TNS Nipo onderzoekt ook mediareputatie

11 mei 2006, 14:31

TNS Nipo voegt het onderdeel Media Intelligence aan zijn onderzoeksaanbod toe. Het marktonderzoekbureau is daartoe een partnerschap met TrendLight aangegaan. Media Intelligence poogt de mediareputatie oftewel mediapositie van organisaties in kaart te brengen. De ontwikkelingen in de reputatie van een organisatie kun je vaak niet afdoende verklaren door alleen de impact van reclamecampagnes en mediabestedingen te onderzoeken. TNS NIPO en TrendLight willen nu samen de mediapositie van bedrijven, overheden, onderwerpen en personen in kaart brengen. Zowel kwantitatief (hoe vaak komt iets of iemand in het nieuws) als kwalitatief (hoe komt iets of iemand in het nieuws) aldus het persbericht (via: Marketing Online).

Het is me nog niet helemaal duidelijk welke media nu worden meegenomen maar ik neem aan dat naast print ook internet wordt meegenomen!?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!