DM blijkt bij eBay nog steeds van belang te zijn

16 mei 2006, 03:30

Focus ligt bij eBay dit jaar op het (re)activeren van bestaande klanten en het stimuleren van high-value klanten. Good old direct marketing blijkt daarbij nog steeds van belang te zijn. De catalogus, met artikelen die recent zijn verkocht en hun gemiddelde prijs, blijkt namelijk een effectief middel te zijn om koper te stimuleren. Een vorig jaar verzonden catalogus leverde de meeste respons op van de top-kopers van eBay, aldus een artikel in DM News.

De toenemende online concurrentie en de afnemende effectiviteit van email zijn ondermeer de reden om de inspanningen meer te richten op direct marketing. Direct marketing mag dan duurder zijn, weloverwogen ingezet biedt het nog steeds toegevoegde waarde, aldus eBay. In tests stelde respondenten geen catalogus nodig te hebben omdat men wel wist wat eBay aanbood, maar na de catalogus te hebben doorgebladerd kwam men toch delen van het assortiment tegen die men online nog niet eerder gezien had.

Eerder gaf ook Wehkamp aan wel te experimenteren met de catalogus, maar deze zeker nog niet af te schaffen. Ondanks het feit dat 50% van de omzet bij Wehkamp via internet binnenkomt ziet men ook daar internet-only nog niet zitten.

Via: Adformatie

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!