10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 26 2014

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Deze week heb ik 10 interessante onderzoeken voor jullie op een rijtje gezet. Deze week o.a. merkbelofte die schuld maakt, de sharing economy in Nederland en natuurlijk het WK.

Journalisten: social media niet betrouwbaar, wel belangrijk #SMING14

Vandaag publiceert ING, in samenwerking met Social Embassy, haar inmiddels jaarlijkse onderzoek naar de impact van social media op de werkzaamheden van PR-professionals, journalisten, nieuws en nieuwsverspreiding. Eerder deed de organisatie dat al in 2012 en 2013. Wederom geven de uitkomsten mooi inzicht in de manier waarop journalisten en PR-mensen social media gebruiken én beoordelen: hoe betrouwbaar vinden ze social media eigenlijk? Hoe verschillen zij in de inzet ervan met hun collega's in Groot-Brittanië en de Verenigde Staten? En wat zijn hun verwachtingen voor de toekomst?

Lees verder

Handleiding voor het kiezen van een Content Management Systeem #adv

Een goed web CMS is goud waard. Het is daarom belangrijk dat je er 1 selecteert die bij jouw organisatie aansluit. Maar hoe word je wijs uit de zee aan content management systemen dat tegenwoordig beschikbaar is. In deze handleiding wordt een aantal opties voor web content management besproken en wordt stilgestaan bij de afwegingen die komen kijken bij het selecteren van een CMS.

Lees verder

Zakelijk gebruik van social media in trek, hoewel ICT-bijscholing achterblijft

Uit onderzoek is gebleken dat meer dan de helft van de ondernemers gebruikmaakt van social media. Dit wordt door de bedrijven vooral ingezet om meer klanten te krijgen en om naamsbekendheid te genereren. Social media vinden de ondernemers belangrijk, maar slechts eenderde van de ondernemers heeft een beleid opgesteld voor het gebruik van social media. Facebook is, vergeleken met 2012, nog steeds het populairste medium op basis van accounts: 41 procent van de ondervraagde ondernemers heeft een Facebook-profiel. Daarop volgt LinkedIn (37 procent), dat Twitter (24 procent) een plek naar beneden heeft geduwd.

Lees verder

eFashion-industrie kan transformeren naar digitale regisseur

Vanuit DMA Institute hebben we recentelijk een uitgebreid onderzoek uitgevoerd onder digitale marketeers met ‘performance’ in hun portefeuille. Uitgangspunt van dit onderzoek was het verkrijgen van diepere insights rondom ervaringen en verwachtingen binnen het gebied van digital media accountability. eFashion, een bedrijfstak die wordt gekenmerkt door hypercompetitie en trendgevoeligheid, is een business die zich niet zo snel leent voor transparante cases en best practices. Dit onderzoek moet meer inzicht geven. 

Lees verder

Merkbelofte maakt schuld

In branding wordt veel aandacht besteed aan het creëren van merkproposities en het maken van (merk)beloften. Zo belooft Interpolis glashelder te communiceren, de Efteling verwondering en de Belastingdienst het gemakkelijker te maken. Veel minder aandacht wordt besteed aan het nakomen van die beloften. De reden hiervoor is vrij eenvoudig: een belofte is sneller gemaakt dan gerealiseerd.

Lees verder

De sharing economy in Nederland

De deeleconomie is sterk in opkomst. Volgens Rachel Botsman, auteur van het boek 'What's mine is yours', is de online peer-to-peer-verhuurmarkt goed voor 26 miljard dollar. Aan de populariteit ligt ten grondslag dat delen in is, en bezit uit. De opkomst van mobiel internet en sociale media hebben de drempel om spullen te lenen enorm verlaagd. Om enigszins een beeld te krijgen van hoe de sharing economy er in Nederland voor staat, heeft Newcom Research & Consultancy cijfers gepubliceerd over de bekendheid en het gebruik van enkele sharing economy platforms in Nederland.

Lees verder

Are Retailers Shifting Fast Enough from “Old School” Media to New Digital Marketing Opportunities?

Dit is een onderzoek naar de visie van Amerikaanse retailers op de verschuiving van traditionele naar digitale marketingkanalen, en laat het enthousiasme en optimisme van retailers zien voor de mogelijkheden van huidige en toekomstige digital marketing, met name de kansen voor mobile marketing. 
Een aantal vragen dat in het rapport beantwoord wordt; Zijn retailers klaar voor een digitale verschuiving? Hoeveel procent van de retailers gelooft dat digitaal adverteren in de toekomst een hogere ROI zal hebben dan de traditionele manier van adverteren? En hoeveel retailers maken op dit moment daadwerkelijk gebruik van digital marketing? 

Lees verder

Usability van e-mailnieuwsbrieven

In dit onderzoeksrapport komen 16 onthullingen naar boven over de usability van e-mailniewsbrieven.14 bedrijven hebben meegewerkt aan dit onderzoek en van elk bedrijf is er een e-mailnieuwsbrief geanalyseerd, waarbij vooral is gekeken naar het feit of een nieuwsbrief goed aansluit bij de wensen van een klant en of de nieuwbrief op sommige punten nog verbeterd kan worden. Over het algemeen bleek dat er wat de nieuwsbrieven betreft nog ruimte is voor optimalisatie.

Lees verder

WK voetbal breekt nu al kijkrecords

Hoe kunnen we het WK ook overslaan? Het WK heeft nu al kijkrecords verbroken en ook het aantal verstuurde tweets is ongekend hoog. Hier zijn alle kijkcijfers, die tot nu bekend zijn, van het WK op een rijtje gezet voor je.

Lees verder

New Research Shows Search Ads Drive Brand Awareness

Dat search ads een effect hebben op de click-through-rates was bekend. Nu is er echter een onderzoek dat uitwijst dat search ads ook een effect hebben op brand awareness. Het gebruik van search ads zorgt voor een top-of-mind awareness bij de consument.

Lees verder

Credits afbeelding: Jason Howie, licentie: CC BY (Commercieel hergebruik, inclusief aanpassing)

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.