Usability & Design


  • 0
  • 35094
  • 10085
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Werkenbijdemarine.nl heeft een nieuwe feature toegevoegd: Waar is de marine. Het waar deel van de Marine laat zien waar de Marine momenteel actief is in de wereld, vergezeld met achtergrond informatie over wat men daar doet. Tevens staat er soms wat informatie bij over de fregatten zelf, zoals bij het fregat De Ruyter (wie was onze zeeheld Michiel nu precies?).

Bij bijvoorbeeld de Mr. Ms. Tromp zit er ook een dagboek van ‘Pauline’ in, die ook in de TV commercial van de Marine voorkomt (je weet wel, die bijna aanvaring). Navraag heeft mij geleerd dat ze daadwerkelijk bij de Marine werkt, het geen actrice is, en het een echte verslaglegging is. Over het concept om te laten zien waar de Marine mee bezig is, waar in de wereld men actief is en wat men daar doet ben ik erg te spreken.


Zoekmachine marketing


  • 7
  • 35581
  • 16044
  • -
  • -
  • -
  • -

Kwaliteitscore Google AdWordsDe kwaliteitscore is een belangrijk onderdeel binnen Google AdWords. Het verbeteren van de kwaliteitscore kan resulteren in een lagere CPC of betere posities bij een gelijke CPC. Kwaliteit wordt dus beloond. Wil je een hogere positie van je advertentie zonder het CPC bod te verhogen? Verbeter dan de kwaliteitscore van je AdWords campagnes. Google heeft een startershandleiding gemaakt waarin het begrip kwaliteitscore wordt toegelicht, hoe de kwaliteitscore in grote lijnen werkt en Google geeft tips hoe je de kwaliteitscore kan verbeteren.


  • 1
  • 34167
  • 4519
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Tijdens de Marketingfacts & Interimic Chinareis van vorig jaar begon het al te kriebelen bij Klaas Weima van interactief marketingbureau Energize (uit Utrecht, het kán dus wel). Vorige week meldde Weima, hier op M! bekend van die kekke Sparkcasts-interviews, dat Energize een vestiging gaat openen in Shanghai.

Energize gaat samenwerken met de in Shanghai gevestigde Battersea-park Investment Group, wat volgens het persbericht ‘zorgt voor een vliegende start.’ Drie vragen aan Klaas Weima over de stap naar China. “In China is marketing nog een vrij nieuw concept.”


  • 0
  • 29598
  • 3041
  • -
  • -
  • -
  • -

“Even amid the worst economic slump since the Great Depression, some companies just keep growing.”

Mooi citaat op CNBC. Groeien, dat doen ze allemaal in de ‘100 Fastest-Growing Companies’ van Fortune. Het is een internationale lijst van snelst groeiende bedrijven. Helemaal bovenaan vinden we de producent van Blackberry, Research in Motion (RIMM). Fortune heeft bedrijven geranked op basis van winst en omzet gegevens van drie jaar. De data is afkomstig van Zacks Investment Research. Scroll je door de lijst, dan zijn niet alle bedrijven even bekend. Vistaprint staat op nummer 16, Guess op nummer 36, Apple op nummer 39, Amazon op nummer 52, Google op 68. Zie hier de complete lijst.


Online advertising


  • 7
  • 25395
  • 6693
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Moest drie keer lezen waar dit onderzoek nu precies over ging maar toen het begon te dagen was de belangrijkste conclusie er wel één om even over na te denken en dus om te delen. Uit het comScore onderzoek blijkt, dat in de retailbranche de sales voor consumer packaged goods (cpg) voor 9 procent worden aangejaagd door online advertising. Voor tv ligt dit percentage óók op 9 procent. ‘The Internet can be as effective an advertising medium as television advertising,’ schrijft comScore in het persbericht.

Het onderzoek is uitgevoerd met een online comScore panel van 200.000 mensen die lid waren van een supermarkt loyalty programma; gekeken werd naar het aankoopgedrag van mensen die aan online advertising blootgesteld waren. Die groep werd vervolgens vergeleken met bestaande onderzoeken naar de effectiviteit van televisiereclame, et voilá. Hieronder wat bespiegelingen op het onderzoek:


Customer service


  • 3
  • 27564
  • 14211
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Zakendoen is mensenwerk, of het nu gaat om collega’s, klanten of leveranciers. In contact met hen maken bedrijven meer en meer gebruik van digitale hulpmiddelen, zoals telefoon, internet en e-mail. Hoe moet de werknemer anno 2009 omgaan met al deze nieuwe middelen? Wat kan wel en wat kan niet? Hoe houd je werk en privé passend gescheiden in een tijd waarin steeds meer werknemers flexibel werken?

Het Algemeen Dagblad schreef vorige week woensdag in haar hoofdredactioneel commentaar dat het tijd is voor een nieuwe zakelijke etiquette. IBM (waar ik werk) geeft in haar Social Business Etiquette gids een eerste aanzet tot deze nieuwe zakelijke etiquette, mede op basis van ervaringen van eigen werknemers. Hieronder tien belangrijke tips uit deze gids:


  • 11
  • 31734
  • 17483
  • -
  • -
  • -
  • -

De lancering van Layar in juni genereerde al een grote berg aandacht. Augmented Reality is hot, happening en de wereld is er klaar voor. Er komen steeds meer Android handsets op de markt en dat is koren op de molen. Het team van Layar (Raimo van der Klein, Claire Boonstra, Maarten Lens-Fitzgerald, geen onbekenden hier op M!) zit in een rollercoaster: gisteren lanceerden ze in de Amsterdamse Rode Hoed alweer Layar 2.0 (óók op TechCrunch, Engadget). In bovenstaande video legt Raimo van der Klein, de ceo jawel, uit wat de veranderingen zijn.

Layar gaat nu wereldwijd: iedereen kan met de dienst aan de slag. Er zijn 500 extra API-keys beschikbaar gekomen om zelf een Layar te ontwikkelen. Dat schijnt niet eens zo moeilijk te zijn… Hieronder een aantal filmpjes die gisteren de revue passeeden. Uit Japan, Duitsland, Amsterdam en de VS.


Usability & Design


Web analytics


Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • Combineer analytics met searchresultaten
  • Optimaliseer URL’s voor Google


Zoekmachine marketing


Web analytics


  • 4
  • 33386
  • 10423
  • -
  • -
  • -
  • -

Google Insights for SearchVorig jaar lanceerde Google, Google Insights for Search, een tool waarmee Google inzicht geeft in zoekvolumes op keywordniveau per regio. Nu is deze tool uitgebreid met een aantal interessante features. Zo is bij een deel van de zoekopdrachten een voorspelling op basis van historische data beschikbaar. Verder is een geanimeerde kaart toegevoegd. En nu beschikbaar in 39 talen, waaronder de onze. Hier de belangrijkste nieuwe features uitgelicht.

Specials en dossiers