Jeroen Doucet (ComingNext.tv): “Er zit houtrot in de kijktijd”

Jeroen Doucet (ComingNext.tv): “Er zit houtrot in de kijktijd”

Jeroen Doucet scoort goed bij de buzzwoordenbingo: second screen, transmedia en social tv zijn de terreinen waarop hij en zijn bedrijf ComingNext.tv, de strategiepoot van de ExMachina Group, actief zijn. Het bedrijf is onder meer verantwoordelijk voor de app bij The Voice. “Maar ook Weet Ik Veel is een voorbeeld van een succesvolle app.” Reden om Doucet aan de tand te voelen over de nieuwste ontwikkelingen, onder meer die op de jaarlijkse International Broadcasting Convention (IBC), te zien waren. “Het gaat daar heel erg over de bakstenen en de spijkers en heel weinig over wat ermee wordt gedaan.”


Online video
  • 0
  • 4857
  • -
  • -
  • -
  • -
Data-driven marketing volgens Nederlandse pioniers

Data-driven marketing volgens Nederlandse pioniers

De digitale wereld draait steeds sneller. Customer experience, digital analytics, social media science en customer intelligence domineren de agenda van elk management board dat op zoek is naar de slimme toepassing van big data. Van marketingdirecteuren en -managers wordt in toenemende mate verwacht dat ze alle beslissingen niet op basis van HIPPO’s (highest paid persons opinion) nemen, maar op basis van data. Daardoor wordt het marketingvak steeds analytischer en technischer.  


Web analytics
  • 0
  • 6010
  • -
  • -
  • -
  • -
Marketeer moet balanceren tussen cijfers en emoties

Marketeer moet balanceren tussen cijfers en emoties

De aandacht voor de effectiviteit van marketingcampagnes en het belang om de uitkomsten hiervan te kwantificeren, neemt toe. Marketeers staan voor de uitdaging met steeds minder budget steeds meer rendement te halen uit hun campagnes. Bovendien moeten zij aantonen hoe hoog de return on marketing investment is. Dit betekent dat de marketeer minder dan in het verleden zijn gevoel kan laten spreken, maar moet sturen op harde cijfers en alle activiteiten meetbaar moet maken. Ook ik ondervind dat aan den lijve bij mijn werkgever. 


Online advertising
E-Commerce
  • 2
  • 6070
  • -
  • -
  • -
  • -
Ben jij de Mar-Tech expert van morgen? #ADV


E-Commerce
  • 0
  • 3785
  • -
  • -
  • -
  • -

Ben jij de Mar-Tech expert van morgen? #ADV

Steeds meer marketeers hebben software in hun bloed. En terecht. We zitten in een overgang van 'digitale marketing' naar 'marketing in het digitale tijdperk'. Alles en iedereen raakt verbonden. Niet langer praten we alleen met de mens maar ook met zijn of haar digitale ik. Of auto en huishoudboekje. 

Hiphop geeft marketingles

Hiphop geeft marketingles

Ok, marketingopleidingen zullen Kotler’s 'Principles of Marketing' niet snel vervangen voor een Spotify-abonnement. Al denk ik dat je bijna elk onderwerp uit het 'boek der boeken' kunt behandelen aan de hand van hiphopvoorbeelden. Celebrity endorsement? Jay-Z voor Hewlett-Packard, de eerste muzikale product placements. Slick Rick’s La Di Da Di. En de Wu-Tang Clan past ongeveer de complete Ansoff-matrix toe in hun verwoede pogingen om op elk product ter wereld hun logo te plakken.


E-business
Online PR & Branding
  • 1
  • 10312
  • -
  • -
  • -
  • -
Hoe je de aandacht van een koper langer dan 8 seconde vasthoudt

Hoe je de aandacht van een koper langer dan 8 seconde vasthoudt

Je aandacht erbij houden is soms best moeilijk. Dat is niet alleen maar een gevoel, maar een uitspraak gebaseerd op een recent onderzoek: onze aandachtsspanne wordt alsmaar korter. Door al onze moderne afleidingen, van smartphones tot tablets, van e-mail tot blogs en social media, en met behulp van 4G en gratis Wi-Fi spots, bedraagt de aandachtsspanne van de doorsnee (potentiële) klant momenteel ongeveer acht seconden. Acht seconden! 


Online advertising
Mobile marketing
  • 0
  • 7462
  • -
  • -
  • -
  • -
Specials en dossiers