Online mediabestedingen in de VS naar 25%

21 juni 2006, 04:38

Online mediabestedingen in de VS naar 25%

Blackfriars Communications, een Amerikaans marktonderzoek- en adviesbureau, publiceert ieder kwartaal de zogenaamde Marketing Index waarmee het de mediabestedingen in de VS evalueert. Uit de cijfers voor het tweede kwartaal van 2006 blijkt dat de totale online mediabestedingen inmiddels ruim 25% bedraagt waarvan 15% naar online media, 6% naar e-mail marketing en 5% naar websites (via digimedia.be).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Rob

    Ik neem aan dat Blackfriars Communications een Amerikaans(-e) marktonderzoek- en adviesbureau is die niet evolueert maar evalueert…


    21 juni 2006 om 05:18
    media

    Je hebt helemaal gelijk; pas het direct aan. Moet ’s avonds toch eens wat vroeger gaan slapen zodat ik ’s morgens weer fit ben 😉


    21 juni 2006 om 05:22
    Ramon

    Wat is het verschil tussen advertising online (+6%) en website en internet media (-3%)?

    Ik verbaas me over de daling van de laatste namelijk.


    21 juni 2006 om 05:53
    media

    Ramon, dat er uiteindelijk meer naar online advertising is gegaan dan gebudgeteerd en dat vwb website en internet media juist minder is verbruikt dan gebudgeteerd. Althans, zo heb ik de resultaten geinterpreteerd.


    21 juni 2006 om 06:01
    Dennis Sievers

    Waar ik me wel enigzins over verbaas is dat het beoogde budget voor de adverising (zowel off- als online) vrij vors overschreden wordt. Wellicht dat de positieve economische ontwikkelingen hierin een rol spelen?

    Amerika loopt toch wat betreft advertising voor en je zou dan ook verwachten dat ze zeker het budget voor de advertising redelijk kunnen schatten…


    21 juni 2006 om 06:09

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!