Lief, leed, zweetsokken en leven op Red Bull: de magie van StartupBus Europe


E-business
  • 1
  • 3939
  • -
  • -
  • -
  • -

Lief, leed, zweetsokken en leven op Red Bull: de magie van StartupBus Europe

De wereld van de startups heeft zo zijn eigenaardigheden, met zijn 24-uurs hackathons en fietstochten over de grachten. Maar niet is zo weirdly epic als de StartupBus, een 72 uur durende hackathon in... een bus die met 100 km/u kriskras door Europa scheurt. Hoewel hackathon een verkeerde omschrijving is. Het draait bij StartupBus om de community en om de reis, niet om het einddoel.

De toekomst van Ziggo: verbinding maken en steeds meer verbonden raken

De toekomst van Ziggo: verbinding maken en steeds meer verbonden raken

“Verbinding maken om verbonden te kunnen raken.” Dat is de merkessentie van Ziggo. “De behoefte van mensen om betrokken te zijn is hoog, terwijl de betrokkenheid bij het afsluiten van een abonnement laag is”, legt Nico Rijkhoff, director brand bij Ziggo, uit. “Daarom is de ervaring die mensen met Ziggo hebben en hun beleving zo belangrijk.” Met gerichte inspanningen wil Ziggo een duurzame klantrelatie opbouwen. In het kader van de NIMA Top Marketing Tour, die 23 oktober plaatsvond bij Ziggo, sprak ik Nico en zijn collega Noor Cloo, director marketing, over het intern en extern uitdragen van hun merkessentie, jezelf als dienstverlener tastbaar maken en de toekomst van onze steeds meer verbonden wereld. 


E-business
  • 0
  • 3260
  • -
  • -
  • -
  • -
Calimero en het boekenvak - interview met Karen Romme

Calimero en het boekenvak - interview met Karen Romme

Karen Romme is bekend als de auteur van de Calimeromarketingboeken, een door haar ontwikkelde marketingfilosofie die inmiddels aan fase 3.0 toe is. Ik spreek haar bij boekhandel Gianotten Mutsaers in Tilburg, boekverkopers sinds 1947. Het wordt geen rechttoe-rechtaan interview, maar een geanimeerd gesprek dat vele kanten uitwaaiert. Weinig vakgenoten weten dat Karen Romme jarenlang bedrijfsevenementen organiseerde en daarna in 1998 een uitgeverij oprichtte. Samen met haar vaste vormgever Kamiel Koudijs begon zij een tijdschrift voor startende ondernemers, Young in Business. Zij noemden hun blad vaak de ‘Calimero onder de businessbladen’.


E-business
  • 0
  • 2304
  • -
  • -
  • -
  • -
Predictive analytics: kijken door de glazen databol

Predictive analytics: kijken door de glazen databol

De glazen bol. Stel nou dat er echt één zou bestaan en dat hij bij opbod verkocht zou worden op een veiling. Verschillende beroepsgroepen mochten erop bieden. Wie zou er uiteindelijk het meeste voor over hebben om in de toekomst te kunnen kijken? Effectenhandelaars? Journalisten? Verzekeraars? Of (toch) marketeers? In ieder geval komt een aantal van de meest inspirerende voorbeelden van de glazen databol, te weten predictive analytics, van buiten de muren van de marketingafdeling. En daar kunnen wij van leren.


E-business
Web analytics
  • 0
  • 4354
  • -
  • -
  • -
  • -
De nieuwe NOS.nl nu live in bèta: de belangrijkste wijzigingen op een rij

De nieuwe NOS.nl nu live in bèta: de belangrijkste wijzigingen op een rij

Ons aller NOS introduceert vandaag, in bèta, een geheel vernieuwde website. Geheel in navolging van onder andere RTL Nieuws, NU.nl en Volkskrant.nl, die recent veranderingen presenteerden. Een select groepje kreeg vorige week al een sneak preview met extra uitleg van Jan de Jong (algemeen directeur NOS), Giselle van Cann (adjunct hoofdredacteur NOS Nieuws) en Lara Ankersmit (hoofd NOS digitale media). Zoals het een goed project betaamt, is natuurlijk niets zonder onderzoek vooraf uitgevoerd. De NOS kwam erachter dat gebruikers dusdanig andere behoeften hadden gekregen door de jaren heen, dat het tijd werd voor grove veranderingen. Een samenvatting van de belangrijkste wijzigingen en vernieuwingen bij de NOS.


Online PR & Branding
Usability & Design
  • 0
  • 4631
  • -
  • -
  • -
  • -
Tribal start R&D-afdeling voor SEA en SEO #ADV


E-business
  • 0
  • 4353
  • -
  • -
  • -
  • -

Tribal start R&D-afdeling voor SEA en SEO #ADV

De Tribal Internet Group gaat hoog inzetten op eigen onderzoek. Binnen de Group, waar de labels Tribal, Easy en ADchieve onder vallen, wordt daarom een eigen Research en Development afdeling opgezet. De focus van het onderzoek ligt vooral op search engine optimization en search engine advertising, ofwel SEO en SEA.

RTL en de 4 voordelen van een branded url-shortener

RTL en de 4 voordelen van een branded url-shortener

Je hebt een blog of link gevonden die je direct wilt delen met al je fans op bijvoorbeeld Twitter, Facebook, LinkedIn of Google+. Doordat socialmedia-updates vaak kort en bondig moeten zijn, zoals op Twitter, is het gebruik van url-shorteners in de laatste jaren geëxplodeerd. De meest populaire url-shortener is bit.ly. Op social media worden dan ook talloze berichten gevuld met url's als http://bit.ly/xxxx. Bit.ly is een begrip geworden, maar wat houdt het precies in, hoe zet je het in, wat zijn de voordelen en waarvoor gebruiken marketeers Bit.ly - of short-urls in het algemeen?


Social media marketing
Web analytics
  • 5
  • 5732
  • -
  • -
  • -
  • -
Webinar: Laat je content leven op LinkedIn #ADV

Webinar: Laat je content leven op LinkedIn #ADV

LinkedIn is de laatste jaren gegroeid naar ruim 5 miljoen Nederlandse leden. Met die groei zijn parralell ook de mogelijkheden van het platform vergroot. LinkedIn is van profielensite gegroeid naar een content platform. De mogelijkheden om direct de juiste doelgroep te vinden zijn enorm. Maar hoe werkt dat en hoe kun je daar optimaal gebruik van maken?


Social media marketing
  • 0
  • 3552
  • -
  • -
  • -
  • -
In 9 stappen naar online engagement

In 9 stappen naar online engagement

Vorige maand schreef ik een artikel over het nieuwe marketing. Klantinzicht is de basis voor relevante communicatie. En je moet luisteren en relevant zijn op het juiste moment. Dat klinkt eenvoudig, maar daar komt in de praktijk veel bij kijken. Om je daarbij te helpen, willen we deze maand een stappenplan met je delen voor relevante communicatie, met praktijkvoorbeelden.


E-business
E-mail marketing
  • 0
  • 3917
  • -
  • -
  • -
  • -
Specials en dossiers