Lara Ankersmit (hoofd digitale media NOS): “De site is vanaf de grond opnieuw opgebouwd”

Lara Ankersmit (hoofd digitale media NOS): “De site is vanaf de grond opnieuw opgebouwd”

Een populaire site veranderen is lastig en als je het dan doet dan kun je het maar beter goed en grondig aanpakken. Vandaar dat al in 2012 een onderzoek werd gestart naar de wensen van de gebruikers van nos.nl. Vijftienhonderd mensen vulden enquêtes in, een kleinere groep werd uitgebreid geinterviewd. “We hebben gekeken naar hoe zij nieuws willen consumeren en op basis daarvan hebben de site aangepast. De uitslag was niet heel verrassend: de meeste mensen gaan naar een nieuwssite om op de hoogte te zijn van wat er in de wereld gebeurt, het bij blijven en up to date zijn met het nieuws”, aldus Hoofd Digitale Media bij de NOS, Lara Ankersmit.


Social media marketing
Online PR & Branding
Usability & Design
  • 0
  • 4262
  • -
  • -
  • -
  • -
Singularity Summit Amsterdam: exponentiële marketing

Singularity Summit Amsterdam: exponentiële marketing

Heb je #SUsummit als trending topic de afgelopen dagen gevolgd op Twitter? De Europese Summit van Singularity University (‘SU’) bracht megaflops aan inspiratie, innovatie en ideeën via een keur aan topsprekers. Lichtgevende bomen, 3D-geprinte vliegtuigvleugels, je eigen reserveset aan organen, delfstoffen winnen van een meteoriet met een geschatte waarde van 5 biljard dollar (!), via hersensignalen je collega aansturen in een online spel - op vele duizenden kilometers afstand, Beijing-smog getransformeerd tot sieraden en nog veel meer. Mijn iPhone, digitale pen en bovenkamer moesten in overdrive in een poging om de vele breinpareltjes niet te missen en een eerste poging te doen tot selectie, interpretatie en visie. Hierbij een verslag van #SUsummit bekeken door de marketingbril. 


E-business
Usability & Design
  • 3
  • 4836
  • -
  • -
  • -
  • -
Een verscherpte definitie van de deeleconomie

Een verscherpte definitie van de deeleconomie

Het was de zomer van 2013, shareNL stond in de steigers en dus waren we hard op zoek naar het juiste woord voor het fenomeen ‘deeleconomie.’ Op dat moment waren internationaal de termen ‘collaborative consumption’, ‘sharing economy’ en ‘collaborative economy’ het meest gangbaar. Echter, collaborative consumption blijft beperkt tot ‘consumptie’ en mist het producerende gedeelte van de ‘deeleconomie.’ De ‘collaborative economy’ dekt de lading het beste en breekt nu internationaal door als steeds vaker toegepaste term. Het grote probleem van deze term is dat in het Nederlands het woord ‘collaboratief’ een negatieve associatie heeft bij veel mensen, een erfenis van de Tweede Wereldoorlog. Daarmee eindigden we vorig jaar met de term ‘sharing economy,’ oftewel ‘deeleconomie’: een positief woord dat ook nog eens ‘goed’ klinkt.


E-business
  • 0
  • 3245
  • -
  • -
  • -
  • -
Digital business development zoekt doel (m/v)

Digital business development zoekt doel (m/v)

In onze snel veranderende, door innovatie gedreven markten met steeds kortere terugverdiencycli is snelheid bepalend voor succes. Digital business development (DBD) moet bedrijven helpen hun innovaties sneller en succesvoller naar nieuwe en bestaande markten te brengen. Maar dat is nog niet altijd even eenvoudig, zo blijkt in de praktijk. Dat heeft voor een groot deel te maken met het feit dat organisaties vaak essentiële stappen overslaan, teveel vertrouwen op de tools die ze aanschaffen en te weinig zicht hebben op de wensen van hun klanten.


E-business
Usability & Design
  • 1
  • 7535
  • -
  • -
  • -
  • -
Matcht jouw digitale strategy de trends van 2015? #adv


E-business

Matcht jouw digitale strategy de trends van 2015? #adv

Matcht jouw digitale strategy de trends van 2015? Ervaar dit tijdens Digistrat, een digital marketing seminar waar trends realiteit worden.

Tijdens Digistrat praten we je graag bij over de laatste trends in digital marketing. Ben jij klaar om in te spelen op trends zoals personalisatie en omni-channel? Beschik jij over de juiste tools om dit in te zetten? Sitecore en HintTech geven handvatten om de juiste customer journey te creëren. We belichten niet alleen de technische aspecten, maar bespreken ook praktijkcases en bieden een concreet stappenplan.

Ik wil meer weten

MarTech in 2015, waar gaat het heen?

MarTech in 2015, waar gaat het heen?

Ik ben erg blij dat Scott Brinker, co-founder and CTO van Ion Interactive, naar Nederland komt. Er komt steeds meer aandacht voor marketingtechnologie en zeker onder de noemer van marketing automation. Scott starte in 2008 de Chief Marketing Technologist-blog, chiefmartec.com, en mag gerust een thought leader genoemd worden op het gebied van marketingtechnologie. Hij zal een Keynote geven tijdens het Marketing en Technology Event. Ik sprak hem in de aanloop naar het event over het Marketing Technology Landscape, innovaties en de uitdagingen voor sucesvolle implementaties.


  • 2
  • 4834
  • -
  • -
  • -
  • -
Online Tuesday The Floor is Yours: dit is de jury!

Online Tuesday The Floor is Yours: dit is de jury!

We kondigden het al aan: op 9 december a.s. is Online Tuesday’s jaarlijkse ‘The Floor is Yours’ er weer. En net als voorgaande jaren zullen ook dit jaar weer mensen 5 minuten de tijd krijgen om de zaal te overtuigen van hun nieuwe bedrijf, product, dienst of idee. En de zaal wijst een winnaar aan. Maar… Anders dan voorheen is er dit jaar ook een Dragon’s Den, een jury die aandachtig meeluistert en kritische vragen stelt. En die ‘draken’ zijn niet bepaald de minsten!


E-business
  • 1
  • 5820
  • -
  • -
  • -
  • -
Specials en dossiers