Creative Challenge Call zoekt ondernemers die projecten willen indienen

27 mei 2006, 09:50

Een hele nieuwe aanpak van subsidieverdeling dit keer. De Creative Challenge Call vraagt nadrukkelijk ook aan ondernemers om projecten in te dienen (en dus niet alleen aan de gebruikelijke subsidiemaffia;-) De content industrie en de creatieve zakelijke dienstverlening worden specifiek benoemd als branches die mee kunnen doen.

De subsidieverstrekking is in handen van Kennisland en de Economische Voorlichtingsdienst. Zij verklaren met de hand op het hart dat het aanvragen van deze subsidie geen Kafkaiaanse ervaring zal worden. Indienen kan tot half augustus, beslissen doen ze in november. Er worden in den lande 3 informatiebijeenkomsten belegd in juni.

“De Creative Challenge Call is een oproep aan bedrijven, creatieve ondernemers en brancheverenigingen om te komen met projectvoorstellen die nieuwe, kansrijke bruggen slaan. De creatieve industrie omvat de kunstsector, musea en monumenten, de content industry (uitgeverij, nieuwe media, audiovisuele branche) en de creatieve zakelijke dienstverlening: vormgeving, architectuur, grafische cluster, games, etcetera. Zij kunnen voorstellen indienen waarin netwerkvorming, kennisuitwisseling en samenwerking tussen de creatieve organisaties en het bedrijfsleven centraal staan. Gedacht kan worden aan concrete activiteiten die partijen bij elkaar brengen en laten samenwerken.

Goedgekeurde projecten krijgen maximaal 67 procent van de kosten vergoed met een maximum van 100.000 euro. Het totaal beschikbare subsidiebedrag is 3 miljoen euro. Projecten zullen op basis van kwaliteit worden geselecteerd. Projecten die grote bekendheid genereren, ook internationaal, en met een grote eigen financiële inbreng maken extra kans op een bijdrage. Het is mogelijk tot 15 augustus 2006 een voorstel in te dienen. Uiterlijk 1 november 2006 wordt bekendgemaakt welke projecten worden toegekend. “

Antoinette Hoes is interactive strategy director & managing partner bij Leylines, een onafhankelijk bureau voor interactieve strategie & online PR en mediainzet. Ze geeft cursussen new media management bij het Post HBO programma van het Centrum voor Communicatie en Journalistiek van de Hogeschool Utrecht. Zij is geïnteresseerd in online communities & what makes them tick, games, AI en alle mogelijke mooie manieren van online met klanten interacteren. Leylines helpt organisaties en merken hun doelstellingen te realiseren met het inzetten van: Interactieve strategie Geintegreerde interactieve media en middelenstrategie Mediaplanning & Media-inkoop Online PR & seeding Campagne Management & Optimalisatie "We're in an information economy. They teach you that at school. What they don't tell you is that it is impossible to move, to live, to operate at any level without leaving traces, bits, seemingly meaningless fragments of personal information. Fragments that can be retrieved, amplified." (Gibson, 1988: 30)

Categorie
Tags

6 Reacties

    media

    Antoinette, ik las in Adformatie dat het zou gaan om een totaalbedrag van 8 miljoen euro. Gata het verschil van 5 miljoen euro naar andere projecten of zijn die al toegedeeld?


    27 mei 2006 om 10:24
    amsterdamant

    Er is sprake van een aantal ‘grote’ projecten, deze tender zijn de kleine projecten. Ik neem aan dat daar de rest van het budget heengaat, maar ik heb daar nog niks over gevonden.


    27 mei 2006 om 10:51
    media

    Dank voor de update Peter!


    28 mei 2006 om 08:47
    Annet

    Hey ant!! 😉 Dank voor de tip.


    29 mei 2006 om 12:34

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!