Online advertising


Social media marketing


Online PR & Branding


  • 8
  • 33355
  • 17659
  • -
  • -
  • -
  • -
{title}

Maandag heeft Funda een nieuwe dienst gelanceerd: interactieve plattegronden die bezoekers aan de website kunnen inrichten en aanpassen. Hiermee wil Funda de woningzoeker tot dienst zijn door de bezoeker meer inzicht te geven in het huis. Bovendien kunnen de 2D/3D plattegronden, die geleverd worden door het Rotterdamse Floorplanner, ook ingericht worden, wat de beleving van de bezoeker verhoogt en vergroot. Voor de makelaar en voor Funda betekent dit dat er door de bezoekers langer wordt stilgestaan bij de huizen op de pagina’s van Funda.


Online advertising


  • 15
  • 25770
  • 6659
  • -
  • -
  • -
  • -

In dit nieuwsartikel ‘Banner Ads: Beyond the Click’ wordt een onderzoek van iProspect aangehaald. Dat is een zoekmachinemarketingbureau. Uit het onderzoek blijkt, dat 37 procent van de internetgebruikers die online display ads zien, daar niets mee doet. Althans, men klikt er niet op. Dus lijken online display ads niet effectief.

Dan nu het brekende nieuws. 31 procent blijkt nog steeds wél te klikken. En 27 procent gaat via Google op zoek naar meer informatie door de merknaam uit de banner-ad in te kloppen in de zoekmachine. 21 procent typt het webadres uit de banner over in een webbrowser. “Online display advertising is far from dead,” zegt Robert Murray of iProspect. Maar, belangrijker:


Mobile marketing


  • 1
  • 24178
  • 4655
  • -
  • -
  • -
  • -

{title} Deze week lanceert Beeld en Geluid in samenwerking met de KRO het annotatiespel voor video Waisda? In spelvorm worden spelers gevraagd trefwoorden aan videomateriaal toe te kennen. Daarmee wil Beeld en Geluid de doorzoekbaarheid van videoarchieven vergroten. Dit initiatief vloeit voort uit het project Beelden voor de Toekomst dat digitalisering en ontsluiting van audiovisueel erfgoed op grote schaal mogelijk moet maken.

Heilige graal

Het goed doorzoekbaar maken van video is nog steeds een heet hangijzer. Inmiddels zijn er al veel verschillende initiatieven gestart zoals bijvoorbeeld Blinkx die video op basis van audio indexeert en Viewdle die gezichtsherkenning toepast. De heilige graal is echter nog niet gevonden. Beeld en Geluid wil dus nu spelenderwijs het internettende publiek aan het werk zetten om video doorzoekbaar te maken.


Social media marketing


  • 29
  • 31052
  • 29389
  • -
  • -
  • -
  • -

Ally McBeans Coffee CommunityDe meeste marketeers zijn het er wel over eens: social media marketing is het nieuwe instrument om je klanten te bereiken, aan je te binden en ze te bewegen. De explosieve groei in het aantal aanmeldingen bij Twitter, Facebook en LinkedIn zijn indicatief voor het verschijnsel dat ook de gewone mens zich steeds comfortabeler gaat voelen op prefab social networks.

Maar wat doe je nou als je speciale wensen hebt voor bijvoorbeeld de functionaliteiten van een community? Of als je meer controle wilt? Of je eigen stijl? Dan bouw je natuurlijk je eigen social community! Je hebt daarvoor een tweetal opties.


Usability & Design


Web analytics


  • 0
  • 28485
  • 3456
  • -
  • -
  • -
  • -

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • Wedstrijd: win entreekaarten voor het webanalytics congres!
  • Google Analytics Mozilla plugin, I love it.
  • Test dramatisch en doelgericht.


Social media marketing


  • 5
  • 29705
  • 9666
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Afgelopen vrijdag heeft de Telegraaf Media Groep (TMG) Sugababes.nl en Superdudes.nl aan de internet startup Swigle verkocht. Swigle is opgericht door oud-personeelsleden van Sugababes, daarmee zijn beide sites weer terug bij het team dat tot juli verleden jaar het management over de community voerde. Reden voor TMG om de communities af te stoten is een strategische heroriëntatie.

Voor Swigle was de aankoop van Sugababes een zich onverwacht aandienende opportunity. Oprichter Jurgen van Dulst zegt dat Sugababes.nl goed aansluit bij het nieuwe bedrijf Swigle:


  • 2
  • 28404
  • 9830
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Marktplaats.nl bestaat vandaag 10 jaar. ‘De site, opgericht in 1999, is ooit begonnen als virtuele rommelmarkt en groeide in tien jaar uit tot een plek waar maandelijks ruim 6,4 miljoen Nederlanders virtueel struinen tussen de ruim 5 miljoen advertenties, op zoek naar tweedehands en nieuwe spullen, auto’s, woningen, diensten of banen,’ zo jubelt het persbericht.

Eugenie van Wiechen, directeur van Marktplaats.nl: “De afgelopen tien jaar heeft internet een vaste plek ingenomen in de samenleving en dat zien we ook terug op Marktplaats.nl. In de begindagen van Marktplaats werden er 300 tot 600 nieuwe advertenties per dag op de site geplaatst. Vandaag de dag zijn dat er zo’n 255.000 en dat komt neer op bijna drie nieuwe advertenties per seconde op de site.”


Online PR & Branding


  • 12
  • 31300
  • 11023
  • -
  • -
  • -
  • -

Plof. Persbericht in de mailbox. Een nieuw online PR bureau dat zich The Gardeners noemt weet het verschil tussen reguliere (offline) PR en online pr. ‘Waar de reguliere (offline) PR alleen probeert journalisten te verleiden, richt online PR zich daarnaast ook op bloggers en de consument op het wereldwijde web.’ Zo hebben Daan van Kuijeren en Maira Evers het opgeschreven in hun persbericht.

In bovenstaande video een gesprek over de combinatie van online en offline pr, over het ‘activeren van bloggers’ en het verkopen van koekjes. Over relevant zijn voor de doelgroep, seeding, en over wat dat nu eigenlijk pr 2.0 is. Van Kuijeren: ‘Ik vind de term PR 2.0 niet zo’n hele goede, omdat het lijkt alsof je daarmee de term opnieuw hebt uitgevonden.’ Uit het persbericht:


  • 0
  • 25004
  • 3128
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Vorig jaar hebben internetgebruikers wereldwijd voor 487 miljard gigabytes aan digitale informatie geproduceerd. Deze hoeveelheid data zal naar verwachting iedere anderhalf jaar verdubbelen. Het blijkt uit een onderzoek van IT-onderzoeksbureau IDC, in opdracht van producent van dataopslagsystemen EMC (via: Nu.nl).

De komende vier jaar zullen er wereldwijd zeshonderd miljoen internetgebruikers bij. Het aantal mensen met mobiel internet verdrievoudigt naar verwachting. IDC heeft berekend, dat het aantal interacties via e-mail, chat en social networks de komende vier jaar zal verachtvoudigen.


Online advertising


  • 1
  • 24500
  • 7302
  • -
  • -
  • -
  • -
{title}

Vorige week lanceerde Danone voor buikdrankje Activia de actiesite Toiletgeheimen.nl. Daarover ontvingen we gisteren een persbericht. De campagne isgemaakt door Evident Interactive. En inderdaa, Toiletgeheimen.nl ís een interactieve marketingcampagne. Uiteraard mét slim verpakte informatie over het product: Activia. Uit het persbericht:

Specials en dossiers