PIM-sessie: Van Big Data naar Customer Insights #ADV


E-business
  • 0
  • 4064
  • -
  • -
  • -
  • -

PIM-sessie: Van Big Data naar Customer Insights #ADV

Big data zijn hot. Samen met IBM organiseert PIM op 28 oktober een sessie over Big Data & Customer Insights. Op welke wijze verzamel je op een efficiënte manier informatie over je klanten om deze in een later stadium nog beter van dienst te kunnen zijn? En hoe kom ik meer te weten over mijn bezoekers? Tijdens deze avond delen we 4 interessante cases met jou!

De zin en onzin van 95 procent significantie bij A/B-testen

De zin en onzin van 95 procent significantie bij A/B-testen

Iedereen die testen inzet voor conversie-optimalisatie kent het probleem van de positieve test met lage statistische significantie: 10 procent conversiestijging en 80 procent significantie. De stijging is veelbelovend, maar mag je de winnaar nu doorvoeren of niet? Een controversieel probleem dat vaak leidt tot lange discussies. Sommige online marketeers staren zich blind op significantie: “Onder de 95 procent accepteren we geen winnaar”. Naar mijn mening doen deze marketeers zichzelf en hun organisatie tekort. Ze verliezen veel tijd omdat ze vaak te lang doortesten. 


Online advertising
Usability & Design
Web analytics
  • 6
  • 4168
  • -
  • -
  • -
  • -
Over de ROI van merkcommunicatie

Over de ROI van merkcommunicatie

Onlangs was ik getuige van een zeer geanimeerde discussie op Twitter over de vraag wat de ROI is van contentmarketing. Strekking van het betoog was - en ja ik chargeer nu even - dat dit niet zoveel uitmaakt, zolang je maar content met passie maakt. Je potentiële klanten weten die content vervolgens geheel uit zichzelf te vinden tussen de 100 miljoenmiljard andere content-uitingen die er al op het internet zijn. Soms lijkt deze gedachtegang zelfs bijna de vorm van een geloof en levenshouding aangenomen te hebben. Daar klopt natuurlijk niets van.


  • 10
  • 5983
  • -
  • -
  • -
  • -
Uitgelezen: Promotional Marketing

Uitgelezen: Promotional Marketing

De zesde editie van een boek dat in 1989 voor het eerst verscheen en vooral gaat over old school offline marketing, hoe relevant is dat nog in deze tijd? Dat vroeg ik me af toen ik het aanbod kreeg om dit boek te recenseren. Oké, de ondertitel ‘How to create, implement and integrate campaigns that really work’ is nog steeds prima geschikt voor een marketeersdoelgroep in 2014, dus ik begon met frisse moed te lezen.


Online advertising
E-Commerce
  • 0
  • 4467
  • -
  • -
  • -
  • -
Organisaties gaan van 1.0 naar 3.0

Organisaties gaan van 1.0 naar 3.0

Eigenlijk is het niet nodig om Marco Derksen te introduceren, maar voor wie het nog niet weet: hij is de oprichter van Marketingfacts. Hij begon deze inmiddels zeer succesvolle community om zijn liefde voor internet en de mogelijkheden van online marketing te delen met de wereld. Tegenwoordig is hij wat meer naar de achtergrond van Marketingsfacts geschoven, maar dat betekent niet dat hij stilzit, integendeel.


E-business
  • 0
  • 4858
  • -
  • -
  • -
  • -
Waarom user-centered design de toekomst is

Waarom user-centered design de toekomst is

De middelen om zelf aan de slag te gaan met het ontwerpen en bouwen van een website of app zijn toegankelijker dan ooit. Iedere dag komen er tools op de markt die het voor de gewone consument makkelijk maken om professioneel ogende producten te maken. Als internetbureau maak je hiermee niet het verschil. Verschil maken we door de gebruiker centraal te stellen en dingen te maken die zodanig aansluiten op de behoeften dat niemand meer zonder kan.


Online PR & Branding
Usability & Design
  • 0
  • 5597
  • -
  • -
  • -
  • -
Contentmanagement - terug naar de essentie

Contentmanagement - terug naar de essentie

Bij vrijwel elke aanvraag die we als bureau ontvangen, komt het begrip contentmanagementsysteem (CMS) terug. De keuze voor een CMS kan bij zo’n traject doorslaggevend zijn. De scenario’s zijn divers: opdrachtgevers hebben al een keuze gemaakt voor een specifiek CMS, geven ons bepaalde uitgangspunten mee (zoals open source) of laten zich leiden door onze ervaring. Hier op Marketingfacts wordt er veel over content gesproken. Het gaat daarbij slechts zelden over het CMS, waarschijnlijk omdat dergelijke systemen tegenwoordig commodity zijn. Toch is het goed om kritisch te zijn en nieuwe vormen te blijven onderzoeken.


Usability & Design
Web analytics
  • 3
  • 4074
  • -
  • -
  • -
  • -
Case: hoe een customer journey je online kanaal helpt versterken

Case: hoe een customer journey je online kanaal helpt versterken

Customer journeys kunnen veel waarde toevoegen aan een dienstverlening om diverse redenen. Waar ik een customer journey graag op toepas, is op werkzaamheden die vallen binnen het online kanaal: SEA, SEO en conversie-optimalisatie. Voor EUclaim hebben wij een klantreis opgesteld om op online momenten in contact te komen met de klant en de klantreis op de website te verbeteren.


E-business
Usability & Design
Zoekmachine marketing
  • 0
  • 6820
  • -
  • -
  • -
  • -
Specials en dossiers