ReclameReview: Ben strijdt met KesselsKramer tegen bannerformaten


Online advertising
  • 6
  • 31697
  • -
  • -
  • -
  • -

ReclameReview: Ben strijdt met KesselsKramer tegen bannerformaten

In een online campagne van KesselsKramer voor telecomaanbieder Ben zitten abonnees vast in de kleine advertentieruimtes op internet. Ze zijn duidelijk niet op hun gemak, omdat ze in de ongelukkige verhoudingen van een banner vast zitten. Gelukkig zitten ze niet met een contract van 1 of 2 jaar vast aan Ben. Opvallend details: KesselsKramer vraagt met deze campagne aandacht voor de inhumane formaten van banners.  Terwijl er tegelijkertijd ook een klantboodschap wordt gecommuniceerd. Ben is dus weer eens opvallend ‘anders’.

Adverteren op merknamen in AdWords toegestaan


Zoekmachine marketing
  • 9
  • 34565
  • -
  • -
  • -
  • -

Adverteren op merknamen in AdWords toegestaan

Zojuist heeft Google bekendgemaakt dat het vanaf 14 september 2010 is toegestaan om te adverteren op merknamen in Google Adwords. Tot nu toe kon je je merknaam, in de meeste gevallen, bij Google claimen mits je de handelsnaam had geregistreerd bij het merkenbureau van de Benelux. De wijziging is alleen van toepassing op de keywords, niet op de advertentieteksten. De verwachting is dat affiliates, resellers en concurrenten zullen gaan bieden op merknamen. Hierdoor zullen de prijzen in adwords omhoog gaan en zullen de adverteerders dus grotere budgetten moeten gaan neerleggen. De wijziging is van kracht op de hele Europese Vrijhandelsassociatie (EVA) en is een gevolg van een uitspraak die het Europese Hof van Justitie in maart 2010 deed.

Sanoma Digital iPad App Challenge


Mobile marketing
  • 7
  • 8595
  • -
  • -
  • -
  • -

Sanoma Digital iPad App Challenge

Voor iedereen met een creatieve geest, tijd over en goede ideeën over de mogelijkheden die apps bieden op de iPad: de Sanoma Digital iPad Challenge is vandaag gelanceerd. De ideeën voor de iPad App Challenge kunnen tot donderdag 16 september worden ingezonden via de website; er valt 5000 euro te winnen en voor een idee waar Sanoma echt iets aan denkt te hebben om door te ontwikkelen heeft het bedrijf nog een keer 5000 euro over. Joris van Heukelom, Director Digital Publishing Sanoma Digital:

Trendistic: Nederlandse Twitter trends


Social media marketing

Trendistic: Nederlandse Twitter trends

Welke onderwerpen worden het meest besproken op Twitter door marketeers? Om bovenstaande vraag te kunnen beantwoorden maak ik gebruik van de Twitter-tool trendistic.com. Trendistic.com vertoont namelijk de trends van zowel woorden die een # of een @ voor het woord hebben staan als woorden die geen # of @ voor het woord hebben staan in de tweet. In navolging van mijn eerdere blogpost ( te vinden op wervenviagoogle.nl) ben ik erg benieuwd naar de trends van specifieke marketing woorden in Twitter. In deze post bekijk ik in het bijzonder naar de trends van de veel gebruikte marketingwoorden: marketing, Twitter, Facebook en mail.

Merk communicatie verschuift naar Branded content


Online PR & Branding
  • 1
  • 42278
  • -
  • -
  • -
  • -

Merk communicatie verschuift naar Branded content

Het wordt steeds moeilijker om succes te boeken in marketing communicatie. Nieuwe media en advertentievormen ontwikkelen snel. Neem branded content, een merkcommunicatievorm waarmee op TV, in films en bij sport al volop wordt geëxperimenteerd. Voorbeelden van de verweving van merk en entertainment zijn de producten van Unilever die de huiskok van Life & Cooking gebruikt. Ook de Martini’s van James Bond zijn gesponsord. Zelfs de gele trui uit de Tour de France is een referentie aan de hoofdsponsor: de op geel papier gedrukte krant l’Auto (voorloper van de sportkrant L’Equipe). Bij branded content wordt de filosofie en de boodschap van het merk vertaald in creatieve concepten. De consumenten komen graag in aanraking met deze entertainment formats.

40 procent van online tijd in VS naar social, games en e-mail


Social media marketing
E-mail marketing
Mobile marketing
  • 0
  • 25979
  • -
  • -
  • -
  • -

40 procent van online tijd in VS naar social, games en e-mail

Veertig procent van de tijd die Amerikanen online besteden gaat op aan slechts 3 activiteiten: social networking, spelletjes spelen en e-mailen. Dat blijkt uit nieuwe data van Nielsen. Gemiddeld besteedden de Amerikaanse internetgebruikers 22,7 procent van hun tijd online aan social networks, met e-mail zijn ze nu gemiddeld 8,3 procent van de tijd bezig. In juni 2009 was dit nog 15,8 tegen 11,5 procent. Online gaming hapt 10,2 procent van de tijd weg, een stijging van 10 procent met een jaar geleden. “Email Loses Luster”, tussenkopt Nielsen:

Playlogic failliet: hopen op doorstart


  • 0
  • 8544
  • -
  • -
  • -
  • -

Playlogic failliet: hopen op doorstart

Playlogic bewindvoerder Marc van Zanten heeft gisteren het faillissement van Playlogic aangevraagd. Toch ziet hij de toekomst van het bedrijf ‘niet zo somber in’, zegt hij tegen Control, vakblad voor de gamesindustrie. Het nieuws kwam gisteren overal door, van NRC tot Nu.nl, van Tweakers tot De Telegraaf. Door het mislukken van het veelbelovende spel Fairytale Fights, uitgestelde contracten en hardnekkige wanbetalers verliezen 76 mensen hun baan. Control zit er bovenop en interviewde oprichter Rogier Smit toen Playlogic al over het randje van de afgrond was gevallen: “We hebben gegokt, gehoopt en verloren”. Smit:

Digital Journalism 2010: Nieuwe media steeds meer een ‘asset’ voor journalisten en uitgevers


  • 0
  • 23829
  • -
  • -
  • -
  • -

Digital Journalism 2010: Nieuwe media steeds meer een ‘asset’ voor journalisten en uitgevers

Oriella PR Network en LVT Benelux PR hebben enige tijd geleden een onderzoek gedaan naar de veranderende manier waarop journalisten en uitgevers werken in een digitale wereld. Zelf heb ik ook meegedaan (totaal aantal respondenten was 770, deelnemers uit 15 landen waaronder ook VS en Brazilië) aan het onderzoek door een vragenlijst in te vullen. De resultaten zijn nu bekend: het “Digital Journalism Study 2010 Blogs, Apps and Paywalls – How the Digital World is Changing the Way Journalists and Publishers Work” onderzoek is nu te downloaden. Belangrijkste bevinding was dat journalisten meer en sneller aan het acclimatiseren zijn in een veranderende media wereld, en de nieuwe mogelijkheden van digitaal mediagebruik steeds meer als een ‘asset’ in plaats van een hindernis. Hieronder het rapport:

Helpen AdBlockers de online industrie om zeep (Bis)


Online advertising
  • 17
  • 25415
  • -
  • -
  • -
  • -

Helpen AdBlockers de online industrie om zeep (Bis)

“Imagine running a restaurant where 40% of the people who came and ate didn’t pay. In a way, that’s what ad blocking is doing to us.” Dat schreef Arstechnica CEO Ken Fisher alweer vier maanden geleden in deze post: “Why Ad Blocking is devastating to the sites you love”. Boeiende discussie ontstond er met 2000 comments. Kennelijk is er een gevoelige snaar geraakt;  ad blocking is en was een hot topic.  Zelf hoor(de) ik er eigenlijk nooit veel over.  Al helemaal niet in discussies over online display advertising (wel hier op Bright). Ik vroeg me af: hoeveel mensen gebruiken eigenljik ad blockers? En welke gebruik je dan?  Is het écht zo, dat het gebruik daarvan het einde inluidt van display advertising? Is die discussie dezelfde als die we een tijd geleden voerden met pup-ups? Tijd voor het delen van ervaringen.

Street Slide van Microsoft: Waar zat die winkel ook al weer?


Zoekmachine marketing
  • 7
  • 25279
  • -
  • -
  • -
  • -

Street Slide van Microsoft: Waar zat die winkel ook al weer?

Microsoft breidt Bing Maps uit met Street Side. De tool maakt het mogelijk om straten in breedbeeld view te zien. Met Street Slide kun je horizontaal in panorama view door het beeld scrollen, waardoor je meer overzicht over een straat hebt dan bij de traditionele Streetside view. Met de traditionele view is het beeld namelijk beperkt tot een 3d-beeld vanaf een bepaald punt in de straat. Dit gebeurt met behulp van zogenaamde bubbles die alleen individueel te bekijken zijn. Street slide koppelt de beelden van bubbels aan elkaar en toont zo een 2d beeld. Door in- en uit te zoomen kan genavigeerd worden van de bubble-view naar de Streetslide-view. Dit maakt het bijvoorbeeld eenvoudiger om winkels in een straat te vinden. Onderstaande video laat dit mooi zien:

Specials en dossiers