Definitief einde Brisk Magazine?

15 juni 2006, 05:17

Deze week werd bekend dat Igor Fiselier, één van de initiatiefnemers van het vorig jaar gelanceerde managementuitgave Brisk Magazine, verantwoordelijk wordt voor de sales van de zakelijke nieuwsportal NU Z.

In het persbericht lezen we dat door tegenvallende resultaten de activiteiten van Brisk Magazine inmiddels zijn gestopt. Eerder dit jaar stopte men al met het blad om alleen verder te gaan met de webportaal briskmag.nl. Het blad verscheen in een tweewekelijkse frequentie in een oplage van 150.000 exemplaren. De site telde in maart van dit jaar 20.000 unieke bezoekers per maand en 10.000 gebruikersprofielen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    RubZie

    Klein aanvullend vraagje nog: wie had er hier gemerkt dat Brisk gepositioneerd werd als concurrent van Management Team? Toen ik het blad zag en las, kwam eerder de vergelijking met Sprout op dan met MT.

    Ben benieuwd hoe anderen daarover denken.


    15 juni 2006 om 06:14
    media

    Ruben, met je eens dat er zeker (nog) potentie zit in de site briskmag.nl. De vraag is alleen of het nu al financieel haalbaar is om dat te doen met een betaalde redactie. Zoals ik al eerder aangaf zou je dit stap voor stap moeten opbouwen of je moet voldoende financiele buffer hebben om de eerste periode het verlies te kunnen opvangen.


    15 juni 2006 om 06:21
    media

    De website en nieuwsbrief van BriskMagazine.nl maakt vandaag zijn officiële doorstart. Brisk Magazine begon halverwege 2005 als tijdschrift voor managers. Het blad hield in maart van dit jaar op te bestaan wegens tegenvallende advertentieopbrengsten en werd voortgezet als webuitgave. In mei moest uitgever Forward Media BV desondanks het faillissement aanvragen. Na onderhandelingen met de curator, heeft Managersonline.nl BV de activa van het bedrijf overgenomen, onder de voorwaarde dat de titel zal worden voortgezet.

    Fred succes en maak er wat van!


    14 december 2006 om 23:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!