SlideshareReview (95): Trends, trends, trends


E-business
Social media marketing

SlideshareReview (95): Trends, trends, trends

Trends: je gelooft erin, of niet. De wereld zit vol met mensen die beweren beter dan anderen te weten wat er komen gaat. Zij watchen trends. Zij zien de toekomst.
Deze presentatie van Bob van Leeuwen is recht voor zijn raap. Ik behoor zelf tot de non-believers, maar deze presentatie biedt af en toe leuke denkbeelden. Van Leeuwen schetst de tijdgeest die volgens hem onder andere tot minder privatisering leidt. Daarmee is duidelijk dat de presentatie alweer een paar maanden oud is. Want Rutte en minder privatisering???

#Picnic10: Headsup! 2011 An International Design Competition


Usability & Design
  • 0
  • 11683
  • -
  • -
  • -
  • -

#Picnic10: Headsup! 2011 An International Design Competition

Wat is het eerste beeld waar mensen aan denken wanneer ze het woord klimaatsverandering horen? Precies, smeltende ijskappen en ijsberen. En dit is juist het beeld wat deze competitie probeert aan te snijden/te veranderen. Klimaatsverandering, wat is dat? Een vraag die eigenlijk niet heel vreemd is en zeker op het moment een zeer trending topic. Voor veel mensen is klimaatsverandering en alle bijbehorende feitjes en cijfertjes nog een onbekende wereld. Hoe informeer je deze groep mensen over wat er aan de hand is met de wereld. Deze vraag dient als basis voor de HeadsUp! 2011 Global Design Challenge.

SEO Effect: wat is je traffic-share op dit moment?


Zoekmachine marketing

SEO Effect: wat is je traffic-share op dit moment?

Een tijdje geleden ben ik door Keesjan gevraagd of ik een nieuw ontwikkelde tool (SEO Effect) wilde proberen. Dat leek me wel wat, dus zo gezegd zo gedaan. Alleen omdat ik er niet direct mee aan de slag kon en andere blogs me voor waren met het aankondigen duik ik maar in de mogelijkheden. Ik ben aan de slag gegaan met een zoekwoord analyse voor Marketingfacts. Eerst kan ik kiezen uit een aantal opties:

ReclameReview: Ben vrij


Online advertising
  • 2
  • 12829
  • -
  • -
  • -
  • -

ReclameReview: Ben vrij

Telecomaanbieder Ben heeft nu naast sim-only abonnementen en telefoons ook prepaid. Het product heet Ben vrij en benadrukt daarmee de vrijheid die je hebt wanneer je volledig de controle hebt over je uitgave. KesselsKramer bedacht de productnaam en de bijbehorende campagne. Een week of zes geleden besprak ik hier op Marketingfacts de bannercampagne van Ben. Die vond ik goed, maar dat was lang niet iedereen met mij eens. Eens kijken of het nu omgekeerd is. Ditmaal vind ik de campagne namelijk een te vervreemdend karakter hebben.

#Picnic10: The Next Generation Consumer als ‘Arbiter of Cool’


Social media marketing
Mobile marketing
  • 2
  • 10563
  • -
  • -
  • -
  • -

#Picnic10: The Next Generation Consumer als ‘Arbiter of Cool’

Als Lenovo-bezitter was ik zeer benieuwd naar de keynote van David Roman, de Chief Marketing Officer van Lenovo tijdens #Picnic10. Roman blikte vooruit op The Next Generation Enterprise. Hij begon met te wijzen op de opkomst van het Chinese bedrijfsleven. “Een echte landmark was het boek: Doing Business in China for Dummies.” Daar in China vindt de opmars van The Next Generation Enterprise plaats. Niet zo gek: de economie in China groeide de afgelopen twintig jaar op rij met 9,5% en is sinds vorige week de tweede economie van de wereld, toen China die positie overnam van Japan. Maar waar zijn de Chinese power brands in the Best Global Brands van 2009?, vraagt Roman zich af. “80 procent van de executives van de top 40 Chinese bedrijven zeggen dat globalisering een prioriteit is.” Hoe ziet zo’n Next Generation Enterprise er dan uit?

‘Blackberry Blackpad of Surfpad nu echt in aantocht’


Mobile marketing
  • 0
  • 12779
  • -
  • -
  • -
  • -

‘Blackberry Blackpad of Surfpad nu echt in aantocht’

Ja, dus. Meestal houden we het bij de feiten en doen we niet zo heel veel aan tech of gadgets (hoewel we best veel over de iPad van Apple hebben geschreven tijdens en ná de lancering). De geruchtenmachine draait nu écht overuren dus er kómt iets aan, volgende week op de developers conference van Blackberry (online WSJ véél als bron opgevoerd). De lancering staat gepland voor het vierde kwartaal, het apparaat bevat een óf twee camera’s, heeft géén wifi-connectie (het moet via bluetooth) en het scherm bestaat uit een 7 inch touchscreen, aldus de WSJ. Stay tuned, more to come… ;)

#Picnic10: Elke verandering begint met angst


  • 1
  • 6845
  • -
  • -
  • -
  • -

#Picnic10: Elke verandering begint met angst

Vandaag is het driedaagse innovatie festival PicNic van start gegaan in Amsterdam. Vanuit Marketingfacts proberen we zoveel mogelijk on-the-spot te bloggen over de interessante zaken die we de komende dagen leren en ervaren. De eerste spreker vandaag is Steve Hayden, Vice Chairman & Chief Creative Office van Ogilvy & Mather Worldwide. Hij behandelt zijn inmiddels legendarische Hayden’s Mandala, oftewel een wheel of change.

Veritate en Emailvision gaan samenwerking aan


E-mail marketing
  • 0
  • 10071
  • -
  • -
  • -
  • -

Veritate en Emailvision gaan samenwerking aan

Veritate en Emailvision gaan de komende twee jaar intensief samenwerken. Hiermee zou Veritate het ‘grootste onafhankelijke e-mail marketing bureau’ in Nederland worden. Veritate is de eerste Nederlandse partner van Emailvision, zo maken de twee partijen vanochtend bekend in een persbericht. Met deze samenwerking, zo meldt datzelfde persbericht, kiest Veritate na 10 jaar bewust voor een technologie-onafhankelijke strategie.

De Confidence Gap van B2B Marketeers


Social media marketing
E-mail marketing
Online PR & Branding
Zoekmachine marketing
  • 1
  • 14130
  • -
  • -
  • -
  • -

De Confidence Gap van B2B Marketeers

Nieuwe onderzoeksresultaten beschikbaar: 51% van de B2B marketeers gaan meer te doen met content marketing in het komende jaar. En: van de 79% van de B2B marketeers die social media inzetten, denkt slechts 31% dat ze het op een effectieve manier doen. Weliswaar komen de cijfers uit de VS, maar inmiddels hebben we wel geleerd dat wij, Nederlanders, daar vroeg of laat ook gaan komen. Uit het jaarlijkse B2B Content Marketing Benchmark 2010 blijkt dat het inzetten van content in je marketing inmiddels aan de orde van de dag is. De trend in content marketing zet door.

Back to the Future of Social Media


Social media marketing
  • 2
  • 14124
  • -
  • -
  • -
  • -

Back to the Future of Social Media

Picnic 2010 gaat vandaag van start! Ook dit jaar is Marketingfacts er weer bij. Een van de beste keynotes vorig editie was de Future of Social Media van Gerd Leonhard, mediafuturist en trendwatcher. Hij deed in 2009 een aantal zeer gewaagde voorspellingen, onder meer dat Facebook op termijn de nieuwe BBC zou worden. Altijd leuk om te zien welke voorspellingen nu daadwerkelijk zijn uitgekomen: “Back to the Future of Social Media!”

Specials en dossiers