Social media marketing


Online PR & Branding


  • 2
  • 23592
  • 5201
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}

Afgelopen week discussieerden de Europese lijsttrekkers via Twitter in het eerste Twitter Verkiezingsdebat. Omdat ik zo mijn ideeën heb over hoe je online gesprekken op gang brengt heb ik me met veel interesse ook in het discussiegeweld gemengd.

Wat me in het gesprek allereerst opviel is dat ik al na het lezen van 2 of 3 tweets een heel duidelijk beeld van iemand vorm, zoiets als "de eerste indruk" die je in de fysieke wereld in een flits hebt. Aangezien ik de deelnemers in het debat niet als persoon ken heb ik geen idee of mijn beeld ook maar een beetje klopt, maar laat ik eens een paar voorbeelden noemen.


Usability & Design


  • 0
  • 24503
  • 6666
  • -
  • -
  • -
  • -

Martin Tirion is bekend van zijn User Experience blog maar ook de enthousiaste, Nederlandse evangelist van de game-, applicatie- en softwareproducent Microsoft. De combinatie van games, techniek, usability kwam goed naar voren tijdens de MIX Essentials op 28 en 29 mei 2009 te Den Haag. Tijdens dit gemixte evenement spreken wij met Martin Tirion over het evenement, de actuele ontwikkelingen, usability, Windows 7, Silverlight en… ‘Crowdsourct Microsoft eigenlijk met zijn gebruikers?’.


Affiliate marketing


Mobile marketing


Web analytics


  • 4
  • 27823
  • 8428
  • -
  • -
  • -
  • -
{title}

In de maand mei hebben we onze Web Performance Scan (WPS) los gelaten op de markt van internet providers. Uit dit onderzoek blijkt dat de website van KPN het beste presteert en op de voet gevolgd wordt door Hetnet en UPC.  De doorslaggevende punten bij KPN zijn met name de hoge vindbaarheid, het goede imago en het hoge vertrouwen dat mensen in KPN hebben. Het lijkt er op dat ondanks dat mensen de website van KPN niet perfect vinden, zij toch kiezen voor de gevestigde naam van KPN. Hetnet, ook een merk van KPN, scoort in de WPS bijna net zo hoog als KPN, maar presteert op andere vlakken goed. Hetnet scoort bijvoorbeeld een stuk beter dan KPN op gebruiksvriendelijkheid; Hetnet kreeg een 7,8 en KPN een 6,1. Wellicht een idee om een keer bij elkaar een kopje koffie te drinken?


E-business


  • 3
  • 24629
  • 10457
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}‘De markt voor creativiteit verandert snel. Mede als gevolg van de financiële crisis zijn steeds meer bedrijven op zoek naar alternatieve en goedkopere manieren om de best mogelijke creatieve invulling te vinden voor hun marketinguitdagingen.’ Bootb gaat om deze reden van start in Nederland met een ‘marktplaats voor creativiteit’, zo meldt het persbericht vanmorgen.

Met Bootb kunnen merkeigenaren ‘eenvoudig en goedkoop’ toegang krijgen tot creatief talent die kunnen reageren op hun briefings Bootb is daarmee een ‘online pitching machine’. Oprichter Steven ter Horst:  ‘Nederland is de eerste locale markt waar wij ons specifiek op gaan richten. […] Merkeigenaren publiceren hun briefings online en reclamebureaus, en iedereen die denkt creatief te zijn, kunnen daarop reageren met één of meer ideeën. De merkeigenaar betaalt het budget direct aan de ontwerper van het door hem gekozen idee.’


Mobile marketing


  • 0
  • 21050
  • 3046
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}In Taiwan heeft Acer gisteren op Computek bekend gemaakt dit najaar een netbook te lanceren met als operating system Android. Dit netbook kan de eerste met Android worden die overal ter wereld beschikbaar word (via: Nu.nl)

Webwereld schrijft dat het een ingewikkelde opgave bleek om Android op het netbook van Acer te porten en aan de praat te krijgen op de Aspire One. Het op de beurs getoonde prototype had zowel XP als Android draaien. Verwacht wordt, dat de Acer met Android die dit najaar in de winkels ligt, goedkoper zal zijn dan versies met XP. Wat doet Microsoft intussen?


Online video


  • 5
  • 19470
  • 5883
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Google gaat een poging wagen de huiskamer te veroveren met YouTube XL. Onder druk van concurrenten als Hulu en Boxee die internetvideo niet alleen naar het computerscherm maar ook naar de huiskamer brachten start YouTube met een groot en ambitieus project om een website te bouwen die geschikt is voor gebruik op de TV.

YouTube XL is simpelweg YouTube gemaakt voor TV. Niets meer, niets minder. Het is gemakkelijk in gebruik op grote schermen met duidelijke knoppen. Op een computerscherm ziet het er wat onbeholpen uit, maar op een TV scherm is het prima. Het voelt in het gebruik nog het meest op een DVD menu.


Mobile marketing


  • 3
  • 25510
  • 5848
  • -
  • -
  • -
  • -

In een bomvolle Rode Hoed vierde Mobile Monday Amsterdam gisteren een feestje: het event bestaat twee jaar, het was MoMo #11 en vraag niet hoe, maar de organisatie kreeg het voor elkaar om achtereenvolgens Alan Moore, Jamais Cascio, Andrew Grill, Joseph Pine II, Howard Rheingold en Robert Rice ten tonele te voeren.

Veel inspiratie. Veel trends. Veel futuristische insights over augmented reality en de mobiele toekomst. Iéts meer down to earth was de Australiër Andrew Grill (‘mobile advertising evangelist’). In bovenstaande video interviewt Klaas Weima van Energize Grill over mobile marketing en mobile advertising. Weima vuurt heel wat vragen op Grill af; Grill antwoordt in sneltreinvaart. Hoge informatiedichtheid, dus! In het interview komen de volgende onderwerpen en vragen aan bod (chronologische volgorde, met tijdsaanduiding):


Usability & Design


Web analytics


  • 1
  • 25587
  • 4716
  • -
  • -
  • -
  • -

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • De plaats van Webanalytics in de organisatie
  • Webanalytics bij Toyota: de Kaizen methode
  • De toekomst van webanalytics volgens Dennis Mortensen


Mobile marketing


  • 0
  • 25767
  • 4926
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Synchroon TV, het woord zegt het eigenlijk al, is een vorm van media consumptie, waarbij de consument tijdens het TV kijken, automatisch en volledig synchroon aan de TV uitzending, additionele informatie via internet krijgt voorgeschoteld. Bij Synchroon TV maakt het “internet gedeelte” integraal onderdeel uit van het lineaire TV programma, met dien verstande, dat het totaal via 2 schermen wordt uitgespeeld, t.w. het traditionele TV toestel en de PC (laptop) of de mobiele telefoon.

De extra dimensie, die hiermee wordt gecreëerd, biedt een veelheid aan communicatie mogelijkheden voor programmamakers, TV zenders (zowel de commerciële als de publieke omroep), adverteerders en bovenal, de consument. Het is alom geaccepteerd dat het mediagebruik van de consument aan grote veranderingen onderhevig is. De opkomst van breedband internet en m.n. de doorbraak van video via internet leiden ertoe dat de aanbieders van media diensten naarstig op zoek zijn naar middelen om de gunst van de consument/TV kijker te (her)winnen. In de Angelsaksische pers wordt dan ook meer en meer bericht over de concurrentieslag tussen de leveranciers van de “10-feet experience” (TV) en die van de “3-feet experience” (internet). Bij Synchroon TV wordt het passieve “lean back” gedrag van de TV kijker verweven met zijn/haar actieve “lean forward” internet gedrag , waarbij de consument niets wordt opgedrongen, maar wel de mogelijkheden worden aangereikt. Dynacast, een product van Harris Corporation, is speciaal gecreëerd om TV zenders en marketeers, in staat te stellen Synchroon TV, eenvoudig en kostenefficiënt te kunnen implementeren.

Specials en dossiers