Webinar: Laat je content leven op LinkedIn #ADV

Webinar: Laat je content leven op LinkedIn #ADV

LinkedIn is de laatste jaren gegroeid naar ruim 5 miljoen Nederlandse leden. Met die groei zijn parralell ook de mogelijkheden van het platform vergroot. LinkedIn is van profielensite gegroeid naar een content platform. De mogelijkheden om direct de juiste doelgroep te vinden zijn enorm. Maar hoe werkt dat en hoe kun je daar optimaal gebruik van maken?


Social media marketing
  • 0
  • 4168
  • -
  • -
  • -
  • -
Customer centricity: wat kun je als marketeer morgen in gang zetten?

Customer centricity: wat kun je als marketeer morgen in gang zetten?

Marketeers om mij heen praten geregeld over customer centricity. Over het feit dat het niet voorbehouden is aan marketeers om daaraan te werken en dat het een onderdeel van de bedrijfscultuur zou moeten zijn. Ik ben het daarmee eens, maar zie ook dat je vanuit marketing en communicatie wel degelijk zelf stapjes kunt zetten die bijdragen tot meer customer centricity. Vooral als je je richt op de customer experience, samen met customer value en customer lifecycle de drie pijlers van customer centricity. Je hoeft niet te wachten op het grotere plan. Ik denk aan de uitspraak van Peter Drucker: “Quality in a service or product is not what you put into it. It is what the client or customer gets out of it.” En dat kan op allerlei manieren. Ik deel graag een paar mooie voorbeelden, waarbij het me opvalt dat het vaak gaat om kleine dingen, een personal touch op een onverwacht moment. Simpel, maar o zo doeltreffend!


Usability & Design
  • 0
  • 4301
  • -
  • -
  • -
  • -
Hacken is een verhaal vertellen

Hacken is een verhaal vertellen

“Vlinders krijg je! Elke keer dat het verhaal vordert, de app een update krijgt en elke keer dat ‘bert de snert cat’ vervangen wordt met een product uit de API.” Samen met vier collega’s ‘hackten’ we er op los tijdens de Dutch Open Hackathon en kwam ik tot een inzicht. Hacken is iets voor iedereen die graag verhalen vertelt en niet bang is om dat te vertellen in code, apps en presentatiekracht.


E-business
Usability & Design
Web analytics
  • 2
  • 4017
  • -
  • -
  • -
  • -
Jeroen Verkroost (Persgroep): “We moeten meer op maat doen”

Jeroen Verkroost (Persgroep): “We moeten meer op maat doen”

Jeroen Verkroost trad een jaar geleden in dienst bij de Persgroep. Als chief digital officer werd hij verantwoordelijk voor het digitale domein van de diverse Nederlandse en Belgische kranten van het concern. Een terrein wat nog redelijk onontgonnen was, aangezien de Persgroep er aanvankelijk geen enkel belang aan toedichtte. “Het was heel erg gecentraliseerd. Er was eigenlijk maar één website zowel voor De Morgen als voor de Volkrant: één achterkant, één contentmanagementsysteem. Er werd niet veel aan ontwikkeld. Dus het was moeilijk.” Inmiddels is een flinke inhaalslag gemaakt, onder meer met de recente lancering van de vernieuwde Volkskrant website


Online video
Usability & Design
  • 0
  • 3963
  • -
  • -
  • -
  • -
Uitgelezen: When digital becomes human #digital2human

Uitgelezen: When digital becomes human #digital2human

In zijn voorgaande boeken The Conversation Manager en The Conversation Company wees Marketingfactsblogger Steven van Belleghem er al op: een digitale klantenrelatie is vandaag de dag bijna onontbeerlijk om te overleven als bedrijf. Was in 2007 het webcareteam van UPC het voorbeeld van nieuwe communicatie, 6 jaar later is webcare doorgevoerd bij diverse bedrijven en volwassen geworden, aldus het webcare-onderzoek van Marketingfacts vorig jaar. In een paar jaar tijd is de digitale relatie die deze webcareteams onderhouden, bijna een commodity geworden. Als klant verwachten we eigenlijk niet anders.

Niets mis met deze ontwikkeling, maar toch ontbreekt er volgens Steven nog iets in deze relatie. De online relaties die we nu hebben, zijn emotieloos. De succesvolle klantenrelatie van de toekomst bouwt op het rationele (digitale perfectie) én het emotionele (de menselijke touch). De vele socialmediateams van bedrijven weten inmiddels op rationeel vlak al aardig richting digitale perfectie te komen, maar op emotioneel vlak nog lang niet, volgens Steven. Zijn nieuwe boek When digital becomes human bied je een visie op de toekomst van je klantenrelatie. De toekomst is digitaal én menselijk. Het boek wordt morgen gepubliceerd, maar we bieden je nu al een review en de kans op 1 van de 5 gesigneerde exemplaren!


Social media marketing
Online PR & Branding
Customer service
  • 0
  • 9893
  • -
  • -
  • -
  • -
Apple Watch nu al bekender dan concurrentie

Apple Watch nu al bekender dan concurrentie

Hoewel de Apple Watch pas begin 2015 is te verkrijgen, is deze nu al bekender dan alle andere concurrerende smartwatches. Dit blijkt uit het TechTrends-onderzoek van Newcom Research & Consultancy onder ruim 1.700 Nederlanders. In dit onderzoek wordt in kaart gebracht in welke mate (technologische) innovaties bij de Nederlander bekend zijn en gebruikt worden.


E-business
Mobile marketing
Usability & Design
  • 1
  • 5061
  • -
  • -
  • -
  • -
Specials en dossiers