De datagedreven e-commercestrategie van B2B-bedrijf Deli XL

De datagedreven e-commercestrategie van B2B-bedrijf Deli XL

In 2009 heeft Bidvest Deli XL, de horecagroothandel met een leidende positie in foodservice, hun online strategie gelanceerd. Vandaag de dag haalt het bedrijf 90 procent van zijn omzet via online. Het web is een uitstekende meetbare omgeving en Deli XL tracht deze zo goed mogelijk te benutten. Stap voor stap is het bedrijf steeds meer datagedreven. In een interview verduidelijkt e-commercemanager Anouk Beeren hoe het haar gelukt is om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.


E-business
E-Commerce
  • 1
  • 2813
  • -
  • -
  • -
  • -
Ontmoet de homo socius

Ontmoet de homo socius

Sociale media, technologische vooruitgang en de economische malaise: stuk voor stuk drijvende krachten achter drastische veranderingen binnen het gedachtengoed van consumenten. Het levert nieuw inzicht en gedrag op. De mens anno morgen deelt meer dan alleen een statusupdate, ontwijkt de gevestigde orde, is creatiever dan ooit en neemt volledige controle over tijd en aandacht. We zoomen in dit artikel in op drie typische gedragingen van deze nieuwe mens, telkens gevolgd door advies voor de marketeer. Welkom in het tijdperk van de 'homo socius'!


Social media marketing
  • 0
  • 2132
  • -
  • -
  • -
  • -
Polaregaatdoor.nl: van hoax naar grootste Nederlandse crowdfunding-succes ooit

Polaregaatdoor.nl: van hoax naar grootste Nederlandse crowdfunding-succes ooit

Even terug naar 28 januari dit jaar. Polare, de boekenketen met de grootste boekenwinkels van Nederland, sluit al haar 21 vestigingen en vraagt uitstel van betaling aan bij de rechter. Heel boekenminnend Nederland en honderden medewerkers wachten in spanning af op het lot van de keten. Is een faillissement nabij of gloort er een nog sprankje hoop voor de zielloze ster Polare?


E-business
Online PR & Branding
E-Commerce
  • 3
  • 4410
  • -
  • -
  • -
  • -
Agencies@Google 2014: wat werd er over mobile marketing gezegd?

Agencies@Google 2014: wat werd er over mobile marketing gezegd?

Afgelopen dinsdag en woensdag ben ik bij Google in Dublin op bezoek geweest voor het Agencies@Google-evenement. Bureaus uit heel Europa komen naar dit evenement toe en Google gebruikt het podium om performance-vraagstukken te beantwoorden en de visie voor het komende jaar te delen. Google predikt al jaren het belang van mobiele apparaten en dat was tijdens dit evenement niet anders. Ik heb de belangrijkste mobile-marketingpunten voor je samengevat.


Mobile marketing
  • 0
  • 1876
  • -
  • -
  • -
  • -
eHealth = Mensenwerk #adv

eHealth = Mensenwerk #adv

Zorginstellingen worden vandaag de dag voortdurend uitgedaagd op het verbeteren van de efficiency. Of het nu gaat om zelfmanagement voor patienten of het voorkomen van misverstanden door een goede voorlichting. Bij elke zorgverlener gaat de dienstverlening veranderen door online ontwikkelingen. eHealth projecten richten zich primair op het verbeteren van de zorg door slim gebruik van ICT toepassingen. De mogelijkheden van de techniek lijken onbeperkt, maar een succesvol project is van afhankelijk van meer factoren. Elk project in de zorg blijft mensenwerk. 


E-business
  • 0
  • 1183
  • -
  • -
  • -
  • -
Omzet uit mobiel winkelen verdubbeld naar 1,3 miljard euro

Omzet uit mobiel winkelen verdubbeld naar 1,3 miljard euro

De online consumentenbestedingen via smartphone en tablet zijn in 2013 gestegen naar 1,3 miljard euro. Dat is 12 procent van de totale e-commercemarkt. Hiermee zijn de uitgaven via smartphone en tablet ruim verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode een jaar daarvoor. Dit blijkt uit de M-commerce Monitor 2013-2, het halfjaarlijkse onderzoek naar mobiele consumentenbestedingen van Blauw Research in samenwerking met Thuiswinkel.org en iDEAL


Mobile marketing
E-Commerce
  • 0
  • 2381
  • -
  • -
  • -
  • -
De onbewuste beïnvloeding van Booking.com ontrafeld

De onbewuste beïnvloeding van Booking.com ontrafeld

Als mensen winkelen gebruiken ze hun ratio nauwelijks. Ze worden verleid door de sfeer in de winkel, de presentatie of een goede verkoper. Dit verklaart dat er vaak in een ‘opwelling’ iets gekocht wordt. Achteraf wordt er dan een excuus verzonnen waarom die nieuwe iPad-mini, het zoveelste paar schoenen of dat horloge écht nodig is. Kan je online ook zo verleiden? Een goede verkoper zijn,  via het onderbewustzijn overtuigen tot extra aankoop? Eén van de leukste sites om verleidingstactieken te bestuderen is Booking.com. Zij worden door veel online gedragspsychologen gezien als ‘heavy users’ van online overtuigen of ‘persuasion.’   


Usability & Design
E-Commerce
  • 13
  • 6087
  • -
  • -
  • -
  • -
[Adv] Multichannel Conference, 2-daagse kuur voor een gezonde multichannel strategie


E-business
  • 0
  • 949
  • -
  • -
  • -
  • -

[Adv] Multichannel Conference, 2-daagse kuur voor een gezonde multichannel strategie

De consumenten van tegenwoordig zijn ongrijpbaar. Ze bevinden zich op steeds meer nieuwe kanalen en bepalen zelf wanneer ze met uw product bezig zijn. Hun bereiken wordt een steeds grotere uitdaging.

Tijdens Multichannel Conference op 23 & 24 april staan er ruim 175 sessies op het programma die u van een nieuwe vitamine boost voorzien. Laat u inspireren door de vele kennissessies van hoog niveau. Geen stands maar puur en alleen inhoudelijke sessies. Aan het woord komen de pioniers, experts en collega’s die hun ervaringen met u delen aan de hand van impactvolle cases, nieuwe tools en baanbrekende visies.

Specials en dossiers