• 5
  • 43337
  • 8010
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}High Profile Uitgeverij is gisteren gestart met Webguide.nl een online overzicht van internetbureaus in Nederland, waarmee de online marketeer zich snel kan oriënteren bij het laten maken van een website of campagne. Webguide.nl wil de online markt transparanter maken voor opdrachtgevers. 

Naast de online versie wordt ook een printversie op de markt gebracht. Met een oplage van 15 duizend exemplaren verschijnt in december het ruim 250 pagina’s tellende, strak vormgegeven Jaarboek Webguide 2010. In een verspreiding op basis van controlled circulation. Uit het persbericht: “In begrijpelijk normaal Nederlands wil Webguide.nl en het Jaarboek Webguide 2010 de opdrachtgever meenemen om op een snelle wijze te komen tot een shortlist van bureaus.” Uitgever Oscar Krechting van High Profile Uitgeverij kwam een aantal jaren geleden zelf tijdens een zoektocht naar een nieuw internetbureau in een ‘woud van bureaus’ terecht.


  • 8
  • 45981
  • 20452
  • -
  • -
  • -
  • -

Na het eerste artikel over de zeven online uitgeefgeheimen van Mequoda, volgt hier geheim c.q. strategie nummer twee: ‘Choose the right business models’. Een moeilijke opgave, mochten de juiste modellen er überhaupt zijn. De waarde van dit geheim zit ‘m vooral in de busines model-archetypen die worden onderscheiden. Deze archetypen zijn bepaald aan de hand van een tweetal vragen:

  1. Wie betaalt de toegang tot de content, de bezoeker of de adverteerder?
  2. Waar is de bezoeker naar op zoek: content of commercie?

Het is aan de de uitgever te bepalen welke van de onderstaande modellen het best toegepast kunnen worden.


E-business


  • 6
  • 39277
  • 9658
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Een jaar geleden vroeg ik aan Martijn van Erp wat volgens hem de ‘gouden regels’ voor web 2.0 ondernemers waren. Lees ze nog eens na, want zijn Wintersporters.nl is uitgeroepen tot informatieve reiswebsite van het jaar. Eurorelais.nl won de prijs in de categorie transactiegericht.

Maurice De Hond was juryvoorzitter van de door Travelution georganiseerde verkiezing. De vakjury bestond uit Tina Gremmen (NS HiSpeed), Robbert Jan Meerpoel (Holiday Cars) en Wim Smit (Tsi Solutions). Martijn van Erp is blij met de erkenning: “Dit is een project dat helemaal is ontstaan uit passie. We hebben altijd bewust gekozen om de website niet te doordrenken met sponsoring en onafhankelijk te blijven. Bezoekers zien dat.” Beide websites, gefeliciteerd! Disclaimer: Zelf ben ik betrokken bij vakantiegangers.nl.


Mobile marketing


  • 1
  • 42847
  • 4928
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Webwereld meldde het vanmorgen, Emerce volgde snel: Layar heeft 1 miljoen euro’s opgehaald in een investeringsronde. Die is nog in afrondende fase, CEO (het blijft wennen) Raimo van der Klein heeft ‘zijn mond voorbij gepraat’ en moet een perstraining. Want bij VentureBeat hadden ze het verhaal gisteren al (ik heb duidelijk zitten slapen). Het verhaal op VentureBeat kende ook nog een belangrijke aankondiging: Layar werkt binnenkort ook op Symbian. Leuk voor alle zakelijke Nokia-gebruikers. Zie ook: ’Android in 2012 operating system nummer 2’. Raimo, Claire en Maarten: proficiat. Heel benieuwd wat er volgt!


  • 0
  • 42956
  • 9669
  • -
  • -
  • -
  • -

Zaken doen in China gaat nét even anders dan hier. Dat weten we allang, maar soms kom je ondernemers tegen die in China opereren, het daar nét even anders doen. En dan raak je geïnspireerd, tenminste ik dan. Caspar ter Horst (Twitter) is zo’n ondernemer. Met Asia-XL maakt hij flash applicaties die dienst doen als ‘virtual elevator pitches’. Makkelijk, als je als salesman in de lift staat en even kort een product wil showen op je iPhone.


E-business


Paul Petermeijer (directeur BBP), Marc Stubbé (oprichter Blinkmediacases en ex-topman Kobalt) en Ronnie Overgoor (directeur Pitch Management, Pitch View en Blue Shots TV) zijn deze week gestart met een nieuw cross mediaal platform voor de marketingcommunicatie branche: PitchBlink (nog in de maak). De eerste concrete initiatieven van PitchBlink zijn de samenvoeging van de platformen Pitch View en Blinkmediacases en een strategische samenwerking met Lenthe, uitgever van o.a. Marketingtribune, Communicatietribune en Marketingfacts. Daarnaast gaat o.a. NIMA, Nederlands Instituut voor Marketing, de samenwerking aan met PitchBlink.

PitchBlink wil naast de bureauprofielen van de volledige bureauwereld in Nederland eveneens het overzicht van alle communicatie cases van bureaus en exploitanten publiceren, inclusief cases van de toonaangevende awards in de branche. Hieronder wat quotes van de betrokkenen:


  • 0
  • 42117
  • 4838
  • -
  • -
  • -
  • -

Dat Blogworld 2009 in Las Vegas al wat aandacht heeft gekregen op Marketingfacts (hier en hier) is duidelijk. Vandaag doe ik er nog een schepje bovenop met onze video impressie van dit evenement. We spraken met een paar inspirerende sprekers, goedwillende acteurs, enthousiaste wederverkopers op de beursvloer (waar we nog een bekende Nederlander tegen het lijf liepen) en enthousiaste bezoekers op de Blogworld Poolside BBQ. In deze impressie zijn slechts kleine fragmenten opgenomen van langere interviews. Alle interviews zullen later in hun volle glorie op MarketingFacts gepost worden.


Web analytics


  • 1
  • 29144
  • 4876
  • -
  • -
  • -
  • -

{title}Digitaal-Werven heeft dit jaar zes genomineerde websites welke hier de revue zullen passeren. De eerste website was Quinity, vandaag een eerdere winnaar: Reed Business. De website werkenbijreedbusiness won in 2007 reeds de beste digitale sollicitatie-ervaring, maar was in 2008 niet genomineerd. Hoewel er dit jaar weinig aan veranderd is hebben ze dit jaar toch een nominatie te pakken, wat vreemd kan overkomen. De reden hiervoor heb ik op RecTec al eerder uit de doeken gedaan (met toestemming van Reed Business): men heeft het proces sterk geoptimaliseerd. De reactiesnelheid op de mystery sollicitatie is verhoogd en ook de manier van reageren was persoonlijke en prettiger. De website werkenbijreedbusiness is al een twee jaar een voorbeeld van een goede site bij veel lezingen, maar waarom dan?


E-business


  • 4
  • 31530
  • 6232
  • -
  • -
  • -
  • -

We hebben een nieuwe hostingpartij voor dsbthemovie.nl (Exonet). We hebben een pr-bureau (Whizpr). We hebben al meer dan 20 logo’s (dank allen en blijf inzenden). We hebben aanbiedingen van scriptschrijvers, scenarioschrijvers, mensen die voice-overs willen doen, filmstudenten; iedereen doet mee! We zijn op stoom. Zie ook: aankondiging crowdsourcingproject DSB The Movie.

Jan Willem Alphenaar (BN’er inmiddels) heeft, namens ‘the crowd’, want most humble, dat is ie, gesproken met onder anderen: 3FM, De Volkskrant, Emerce, BNR en EditieNL is vanmorgen in Arnhem op het M! HQ komen filmen. De voorpagina van De Telegraaf is vandaag gehaald; AD.nl en NuZakelijk zaten er gisteren al bovenop. De buzzmachine draait overuren. Niets mooier dan dit, de awareness is hoog. Maar we moeten verder, het moet door…

Het volledige interview dat EditieNL heeft opgenomen, een soort “behind the scenes”

Specials en dossiers