Consumenten vervreemden van alles en iedereen – ook van jouw merk

Consumenten vervreemden van alles en iedereen – ook van jouw merk

Ook ik zat vorige week zondag gekluisterd aan de buis voor een schitterende aflevering van VPRO Tegenlicht. In een donkere kamer ratelde Douglas Rushkoff drie kwartier door over onze perceptie van tijd en dat we ‘always on’ zijn. Het betoog van de mediatheoreticus over de nieuwe samenleving intrigeerde en gaf stof tot nadenken. In de 45 minuten dat Rushkoff aan het woord was, rees bij mij (ook weer) het besef dat merken hun communicatie drastisch moeten veranderen. We vervreemden van elkaar, dus we moeten op zoek naar de ultieme manier om in dialoog te blijven met de consument.


E-business
  • 4
  • 4511
  • -
  • -
  • -
  • -
Webinar: De optimale Facebook-contentstrategie


Social media marketing
  • 0
  • 1991
  • -
  • -
  • -
  • -

Webinar: De optimale Facebook-contentstrategie

Dinsdag 6 mei om 11:00 uur vertelt Facebook-expert Aljo Hartgers in het webinar Facebook-contentmarketing op welke manier je Facebook optimaal in kunt zetten. Denk aan doelstellingen zoals omzetverhoging, het verkrijgen van meer en betrokken klanten en het vergroten van je zichtbaarheid. Aan de hand van veel voorbeelden, handige tools en methodieken én antwoorden op je eigen vragen ben je nog voor de lunchpauze op de hoogte van alle ins & outs. Na dit webinar boordevol belangrijke informatie kun je direct aan de slag. Mocht je achteraf nog vragen hebben, dan kun je voor extra (gratis) advies terecht in een Facebook-groep.

De laatste cijfers over internetgebruik in Europa

De laatste cijfers over internetgebruik in Europa

Een tijd terug heeft de Europese Commissie de resultaten van het jaarlijkse onderzoek naar het ICT gebruik onder Europeanen bekend gemaakt. Deze cijfers zijn onlangs toegevoegd aan Eurostat en het Marketingfacts Stats Dashboard. Het zal geen verrassing zijn dat de internetpenetratie zeer hoog is. In termen van huishoudens met toegang tot internet is Nederland koploper in Europa met een penetratie van 95 procent. 94 procent van de Nederlanders heeft in de afgelopen 3 maanden internet gebruikt.


Online advertising
E-business
  • 3
  • 2803
  • -
  • -
  • -
  • -
Jurriaan van Rijswijk (Center for Applied Games): “Nederland is een koploper in de game-industrie”


E-business
  • 0
  • 1507
  • -
  • -
  • -
  • -

Jurriaan van Rijswijk (Center for Applied Games): “Nederland is een koploper in de game-industrie”

Vorige week opende het Center for Applied Games haar deuren. In een statig pand vlakbij Artis in Amsterdam is volgens initiatiefnemer Jurriaan van Rijswijk “de hele keten” samengebracht. Montpellier Venture, Stichting Games for Health Europe, een fonds dat het uitgeven van applied games mogelijk maakt en plannen voor een uitgeverij. Met serieuze steun van een investeringsmaatschappij en een focus op bedrijven, de zorg en educatie. En het doel om applied gaming verder te brengen.

Van 3D-printers en rode apen tot big data en wereldvrede

Van 3D-printers en rode apen tot big data en wereldvrede

Behave! Be Brave! Be Bright! Be True! Be Social! De Stadsschouwburg in Utrecht vormde donderdag 17 april weer het decor voor TEDxUtrecht, na TEDxAmsterdam wellicht toch het beste dat Nederland te bieden heeft in de keur aan TEDx-events. Na een flitsende opening met 'audience wake up call' dankzij Pharrell Williams' 'Happy' en een act van de Touchée Dance Company, introduceerde host Bas Welling de imposante line-up met sprekers uit onder meer Nederland, België, Amerika, Canada en Nieuw-Zeeland.


E-business
  • 0
  • 2031
  • -
  • -
  • -
  • -
The connected economy en het overtuigen van de HIPPO

The connected economy en het overtuigen van de HIPPO

Maandag 7 april had ik de eer om het internationale congres 'Social Now' bij te wonen, een congres zonder dertien-in-een-dozijn-concept. Live demonstraties, waarin bedrijven hun social software door middel van een fictief bedrijf pitchten, on-stage debatten en inspirerende keynotes wisselden elkaar af. Zelfs na een dag van negen tot zes vonden er nog vurige discussies plaats over een onderwerp dat ons allemaal aangaat: de transformatie van onze kenniseconomie naar een 'connected economy'. Maar de keynotes van Paul Corney en Luis Suarez bleven me het meest bij.


E-business
Social media marketing
  • 0
  • 1796
  • -
  • -
  • -
  • -
Specials en dossiers