Open Innovatie: Hype of trend?


Usability & Design
  • 3
  • 19096
  • -
  • -
  • -
  • -

Open Innovatie: Hype of trend?

Innovatie is de sleutel tot succesvol ondernemen. De afgelopen jaren is er een tendens ontstaan om het woord ‘innovatie’  te vervangen voor ‘open innovatie’. Daarmee lijkt open innovatie dus een synoniem van innovatie te worden. Want innovatie in deze tumultueuze tijden kan per definitie slechts slagen als bedrijven zich openstellen voor ideeën van buiten. Of toch niet? Is open innovatie een belangrijke trend die de grondbeginselen van productvernieuwing herschrijft of is open innovatie een vluchtige hype die vanzelf weer overwaait?

De Persoonlijkheid van de Conversation Manager - deel 1


Social media marketing
Online PR & Branding
  • 3
  • 19670
  • -
  • -
  • -
  • -

De Persoonlijkheid van de Conversation Manager - deel 1

Zes maanden na de lancering van mijn boek ‘De Conversation Manager’ heb ik besloten om een extra hoofdstuk toe te voegen aan het boek. De voorbije maanden kreeg ik tal van interessente vragen en ideeën van lezers en deelnemers aan workshops. Het nieuwe verhaal is daarop gebaseerd. Daarnaast kon ik beroep doen op de input van de Marketingfactscommunity, bedankt voor de vele berichten en waardevolle input. Co-creatie werkt! Het extra hoofdstuk geeft een antwoord op twee terugkerende vragen:

Mozilla lanceert appstore voor Web, Apple doet dat voor Mac


Mobile marketing
  • 0
  • 10883
  • -
  • -
  • -
  • -

Mozilla lanceert appstore voor Web, Apple doet dat voor Mac

In een tijd waarin we hier in Nederland op hoog niveau aan het discussiëren zijn over the internet of things en met elkaar nadenken over apps als het einde van het www, werden er in de VS om die laatste trend te benadrukken gisteren twee appstores gelanceeerd. De ene is van Apple, voor Mac-gebruikers die apps kunnen installeren op hun desktop; een besloten feestje. De andere is van Mozilla: ze zijn eerder dan Google met een appstore voor het web waarin de applicaties draaien op mobiele telefoons én in de browser.

SlideshareReview (99): NO Social strategy


Social media marketing
  • 2
  • 10449
  • -
  • -
  • -
  • -

SlideshareReview (99): NO Social strategy

Deze presentatie is een onvervalste klassieke verkooppitch voor een marketingbureau.Neem een uitdagende titel en een motto met de waarheid van een koe. Vul dat aan met een succesverhaal. En sluit af met de boodschap dat ook jouw bedrijf zo’n zelfde succesverhaal kan krijgen / kopen. Maar in al zijn doorzichtigheid is deze presentatie wel de moeite van het bekijken waard. Want de boodschap dat je helemaal géén sociale media strategie nodig hebt, is op z’n minst interessant.

ReclameReview: Cordaid Memisa


Online advertising
  • 0
  • 21251
  • -
  • -
  • -
  • -

ReclameReview: Cordaid Memisa

Aanstaande moeder Geno laat een boodschap achter aan haar ongeboren kind. Omdat zij in Bangladesh woont, is de kans immers levensgroot dat zij haar bevalling niet overleeft. Als ambassadeur van Cordaid Memisa vraagt Leontine Borsato on- en offline aandacht voor het feit dat er élke minuut ergens ter wereld een vrouw sterft aan de gevolgen van haar zwangerschap of bevalling. Om dat sterftecijfer terug te dringen, zijn heel veel nieuwe donateurs nodig. Goede doelen en het appeleren aan emotie horen bij elkaar. De manier waarop dat gebeurt is echter verschillend. Er is een groot verschil tussen het daadwerkelijk laten zien van ellende en de doelgroep zelf laten nadenken over de situatie van degene die geholpen moet worden. Cordaid Memisa pakt het met deze campagne in twee stappen aan.

Twitter webcare bij T-Mobile: Hoe gaat dat als je Youp van ‘t Hek heet?


Customer service
  • 41
  • 137895
  • -
  • -
  • -
  • -

Twitter webcare bij T-Mobile: Hoe gaat dat als je Youp van ‘t Hek heet?

Je bent Youp van ‘t Hek, hebt 40.000 volgers op Twitter, staat nog steeds aan de top van cabarettend Nederland, speelt Luxor plat en Carré lonkt. Maar ook Youp wil probleemloos kunnen bellen via zijn Blackberry met T-Mobile en ook Youp van ‘t Hek moet dus via de klantenservice als dat even niet lukt om de de boel op te lossen. Hij wil daarbij geen voorkeursbehandeling, dat is heel terecht. Van ‘t Hek wist niet van het bestaan van het T-Mobile webcareteam op Twitter. Nu wel: lees mee en huiver. Over klantenservice en imagoschade gesproken…

GadgetReview: Cashless Betalen


Mobile marketing
  • 3
  • 35702
  • -
  • -
  • -
  • -

GadgetReview: Cashless Betalen

Geld. Het wereldwijde ruilmiddel en rekeneenheid. Het algemeen aanvaarde middel voor de betaling van goederen en diensten. Desalniettemin gebruiken we steeds minder chartaal geld. Door internetbankieren, iDEAL en PayPal is geld steeds meer alleen een rekeneenheid. Nu willen ook de winkels geen geld meer. Onder het mom van “klein bedrag, pinnen mag” proberen de winkelieren het geld in hun kassa’s terug te dringen. Om het stijgend aantal overvallen terug te dringen. En consumenten willen zelf ook graag makkelijk betalen. Om in dit gemak te voorzien, introduceert Multicard Cashless Betalen. Om hier meer over te weten te komen had ik afgelopen week een interview met Thijs van Alebeek, Marketing Manager bij Multicard.

De toekomst van het internet (3): Het www is dood, lang leve het internet van de applicaties


E-business
Social media marketing
Online PR & Branding
  • 5
  • 39098
  • -
  • -
  • -
  • -

De toekomst van het internet (3): Het www is dood, lang leve het internet van de applicaties

Op 22 september organiseerde IQNOMY Liquid Internet, tijdens PICNIC 2010, de Rondetafelsessie ‘The Next Wave: Liquid Internet’. Dé experts op het gebied van internet in Nederland verzamelden zich om met elkaar te discussiëren over de toekomst van het internet. Eerder deed ik al verslag van de eerste en tweede stelling die behandeld zijn tijdens deze sessie. Vandaag is het tijd voor de derde.

DQ&A sluit strategisch partnership met O2mc


Web analytics
  • 1
  • 11265
  • -
  • -
  • -
  • -

DQ&A sluit strategisch partnership met O2mc

O2mc (zie dit interview met CEO Bob Nieme) kondigt vandaag een strategisch partnerschap aan met DQ&A. Klanten van DQ&A profiteren van de bestaande O2mc producten op het gebied van search engine marketing terwijl O2mc gebruik kan maken van de kennis en ervaring (lees: het netwerk) van DQ&A op het gebied van display marketing. De O2mc module voor optimalisatie van online displaycampagnes maakt vanuit de analyse van klantdata een koppeling met de display omgeving. Hierdoor krijgen marketeers in de toekomst meer inzicht en middelen waarmee ze display campagnes efficiënter in kunnen zetten en beheren, zo meldt het persbericht vanmorgen.

Succesfactoren van een contactstrategie, Deel 2: Wie?


E-business
Social media marketing
E-mail marketing
  • 0
  • 11646
  • -
  • -
  • -
  • -

Succesfactoren van een contactstrategie, Deel 2: Wie?

Goed. Na de Doelstellingen weten we wat er bereikt moet worden met de contactstrategie in periode X. Dan volgt de volgende vraag: wie willen we bereiken met de contactstrategie? En vooral: wie kunnen we bereiken? Doelgroepen bestaan niet. Leuk om vooraf te bedenken wie er gebruik gaat maken van je dienst, je product gaat kopen (en vooral veel & vaak), als ambassadeur gaat optreden ... De praktijk is vaak heel anders.

Specials en dossiers