5 effectieve manieren om meer Facebook fans te krijgen


Social media marketing
  • 13
  • 80819
  • -
  • -
  • -
  • -

5 effectieve manieren om meer Facebook fans te krijgen

Een paar weken geleden maakte Carlos Puyol bekend dat hij een eventueel vervolg van zijn carrière zal laten afhangen van het aantal fans dat hij verzameld op Facebook. Een nogal drastische, maar effectieve manier om meer fans te krijgen. Wees niet getreurd, ook voor degenen die niet beschikken over een imposante voetbalcarrière en dito haardos zijn er meerdere manieren om je fanbase op Facebook te vergroten.

Greenpeace disst Nuon en Essent. Wat zou JIJ doen?


Social media marketing
  • 42
  • 55471
  • -
  • -
  • -
  • -

Greenpeace disst Nuon en Essent. Wat zou JIJ doen?

Greenpeace lanceerde vandaag twee korte films die volgens Greenpeace de ware gezichten van Essent en Nuon laten zien. Via de actiesite stopofikzegop.nl protesteert de mileuorganisatie tegen de plannen voor de bouw van twee kolencentrales aan de rand van de Waddenzee. In de campagne spelen twee films op YouTube een cruciale rol, beiden een parodie op de TV-commercials van de energiebedrijven.

Tweede editie Loyalty Facts Café: Ontwikkelingen in loyalty marketing


E-mail marketing
Customer service
  • 3
  • 16660
  • -
  • -
  • -
  • -

Tweede editie Loyalty Facts Café: Ontwikkelingen in loyalty marketing

Afgelopen donderdag organiseerde Dunck voor de tweede keer het Loyalty Facts Café. Centraal thema was de ontwikkelingen in loyalty marketing. Drie sprekers stonden er op het programma: Arnoud Markus van Dunck, Machiel Lücker van Agis zorgverzekeringen en Maarten Naaijkens van Douwe Egberts. Markus leidde in, Lücker en Naaijkens vertelden over klantbehoud en loyaliteitsprogramma’s vanuit hun eigen praktijkervaring. In een kleine twee uur werden de toeschouwers geïnspireerd. Hieronder de slides van Douwe Egberts en Agis en de video’s van de presentaties.

Niek Veendrick (CCO Greetz) over online in de organisatie, co-creatie en social media


Social media marketing
  • 3
  • 20425
  • -
  • -
  • -
  • -

Niek Veendrick (CCO Greetz) over online in de organisatie, co-creatie en social media

‘Alles wat er gebeurt rondom co-creatie, is interessant om te volgen’. Niek Veendrick (CCO Greetz) legt in onderstaand video-interview (de tweede in deze NEWPEOPLE-reeks op Marketingfacts, zie de aankondiging) uit wat voor Greetz de speerpunten zijn in de online en offline strategie, maar ook waar zijn eigen interesses liggen. In het interview hebben we het onder anderen met Veendrick over retargeting, de inzet van social media en wat dat oplevert en over offline communicatie.

De meest invloedrijke online consumenten zitten op Twitter


Social media marketing
Web analytics
  • 3
  • 31940
  • -
  • -
  • -
  • -

De meest invloedrijke online consumenten zitten op Twitter

Twitter is een menselijke graadmeter, die afspiegelt wat individuen en tegelijkertijd de wereld beweegt. Een vergaarbak van collectieve gedachten, ervaringen en conversaties.  Waar alledaagse mensen invloed kunnen hebben op gebeurtenissen en gedachtenstromen. En een schatkamer voor marketeers om voortvloeiende en georganiseerde gedachten en gebeurtenissen te meten. Twitter heeft minder van een sociaal netwerk als van een serie van in- en extern verbonden niche-netwerken. Het brengt mensen van over de hele wereld samen op basis van vriendschap, bewondering, educatie en context. En dat realtime. Dit contextuele netwerk wordt door Twitter’s COO Dick Costolo ook wel de “realtime interest graph” genoemd.

Ga mee naar Stockholm met Pytch Inspire: SIME10


  • 0
  • 9949
  • -
  • -
  • -
  • -

Ga mee naar Stockholm met Pytch Inspire: SIME10

Pytch organiseert Pytch Inspire; een inspiratievolle business trip naar Stockholm van 16-19 november 2010. SIME10 in Stockholm brengt sprekers uit de hele wereld binnen de sectoren internet, media, telecom en entertainment bij elkaar; voor ondernemers, marketing professionals en topbestuurders uit het bedrijfsleven. Sprekers dit jaar op SIME zijn Andrew Keen (auteur ‘The Cult of the Amateur’), Bruno Giussani (EU firector TED conferences), Om Malik (founder GigaOM ), Patrick Walker (Google Video/YouTube) en Tariq Krim (CEO Jolicloud, voorheen NetVibes). Ga van 16 tot 19 november mee naar SIME in Stockholm. Laat je op SIME inspireren samen met een groep Nederlanders uit de creatieve industrie (ondernemers, managers, vakidioten etc.) en maak gebruik van de vele netwerkkansen. SIME heeft special voor de groep een meetingplace ingericht en zal regelmatig de bezoekers wijzen op ‘meet the Dutchies’ om zo nieuwe verbindingen te leggen en te laten ontstaan.

Nieuwe LinkedIn studenten tool voor uitstippelen carrière: Career Explorer


Social media marketing
  • 0
  • 25441
  • -
  • -
  • -
  • -

Nieuwe LinkedIn studenten tool voor uitstippelen carrière: Career Explorer

Op dit moment beschikbaar voor 60 universiteiten in de VS, maar LinkedIn heeft plannen voor snelle internationale uitrol. Gisteren lanceerde het grootste zakelijke social network ter wereld Career Explorer: een tool waarmee studenten hun carrière kunnen uitstippelen op basis van geaggregeerde data over 80 miljoen carrieres van professionals binnen het LinkedIn netwerk. Met de tool kun je door verschillende carrieres ‘heenscrollen’ waarbij je natuurlijk zelf aan de knoppen zit door te bepalen in welke branche of educatiegraad dat pad zich moet bevinden. Career Explorer is een samenwerking tussen LinkedIn en PWC US.

Is Apple te kritisch met het serveren van iAds?


Online advertising
Mobile marketing
  • 4
  • 19151
  • -
  • -
  • -
  • -

Is Apple te kritisch met het serveren van iAds?

Het lukte Apple niet om het ‘mobile ad platform’ AdMob in handen te krijgen (Google was ze net voor), maar na de overname van Quattro Wireless was het dan toch zover. Afgelopen juli werd het advertentieplatform iAd gelanceerd. Een prima concept, immers de doelgroep is interessant en developers van de verschillende apps kunnen tot 60 procent van de advertentie-inkomsten krijgen. In juli liet Steve Jobs in zijn keynote weten dat er voor de lancering van iAd al meer dan 60 miljoen dollar aan campagnes waren geboekt. Klein detail: een campagne begint vanaf één miljoen dollar, het instaptarief is dus erg hoog. Maar… iAds zijn beter, spectaculairder en bovenal biedt het de adverteerder de mogelijkheid om de emotie van TV te combineren met de interactiviteit van het web. Toch verloopt het uitrollen niet soepel, adverteerders vertrekken.Is Apple te kritisch met het serveren van iAd’s?

Co-creatie: Het speelkwartier is voorbij!


E-business
Social media marketing
  • 0
  • 31578
  • -
  • -
  • -
  • -

Co-creatie: Het speelkwartier is voorbij!

Het afgelopen jaar zijn er vreselijk veel nieuwe initiatieven op het gebied van co-creatie gestart. De groei aan succesvolle battles, initiatieven, crowdsourcing en co-creatie platforms en nieuwe samenwerkingsverbanden is enorm, en Co-creatie blijkt meer te zijn dan een korte hype. Organisaties die nu starten, moeten zich realiseren dat de tijd van vrijblijvendheid en experimenteren voorbij is, het gaat om structurele dialoog en waardecreatie. Alleen organisaties die op een professionele manier een co-creatie strategie vormgeven en realiseren zullen hierin succesvol zijn.

Pytch Insight 19: Auke Ferwerda van MediaGilde - Hoe Nederland ondernemender te maken?


E-business
  • 1
  • 14400
  • -
  • -
  • -
  • -

Pytch Insight 19: Auke Ferwerda van MediaGilde - Hoe Nederland ondernemender te maken?

In Pytch 19 geeft Auke Ferwerda van incubator MediaGilde zijn visie op innovatief ondernemerschap in Nederland (waarom blijft Nederland achter met innovatief ondernemen en waarom zijn we zo slecht in het ‘productizen’ van ideeën? Zijn incubators de oplossing?). Naast het runnen van de incubator, is Ferwerda in samenwerking met onder meer Dialogues Incubator bezig met Dutch Valley: een platform voor betere samenwerking tussen bedrijven, onderwijs en MKB.

Specials en dossiers