Groningen kent een hoge gunfactor - Top Names-special

Groningen kent een hoge gunfactor - Top Names-special

Negen Groningse innovatieve bedrijven schoven aan bij Top Names, tijd om de balans op te maken. Hoe staat het ervoor met het ondernemingsklimaat in de Noorderlijke stad? Jarno Duursma van de Social Media Club Groningen is enthousiast: “De sfeer is heel positief, heel professioneel en we zien een hoge gunfactor. Groningen is een beetje een eiland en je zoekt mekaar toch op. Het is een beetje een community van mensen die van elkaar goed snappen wat ze doen.” Toch is er verbetering mogelijk.


E-business
  • 0
  • 3431
  • -
  • -
  • -
  • -
Met verhalen bouw je aan succesvol leiderschap

Met verhalen bouw je aan succesvol leiderschap

Als bestuurder wil je jouw visie begrijpelijk overbrengen zodat mensen horen en begrijpen wat je bedoelt. Als communicatieadviseur wil je dat jouw organisatie een onuitwisbare indruk maakt waarover gesproken wordt. Als manager wil je weten hoe je mensen meekrijgt en welke factoren een katalyserende rol kunnen spelen in een veranderingsproces. Als coach wil je weten hoe je mensen en teams aanprekend en op eigen vermogen kunt laten groeien. Verhalen kunnen in het werk van bestuurders, adviseurs, managers en coaches een grote rol spelen. Mijn blogserie gaat over meerdere aspecten van verhalen vertellen.


Online PR & Branding
  • 0
  • 4698
  • -
  • -
  • -
  • -
Tracking cookies plaatsen? Twee keer toestemming vragen!

Tracking cookies plaatsen? Twee keer toestemming vragen!

Advertentiebemiddelaar YD Display Advertising Benelux B.V. maakte gebruik van tracking cookies en kreeg hierdoor het College bescherming persoonsgegevens op haar dak. Blijkbaar is er nu tweemaal toestemming vereist voor het gebruik van tracking cookies. In april bracht het College Bescherming Persoonsgegevens een rapport uit met hierin haar bevindingen over de zaak tegen YD Display Advertising Benelux B.V.. Ik vat het rapport voor je samen, met tot slot nog twee tips voor het gebruik van tracking cookies.


Online advertising
E-Commerce
  • 0
  • 6297
  • -
  • -
  • -
  • -
Scoren op het WK met nation branding

Scoren op het WK met nation branding

De informatie en beelden over Brazilië domineerden de afgelopen weken de media. Dat het land dat het WK hostte en het evenement goed kon gebruiken als marketing voor zijn eigen land, is voor de hand liggend. Maar ook voor deelnemende landen was het een uitstekend middel om zichzelf goed in de kijker te spelen. Niet alleen WK-gerelateerde content, maar ook achtergrondinformatie en nieuwsfeitjes over de deelnemende landen gingen de hele wereld over. Kan een event zoals het WK als podium dienen voor marketing van een land? 


Online PR & Branding
  • 2
  • 5180
  • -
  • -
  • -
  • -
Leer en ontdek alles over social media monitoring en webcare #ADV

Leer en ontdek alles over social media monitoring en webcare #ADV

Het monitoren van berichten op social media, blogs, fora en andere online bronnen is een steeds belangrijk aspect van online marketing. Je ziet als marketeer hoe klanten, influencers en anderen over je producten, diensten en je merk praten. 

Monitoring is vandaag de dag noodzakelijk als het gaat om reputatiemanagement en het (online) uitvoeren van klantenservice. Daarnaast verschaft monitoring waardevolle inzichten die helpen nieuwe producten en diensten te ontwikkelen of bestaande te verbeteren. 


Customer service
  • 0
  • 5120
  • -
  • -
  • -
  • -
Contentmarketing óf native advertising? Waarom niet beide?


Online advertising
Online PR & Branding
  • 17
  • 6568
  • -
  • -
  • -
  • -

Contentmarketing óf native advertising? Waarom niet beide?

Gisteren verscheen de blogpost 'Wat, native advertising? Marketeer laat het los!' van Edwin Vlems. Natuurlijk is er in deze blogpost een aantal punten waar ik het hartgrondig mee eens ben, zoals dat de les van contentmarketing is dat je juist 'brutally honest' je kennis deelt, zonder veel verkooppraatjes. En dat contentmarketing geen advertentie in contentmarketing is, en dat we niet kunnen spreken over ‘reclamische’ content. En ook ik hoop op een krantenkatern die eens echt de verschillende hypotheken eerlijk met elkaar vergelijkt en de problemen met hypotheken aan de kaak stelt.

Edwin stelt tevens dat marketeers niet verder kunnen kijken dan advertenties, of ze nu wel of niet ‘native’ zijn verpakt, en dat ze het echte contentmarketingprincipe niet begrijpen. Dit zal Edwin beter weten dan ik en dat wil ik ook niet tegenspreken. Maar hij stelt bovendien dat het hele (native-)advertentiegedoe weg moet ten faveure van contentmarketing. En hier ben ik het niet mee eens. Waarom is het het een óf het ander? Ik zie dat niet. 

Specials en dossiers