveer 2,7 miljoen auto’s van eigenaar. CarSpotter wil behulpzaam zijn bij de oriëntatie op de aankoop van zowel consument als handelaar. Met CarSpotter weet de consument wat de dealer weet over auto’s, motoren en bedrijfswagens. Cross-overs naar Talpa content zijn te verwachten. Voor meer informatie lees het persbericht van Talpa (doc).

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Arnout Veenman

    Partijen samenbrengen is een van de meest lucratieve vormen van handel, gezien de enorme schaal waar het op gebeurt en je bij elke transactie op verschillende manieren een graantje mee kan pikken. Zelf zie ik het meeste in de 3 W’s genaamd Werk, Wijf, Woning en misschien moet ik daar ook maar Wielen aan toe voegen. Logisch dus dat Talpha zich hier op richt.


    28 juni 2006 om 10:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!