‘Blackberry Blackpad of Surfpad nu echt in aantocht’


Mobile marketing
  • 0
  • 12777
  • -
  • -
  • -
  • -

‘Blackberry Blackpad of Surfpad nu echt in aantocht’

Ja, dus. Meestal houden we het bij de feiten en doen we niet zo heel veel aan tech of gadgets (hoewel we best veel over de iPad van Apple hebben geschreven tijdens en ná de lancering). De geruchtenmachine draait nu écht overuren dus er kómt iets aan, volgende week op de developers conference van Blackberry (online WSJ véél als bron opgevoerd). De lancering staat gepland voor het vierde kwartaal, het apparaat bevat een óf twee camera’s, heeft géén wifi-connectie (het moet via bluetooth) en het scherm bestaat uit een 7 inch touchscreen, aldus de WSJ. Stay tuned, more to come… ;)

#Picnic10: Elke verandering begint met angst


  • 1
  • 6845
  • -
  • -
  • -
  • -

#Picnic10: Elke verandering begint met angst

Vandaag is het driedaagse innovatie festival PicNic van start gegaan in Amsterdam. Vanuit Marketingfacts proberen we zoveel mogelijk on-the-spot te bloggen over de interessante zaken die we de komende dagen leren en ervaren. De eerste spreker vandaag is Steve Hayden, Vice Chairman & Chief Creative Office van Ogilvy & Mather Worldwide. Hij behandelt zijn inmiddels legendarische Hayden’s Mandala, oftewel een wheel of change.

Veritate en Emailvision gaan samenwerking aan


E-mail marketing
  • 0
  • 10071
  • -
  • -
  • -
  • -

Veritate en Emailvision gaan samenwerking aan

Veritate en Emailvision gaan de komende twee jaar intensief samenwerken. Hiermee zou Veritate het ‘grootste onafhankelijke e-mail marketing bureau’ in Nederland worden. Veritate is de eerste Nederlandse partner van Emailvision, zo maken de twee partijen vanochtend bekend in een persbericht. Met deze samenwerking, zo meldt datzelfde persbericht, kiest Veritate na 10 jaar bewust voor een technologie-onafhankelijke strategie.

De Confidence Gap van B2B Marketeers


Social media marketing
E-mail marketing
Online PR & Branding
Zoekmachine marketing
  • 1
  • 14125
  • -
  • -
  • -
  • -

De Confidence Gap van B2B Marketeers

Nieuwe onderzoeksresultaten beschikbaar: 51% van de B2B marketeers gaan meer te doen met content marketing in het komende jaar. En: van de 79% van de B2B marketeers die social media inzetten, denkt slechts 31% dat ze het op een effectieve manier doen. Weliswaar komen de cijfers uit de VS, maar inmiddels hebben we wel geleerd dat wij, Nederlanders, daar vroeg of laat ook gaan komen. Uit het jaarlijkse B2B Content Marketing Benchmark 2010 blijkt dat het inzetten van content in je marketing inmiddels aan de orde van de dag is. De trend in content marketing zet door.

Back to the Future of Social Media


Social media marketing
  • 2
  • 14123
  • -
  • -
  • -
  • -

Back to the Future of Social Media

Picnic 2010 gaat vandaag van start! Ook dit jaar is Marketingfacts er weer bij. Een van de beste keynotes vorig editie was de Future of Social Media van Gerd Leonhard, mediafuturist en trendwatcher. Hij deed in 2009 een aantal zeer gewaagde voorspellingen, onder meer dat Facebook op termijn de nieuwe BBC zou worden. Altijd leuk om te zien welke voorspellingen nu daadwerkelijk zijn uitgekomen: “Back to the Future of Social Media!”

Derek Sivers… Up Close & Personal


E-business
  • 0
  • 11074
  • -
  • -
  • -
  • -

Derek Sivers… Up Close & Personal

Afgelopen donderdag, tijdens eDay 2010 had ik een unieke kans om Derek Sivers te interviewen (zie ook deze en deze posting hier op M!). Derek Sivers viel mij voor het eerst op toen ik online een TED video zag waarin hij zijn visie met betrekking tot leiderschap presenteerde door middel van een filmpje van een dansende man. Zijn open visie op ondernemerschap en de internationale, culturele aspecten van het internet spraken mij zeer aan. Wat kan je dan nog meer doen dan je kans grijpen om even een half uur met deze man te praten?

Customer Engagement: Service als marketing


E-business
Customer service
  • 6
  • 26015
  • -
  • -
  • -
  • -

Customer Engagement: Service als marketing

De aandacht voor customer engagement (CE) blijft toenemen. Maar betrokkenheid van klanten bij het merk/bedrijf/product was altijd al van belang, vanwaar dan ineens die hernieuwde belangstelling? In een vrij recent verleden was kopen via internet nog ‘riskant’ en deed je dat uitsluitend vanwege de lage prijzen online. Dat prijsverschil diende jarenlang als compensatie – of excuus – voor een gebrek aan service. Omdat de webshop tegenwoordig een volwaardig verkoopkanaal is, verwachten klanten ook daar fatsoenlijke service. Sterker nog: inmiddels lijkt de lat voor dienstverlening online zelfs hoger te liggen dan offline.

Pytch Insight 18: Bas Verhoogt van weGOdutch - Internationaal uitrollen, zo kan het ook!


E-business
  • 0
  • 16849
  • -
  • -
  • -
  • -

Pytch Insight 18: Bas Verhoogt van weGOdutch - Internationaal uitrollen, zo kan het ook!

In Pytch Insight 18 gaat Bas Verhoogt van weGOdutch  in op de mogelijkheden van internationale uitrol voor internet start-ups. De visie van Bas is om als startup te kiezen voor een effectieve uitrol door samen te werken met lokale ondernemers. WeGOdutch heeft Spreadshirt in Nederland tot een succes gemaakt en is nu bezig om het concept van mymuesli in de lage landen te introduceren.

Ieder bedrijf wil uiteindelijk groeien. Internationaal uitrollen is daarvoor een grote kans. Veel bedrijven kiezen voor het vestigen van een lokaal kantoor. Het bedrijf neemt hiermee het risico. Minder risico neemt een bedrijf wanneer een medewerker op het hoofdkantoor wordt aangenomen om een nieuwe markt te bewerken. Beide strategieën blijken in de praktijk veel geld te kosten en leveren weinig op.  De strategie waar met name internet startups voor kiezen is om het risico te delen met een bedrijf dat de lokale markt al kent.

Antoine Brouwer (Directeur Web UPC Nederland) over online in de organisatie


E-business
  • 1
  • 31078
  • -
  • -
  • -
  • -

Antoine Brouwer (Directeur Web UPC Nederland) over online in de organisatie

“Social media is een bullshit bingo woord”.  Antoine Brouwer (Director Web UPC Nederland, @AntoineBrouwer) is waarschijnlijk niet de enige in Nederland die dat vindt, maar in onderstaand video-interview (de eerste in deze NEWPEOPLE-reeks op Marketingfacts) legt hij uit waarom. In het interview gaat Brouwer verder in op de plaats van online binnen de organisatie van UPC,  de inzet van affiliate marketing en display advertising, over het nieuwe webservice team en over de ontwikkelingen in de markt. Brouwer: “Bedrijven die online succesvol zijn, hebben een dedicated webteam met zowel sales, marketing als servicesfuncties.”

Conversation Management bij Hyves


Social media marketing
  • 8
  • 16112
  • -
  • -
  • -
  • -

Conversation Management bij Hyves

Wouter Glaser is Communication Manager by Hyves, de grootste social netwerksite in Nederland (zie ook: ‘Social Media in Nederland: cijfers en feiten’). Glaser is dus, denk ik, de ideale persoon voor een kort interview rond Conversation Management en hoe Hyves dit dagelijks succesvol toepast. Over zijn persoonlijke visie op conversation management, over Hyves Angels en over strategie en richtlijnen.

Specials en dossiers