Mobile marketing


  • 0
  • 46833
  • 8787
  • -
  • -
  • -
  • -

Recentelijk ontving ik van KPN een nieuwe update van de cijfers rondom hun Location Based Services dienstverlening. De LBS teller stond op 30 september 2009 op 150.053 LBS abonnementen, dit zijn dus geen unieke LBS abonnees. Het gaat om de unieke LBS abonnementen die zijn afgesloten per site sinds januari 2007 toen deze dienstverlening startte.

Buienradar staat op eenzame hoogte. Sinds de lancering van hun dienst begin dit jaar waarbij je automatisch inzoomt op de plaatselijke radar is het hard gegaan:

{title}


E-business


Online PR & Branding


  • 0
  • 53956
  • 12255
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Branchmarking is kijken en vooral ook analyseren wat je uit andere branches kunt gebruiken om zelf onderscheidend en slimmer te worden. Het principe van branchmarking is gebaseerd op de kracht van benchmarking. Alleen zonder de nauwe focus. Waar benchmarking zich focust op je directe concurrentie, focust branchmarking zich op sterke innovatieve concepten waar ook ter wereld. Ik deel (op onregelmatige basis)  sterke ‘branchmarks’ met jullie, geschikt voor doorvertaling van diverse (marketing)vragen. Vandaag: de Britse bank First Direct. Zie voor eerdere branchmarks: ‘American Girl’ en ‘Innovatieve campagnes op Twitter’.


Social media marketing


  • 1
  • 50905
  • 5138
  • -
  • -
  • -
  • -

Vorige week besprak ik een presentatie van Kelsey Ruger. Deze week een vervolg. Opnieuw van Ruger. Een presentatie die probeert uit te leggen waarom we zo weinig visueel en vooral weinig creatief zijn, zodra we op ons werk zijn.


  • Stop being silly. You need to act like an adult. (Your mother)
  • You want to do what? Nobody does that. (High school)
  • That’s wrong. Do it the way I showed you. (Your first boss)


E-business


  • 6
  • 51553
  • 13849
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}

“Eerste Nederlandse supermarkt met iPhone applicatie” jubelt het persbericht van zojuist. Albert Heijn introduceert vandaag een gratis, nieuwe service: Appie. Eerst op iPhone en vanaf dit moment te downloaden via de App Store van Apple.

Uit het persbericht: “Met Appie hebben klanten altijd hun boodschappenlijstje bij zich. Eerdere aankopen, bonusaanbiedingen en andere boodschappen kunnen gemakkelijk op de lijst worden gezet.” De App geeft ook toegang tot meer dan 8.000 recepten. Albert Heijn maakt Appie in het komende jaar ook beschikbaar via andere smartphones en via internet.


  • 1
  • 49532
  • 4562
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Het Sponsorcongres 2009 gaat volgende week van start in Hotel Krasnapolsky in Amsterdam. Het thema dit jaar is: ‘Exploding Ideas’. Eén van de keynotes wordt verzorgd door Cor Hospes, Gijsbregt Brouwer tekent voor één van de parallelsessies (zie hier het programma, hier inschrijven). Hieronder een dubbelinterview tussen en met beide heren. Hospes ondervraagt Brouwer over Sport 2.0, Brouwer voelt Hospes aan de tand over sportmarketeers die misschien ook ‘schijterds’ zijn. Brouwer: “Sport gaat de weg op van de muziek. Een doodlopend pad zonder goede revenues, omdat er niet naar de klant geluisterd wordt.” Hospes: “Ik geloof wel dat RTV-campagnes veel meer additioneel zullen zijn ipv leading”. Lees het hele interview hieronder:


Web analytics


  • 0
  • 50092
  • 5277
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}De (alfabetisch gezien) laatste van de nominaties voor Digitaal-Werven 2009 is TOPdesk. TOPdesk is een IT dienstverlener uit Delft met een aantal internationale kantoren. TOPdesk geeft aan een jong bedrijf te zijn, waar winstoptimalisatie niet voorop staat, werkplezier is belangrijker. TOPdesk is, samen met Quinity, één van de twee nieuwkomers bij de genomineerden van Digitaal-Werven. Waarom is de TOPdesk website nu een nominatie waard?


  • 2
  • 38701
  • 4639
  • -
  • -
  • -
  • -
{title}

Zoals al eerder geschreven bezoek ik de SIME in Stockholm. Mijn eerste kennismaking gisteren met Zweden begon al goed, ik ben met een delegatie directeuren van het Grafisch Lyceum Rotterdam en van de luchthaven naar het hotel hadden we in de touringcar gratis wifi tot onze beschikking, stabiel en snel. In het hotel regel je alles via de tv, airco, wifi (wederom gratis), je ziet dat Zweden zoals vaak in onderzoeken gepubliceerd ook echt leading is op het gebied van internet. SIME is een inspirerende conferentie waarbij ik gisteren heb genoten van dit programma.


Online advertising


Social media marketing


  • 3
  • 40954
  • 8406
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Het wordt steeds vaker ingezet als marketingmiddel. Augmented Reality wint aan terrein maar wat is het eigenlijk precies en hoe kan het gebruikt worden binnen de marketingstrategie? Augmented reality (toegevoegde realiteit) is een techniek dat zich hoofdzakelijk bezighoudt met het zo realistisch mogelijk toevoegen van computergemaakte beelden aan rechtstreekse, reële beelden. De data wordt geprojecteerd in het gezichtsveld van de gebruiker. Dit wordt vaak gedaan door het gebruik van een (web)cam. Het maakt het verschil tussen de reële wereld en de virtuele wereld steeds kleiner en zorgt voor eenvoudiger en meer gebruiksvriendelijke interfaces.


  • 0
  • 33630
  • 4418
  • -
  • -
  • -
  • -

In de reeks Blogworld interviews vandaag drie bloggers met alle drie grote aanhang en stuk voor stuk een ijzersterk personal brand. Blogger en übergeek Chris Pirillo, blogger en serial entrepreneur Guy Kawasaki en de koningin van Facebook Mari Smith. Ze praten over hun vakgebied, wat ze inspireert en wat ze belangrijk vonden op Blogworld.


Usability & Design


  • 12
  • 37313
  • 8487
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Milgram toonde het in 1963 al aan: De mens is zeer gevoelig voor autoriteit en heeft sterk de neiging te gehoorzamen aan personen die autoriteit uitstralen. Van dit gegeven kan iedere marketeer, copywriter en contentbeheerder gebruik maken. Toch houden websitebezoekers vaak geen goed gevoel over aan content waarin veel ‘wij’, ‘ons’ en de merk- of bedrijfsnaam voorkomt. Als je een gesprek met iemand voert is het niet prettig als diegene het constant over zichzelf heeft, toch?

Autoriteit en het ikke-ikke-principe lijken lijnrecht tegenover elkaar te staan. Maar wie verder denkt, ontdekt vanzelf dat het niet per se zo is. Hieronder een aantal handvatten die op zichzelf staand wellicht bekend zijn. Combineer ze, en het zou maar zo eens kunnen leiden tot meer conversie.

Specials en dossiers