Usability & Design


  • 6
  • 26866
  • 9358
  • -
  • -
  • -
  • -

“There has not been an official press release, but indeed we bought it, although it didn’t come cheap.  With this top level domain name we can now enter all markets, without worrying about the URL. It also makes the global branding easier and cheaper, thus in the end saving us a lot of money.”

Dit schrijft Paul van Doorn van Tradetracker.com per e-mail. De domeinnaam tradetracker.com ging gisteren voor 100.000 euro over de toonbank. En er waren er meer: Newbrand.de werd verkocht voor 120.000 euro. Vorige week werd Jets.com verkocht voor 375.000 euro. Toch stevige sommen geld, die nog steeds betaald worden voor domeinnamen.


Usability & Design


  • 18
  • 26176
  • 17836
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Kán dat wel? Lekker makkelijk pitchen om je voor een prikkie aan een nieuw design te helpen? Opvallend vinden we de recente opkomst van het aantal ontwerpwedstrijd-sites voor logo’s als Logomatch of ontwerpen-voor-geld. Een site als Bootb.com vraagt zelfs om logo-ontwerp, package design, concept, grafisch ontwerp en zelfs de organisatie van evenementen zijn er vertegenwoordigd. De huidige technische oplossingen maken het gebruik van geavanceerde co-creatie platformen, zoals Battle of Concepts, Chaordix en Redesignme steeds eenvoudiger, flexibeler en betaalbaarder.


Usability & Design


Web analytics


  • 0
  • 21819
  • 4005
  • -
  • -
  • -
  • -

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • ALERT! ERROR! Er gaat iets fout!
  • Top 20 webanalyse pakketten met beoordeling
  • Designtreasures Amazon (deel 1): content strategy


Online advertising


Social media marketing


Online PR & Branding


  • 5
  • 24690
  • 9350
  • -
  • -
  • -
  • -

Soms weet ik even niet meer hoe een nieuwe ontwikkeling in de wondere wereld van social media moet heten. Vodafone noemt zijn World of Difference-campagne tegenwoordig ‘social advertising’. Een vage term: goed beschouwd gaat deze actie van de telecomgigant op Hyves en MTV véél verder dan alleen sociaal adverteren: het is een prachtige integratie van social media met marketing, advertising én PR. En de inzet voor een aantal sympathieke goede doelen, niet te vergeten.

{title}

Jaarlijks organiseert Vodafone (de foundation) het World of Difference-programma, een verkiezing waarbij de winnaar een baan bij een goed doel kan verdienen. Voor het eerste lustrum dacht men bij Vodafone: we pakken eens extra groot uit. En hoe!


Mobile marketing


  • 5
  • 23349
  • 10852
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Discovery Channel zou met deze gameshop ‘de eerste televisiezender’ met online een aanbod van games zijn. Gisteren maakte ‘dé mannenzender’ een samenwerking bekend met 12Game.Com. Uit het persbericht: “In lijn met de unieke mannenpropositie van Discovery Channel, biedt de Discovery Gameshop een selectie van echte mannengames voor de populaire platforms zoals Playstation 3, Xbox360, Wii en PC. De Discovery Gameshop biedt zowel kijkers als adverteerders een complete winkel en promotieplatform in de vertrouwde look & feel van Discovery Channel.”

De gameshop van Discovery biedt een totaal aanbod van games aan, waaronder 1st Person Shooters, Sportgames, Racegames, RPG’s en RTS-spellen. De Gameshop wordt ondersteund met televisiecommercials om de mannen naar de shop te krijgen. Allard Ruyl, Commercieel Directeur bij Discovery Networks Benelux:


  • 2
  • 20778
  • 3403
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Prachtig verhaal op de online NYT:  ‘Can Amazon Be the Wal-Mart of the Web?’ Het antwoord is simpel. Ja. Dat kan Amazon.com, en daar is het bedrijf dat 17 jaar geleden begon als online boekhandel al langer strategisch stappen in aan het zetten. De NYT signaleert een ‘shift to general retailing’ trend bij Amazon. Exponenten daarvan zijn nieuwe whitelabel producten waarmee Amazon ver onder de prijs van de gewone retail duikt.

Bij Amazon.com lijkt het allemaal op gewone retail. Maar dat is het niet. Kijkje in de keuken: “Instead of storing similar items next to each other — televisions with other electronics, shampoo with other personal care items — randomness abounds.’ En ook: “The company sells such a large volume of merchandise, and can predict customer demand so accurately, that it generally sells products within 65 days, before it has to pay suppliers for them.” Nét even anders, nietwaar?


Zoekmachine marketing


  • 17
  • 23076
  • 11333
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}“Een campagne in Google AdWords met duizenden zoekwoorden? Het zelf bijhouden van alle biedingen is dan toch niet te doen? Wat is er handiger dan een tool die geautomatiseerd de biedingen van die keywords in Google AdWords bijhoudt? Dat scheelt niet alleen veel tijd, maar levert ook meer verkopen op!”

Fout, fout, fout. In theorie kloppen bovenstaande veronderstellingen zeker. In de praktijk blijkt geautomatiseerd bid management echter complex. In plaats van tijd- en kostenbesparend, werkt het juist kostenverhogend. Hoe kan dat? Hieronder de belangrijkste redenen.


E-business


  • 1
  • 22569
  • 13691
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Mocht je plannen hebben om binnenkort voor jezelf te beginnen, dan maakt de Belastingdienst dit in 2010 een beetje interessanter. Vooral als je initieel in deeltijd aan je eigen bedrijf wilt werken en daarnaast ook in loondienst actief blijft. Zo kun je bijvoorbeeld je eigen webwinkel beginnen terwijl je de zekerheid van een vast inkomen behoudt.

Als ondernemer heb je namelijk recht op zelfstandigenaftrek. Je moest hiervoor minimaal 1225 uur per jaar aan je onderneming besteden (en dat dus ook administreren). Daar zat echter een belangrijke uitzondering op; als je ook nog in loondienst werkte moest het aantal uur dat je in uw onderneming stopt minimaal 50 procent zijn van het totaal aantal gewerkte uren.


Zoekmachine marketing


  • 3
  • 23059
  • 15401
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Eind juli hebben Microsoft en Yahoo! aangekondigd om definitief samen te gaan werken en lijken daarmee een serieuze poging te doen om de concurrentiestrijd met Google aan te gaan. Beide partijen hebben het doel gesteld om binnen twee jaar de implementatie te voltooien. Vanaf dat moment wordt Microsoft’s adCenter het advertentieplatform voor adverteerders. Tot die tijd worden er in Bing Nederland de advertenties vanuit Yahoo! getoond. Wat zijn de verschillen tussen adverteren in Yahoo! en Bing? Uiteraard zijn dat er vele. We hebben er een aantal uitgelicht.


  • 4
  • 27622
  • 6958
  • -
  • -
  • -
  • -

Het thema van Emerce eDay dit jaar was: Forward. Nou vind ik zelf vooruit kijken altijd leuk. Hoog tijd dus om een aantal bezoekers van eDay te vragen wat op dit moment goed werkt qua online marketingconcepten, ideeën en strategieën). En nog leuker: wat zal naar hun mening over 3 jaar succesvol zijn? In deze eerste serie de mening van specialisten Jeroen Happel (eFocus), Manon Daggers (Pepsico) , Lot Keijzer (twist), Aynur Abbott (VNU Media) en Erik Broekhuis (Netsociety).

Specials en dossiers