De beste dronken speeches van 2014 (met tips voor de feestdagen)

De beste dronken speeches van 2014 (met tips voor de feestdagen)

Elk jaar rond de uitreikingen van de Emmy’s, Golden Globes en de Oscars is het wel weer een paar keer raak: de prijs wordt gewonnen door een acteur die zichzelf in de uren daarvoor nèt iets teveel moed ingedronken heeft. Zo’n acteur staat voor de uitdaging om zonder struikelen het podium te bereiken en ook nog eens een samenhangende speech te houden. Soms gaat dat helemaal mis, maar verrassend vaak gaat dat ook goed. Ik vind de speeches van dronken acteurs mateloos fascinerend: het is alsof ze tijdens een aardbeving een ijl klassiek stuk op de viool spelen: alles schuift en draait, maar ze kunnen hun instrument - hun stem, hun aandacht en taal - toch blijven controleren. En juist daaraan zie je hoeveel meters ze gemaakt hebben op het podium. Zo met de feestdagen voor de deur leek het mij een mooi moment om de beste dronken speeches van 2014 de revue te laten passeren, en om te kijken of wij gewone stervelingen daar nog iets van kunnen leren.


Online PR & Branding
  • 0
  • 5609
  • -
  • -
  • -
  • -
Dé Nieuwjaarsborrel 2015: wees daar!

Dé Nieuwjaarsborrel 2015: wees daar!

Tuurlijk, we weten het wel. Je bent je aan het opmaken voor de eerste (of tweede of derde) Kerstborrel en je moet nog met je 'significant other' uitvechten bij welke vrienden je oud & nieuw viert. En je bent allang blij als je al je werk afkrijgt voor de vrije Kerstdagen. Kortom: je kop staat nog helemaal niet naar het nieuwe jaar. Maar stiekem verheug je je er misschien toch al wel weer op, net als wijzelf: de Nieuwjaarsborrel van Online Tuesday en IAB Nederland! Er gaat natuurlijk enorm veel gedisrupt worden in 2015, maar dit blijft voorlopig dé nieuwjaarsborrel voor de online industrie - en dus ook voor jou. En je kunt je vanaf vandaag inschrijven!


  • 0
  • 4286
  • -
  • -
  • -
  • -
Drie taps en een swipe

Drie taps en een swipe

Om een startup succesvol te maken, moet je een idee hebben dat beter en anders is dan alles wat er al is. Het was serial entrepeneur Sam Shank nog niet eerder gelukt, maar met de app HotelTonight denkt hij een concept in handen te hebben dat aan die voorwaarden voldoet. "Op een site als Booking.com ben je drie minuten bezig met een hotel boeken. Bij HotelTonight duurt dat tien seconden: drie taps en een swipe."


Mobile marketing
Usability & Design
E-Commerce
  • 0
  • 4123
  • -
  • -
  • -
  • -
Inbox by Gmail: de e-mailclient voor de minimalistische e-mailgebruiker

Inbox by Gmail: de e-mailclient voor de minimalistische e-mailgebruiker

Nu Inbox, de nieuwe e-mail client van Google, een tijdje beschikbaar is, beginnen meer details over de ontwikkeling en de gedachte erachter bekend te worden. Zo lijkt het niet Google’s bedoeling dat Inbox een vervanger wordt van Gmail: het is meer bedoeld als ‘side-project’ om e-mail na 10 jaar (Gmail werd op 1 april 2004 geïntroduceerd) op een andere manier te benaderen. Dit bleek ook uit een zogenaamde AMA (ask me anything) op Reddit kortgeleden. Zie hiervoor dit artikel op The Next Web evenals dit artikel.


E-mail marketing
Usability & Design
  • 2
  • 4755
  • -
  • -
  • -
  • -
De LinkedIn-enquête 2014 - de resultaten

De LinkedIn-enquête 2014 - de resultaten

LinkedIn rocks in Nederland, het zakelijke socialmediaplatform kent nog steeds sterke autonome groeicijfers. Inclusief meer dan 5 miljoen Nederlanders, maken inmiddels meer dan 350 miljoen mensen wereldwijd gebruik van dit zakelijke netwerkplatform. En de verwachting is dat de intensieve samenwerking met WeChat en de verdere uitrol op de Chinese en Aziatische markt deze cijfers alleen maar verder gaan laten groeien.

Welke status heeft LinkedIn inmiddels onder de Nederlandse gebruikers? Waarom maken wij zo intensief gebruik van LinkedIn? Met welke reden en welke functionaliteit helpt de moderne ondernemer? Lees in deze blog de meest opmerkelijke verschillen met de uitkomsten van 2013 en 2012.


Social media marketing
Usability & Design
  • 0
  • 6596
  • -
  • -
  • -
  • -
Gebruik van social media stagneert, online nieuwsconsumptie daalt #SMING14

Gebruik van social media stagneert, online nieuwsconsumptie daalt #SMING14

Net als in 2012 en 2013 gaf ING dit jaar opdracht om de impact van social media bij consumenten te onderzoeken. Het doel: het verkrijgen van inzicht in de rol, de betrouwbaarheid en de impact van social media. Het onderzoek, uitgevoerd door Social Embassy en Insites Consulting onder een representatieve groep van 1.510 consumenten, laat o.a. zien dat het gebruik van social media stagneert en dat het gebruik van online nieuwssites afneemt.


Social media marketing
  • 0
  • 8566
  • -
  • -
  • -
  • -
Meer conversie uit e-mailmarketing met marketing automation #ADV


E-mail marketing
  • 0
  • 3737
  • -
  • -
  • -
  • -

Meer conversie uit e-mailmarketing met marketing automation #ADV

Het versturen van persoonlijke en gerichte e-mailmarketingcampagnes wordt in 2015 nog belangrijker. Zeker als je beseft dat bedrijven, die marketing automation inzetten, hun omzet met 3,1 procent zien stijgen en een conversie behalen die 53 procent hoger ligt in vergelijking met bedrijven die het niet inzetten. Toch speelt ruim 54 procent van de bedrijven, die nog geen marketing automation traject hebben ingezet, met vragen omtrent het budget en het gebrek aan kennis. Copernica Marketing Software verlaagt graag die drempels voor je met een speciale eindejaarsaanbieding zodat jij in 2015 een mooie start kunt maken met e-mailmarketing en marketing automation. De aanbieding kies je zelf: ondermeer twee maanden gratis of een zeer voordelige e-mailbundel.

Bekijk de aanbieding en haal meer uit je e-mailmarketing

Specials en dossiers