Online advertising


Mobile marketing


  • 7
  • 37048
  • 11188
  • -
  • -
  • -
  • -

Brandfighters schreef samen met Heineken een wedstrijd uit voor de opvolger-van-de-opvolger van Walk-in Fridge; de prijswinnende ‘Walking Fridge’ commercial die iedereen zo leuk vindt. Walk-in(g) Fridge 3, dus. De precieze opdracht: ‘Wat gaat de walking fridge deze zomer doen?’ Hierboven de nummer 1, volgens de jury, waarin zowel Heineken, TBWA en de community een stem hadden. Hieronder de nummers twee en drie.


  • 3
  • 29544
  • 3223
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Eerst werd de papieren versie gekilld. En nu moet ook de nieuwssite eraan geloven. PCM trekt per 01 oktober de stekker uit Dag.nl. Bij PCM zeggen ze hier op de site van De Volkskrant, dat ‘marktomstandigheden’ de uitgever hebben gedwongen de site, waar 8 mensen werken, te staken. Dag was, nadat plannen van VK-hoofdredacteur Broertjes op het laatst om zeep werden geholpen door de directie van PCM, begonnen als multimediaal samenwerkingsverband met KPN.

Dag levert nieuws voor KPN’s Planet.nl. Voor die deal wordt gekeken of voortzetting mogelijk is. Tragisch verhaal van een slecht idee, zo zou je de hele ontwikkeling kunnen kenmerken. Want Dag gooide al na negen maanden de koers van het blad volledig om en ging samenwerken met de Volkskrant. Ook de samenwerking met KPN heeft nooit opgeleverd wat het had moeten opleveren. Zie: ‘De DAG van Jan-Roelof Stienstra en Bob Witman’. In dit artikel zegt Bob Witman: ‘Het is duidelijk dat er en oorlog aan de gang is’. Dag heeft verloren.


Mobile marketing


  • 0
  • 33535
  • 7611
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Na het bellen naar 0900 nummer, SMS betalen van Rabobank, Mobile Content Billing van CM, mPayment van Netsize introduceerde Mobillion, specialist op het gebied van mobile en social media, gisteren een ook een vorm van mobiel betalen: Mobile Internet Billing. Mobiel betalen lijkt na 3 jaar in een stroomversnelling te raken.

Mobile Internet Billing is een betalingssysteem voor diensten op mobiele websites en mobiele applicaties. Samsung Mobile is de eerste launching customer van de dienst. Op deze populaire pay-per-download portal kun je mobiele content (apps, full track Music, ringtones en games) bestellen en betalen met Mobile Internet Billing. Daarnaast zegt Mobillion te praten met een aantal andere partijen die binnenkort ermee aan de slag gaan, die namen houden ze nog even voor zich.


Usability & Design


Web analytics


  • 2
  • 33538
  • 4130
  • -
  • -
  • -
  • -

Webanalisten zoeken websiteVandaag vieren wij het feit dat we nu 1 jaar lang hier wekelijks op Marketingfacts.nl een samenvatting geven van het belangrijkste nieuws van Webanalisten.nl. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld en al 51 maal werd er een overview gegeven. Dit is nummer 52. Vandaag hebben we wat gegraven in alle links van het afgelopen jaar en hebben we een top 10 samengesteld van goed ontvangen typische webanalisten.nl praktijktips. Dank voor het lezen, de ruimte op Marketingfacts.nl en op naar aflevering 100!


Web analytics


  • 7
  • 31930
  • 3459
  • -
  • -
  • -
  • -

Als het goed is, komt hij er zo meteen weer aan: het weekoverzicht van Webanalisten.nl, hier op Marketingfacts. Ton Wesseling en Reinout Wolfert zijn de drijvende krachten achter het overzicht; Wesseling tikt de site deels vol en Wolfert aggregeert. Toen het Weekoverzicht Webanalisten bij aflevering 25 was aanbeland kwamen de heren naar het M! HQ in Arnhem met taart. Nu de webanalisten het jaar vol hebben met 50 afleveringen (nummer 51 staat hier) moest er weer taart gegeten worden in Utrecht. En was het tijd voor een diepte-interview. Rare jongens, die Webanalisten. ;)


Social media marketing


Online PR & Branding


  • 26
  • 36626
  • 12483
  • -
  • -
  • -
  • -

Afgelopen woensdag 1 juli kwam een geïnspireerde delegatie van innovatief ondernemend Nederland bij elkaar in de Caballerofabriek in Den Haag. Deelnemers aan de Innovatie 2.0 groep op LinkedIn (zie artikelen Economische Zaken start met Innovatie 2.0 en EZ als trendzetter) wilden met deze dag het creatief, innovatief en ondernemend vermogen van Nederland helpen versterken. Praten over innovatie gebeurt al genoeg. Het is tijd om samen actie te ondernemen en elkaars rollen te benutten in plaats van als obstakel te zien.


Web analytics


  • 19
  • 30952
  • 11427
  • -
  • -
  • -
  • -

Vandaag is de website WhoRules live gegaan waarmee men sentimenten kan meten en vergelijken van zelfgekozen onderwerpen. De website rekent uit wie of wat populair is. Maurice de Hondt, eat your heart out! Met de komst van het internet is het bijna onmogelijk om geen meningen meer te vinden over wie of wat dan ook behalve wellicht nog een uit het oog verloren anonieme kluizenaar. Maar na de tools om buzz goed inzichtelijk te maken (buzz capture) gaat het nu naar het volgende niveau.
WhoRules biedt inzicht in hoe een mening is ontstaan en hoe deze zich vormt. Of het nu Wouter Bos betreft, voetbal of vakanties.


  • 18
  • 25891
  • 5023
  • -
  • -
  • -
  • -

Tijdens de Nationale Marketingdag sprak Matthijs van den Broek met Ernst-Jan Pfauth (Nrc Next/Dutchproblogger) en Polle de Maagt (Cafe del Marketing). Een duo-interview met, zoals Matthijs zelf zegt, de jonge honden die in rap tempo hun eigen plek aan het veroveren zijn binnen het Nieuwe Media landschap van Nederland. En dus doet hun mening er toe: over Internet en LSD, over kranten en bloggen, over burgerjournalistiek, over Google die Twitter koopt. En meer.



Online advertising


{title}Hi-media heeft gisteren de overname aangekondigd van AdLINK Media, de reclameregieactiviteit van de AdLINKgroep. Daarmee wordt Hi-Media naar eigen zeggen marktleider in Europa voor online reclameregie en microbetalingen op het internet. Het gaat om een overnamebedrag van 29,4 miljoen euro in Hi-media-aandelen en contanten, zo meldt het persbericht gisteren (pdf, francais). Cyril Zimmermann, oprichter en CEO van Hi-Mediat: “We zijn al een aantal jaar bezig met de ontwikkeling van een uniek model, waarbij we krachtige synergieën tot stand willen brengen tussen het reclamenetwerk en Allopass, ons platform voor microbetaling. Dankzij de overname zal een versnelde ontplooiing van Allopass in Europa kunnen plaatsvinden. De hieruit voorvloeiende verstevigde positie, die nieuwe synergieën in het leven roept, zal alle websites uit het reclamenetwerk ten goede komen, zowel de sites die we zelf uitgeven als die van onze klanten.’

Adlink, zo schrijft Paidcontent, houdt aan deze deal ongeveer een aandeel over van 11 procent in Hi-Media. Daarmee wordt Adlink een belangrijke aandeelhouder, samen met eerdere investeerders IDI en BV Capital. Stéphane Cordier, CEO van AdLINK Internet Media AG: “Door de vereniging van onze activiteit als reclameregie met die van Hi-media én door onze nieuwe positie als grootaandeelhouder van de nieuwe gecombineerde entiteit, dragen we bij aan de consolidatie van de markt.”

Specials en dossiers