De verschuiving van het internet


E-business
  • 1
  • 5178
  • -
  • -
  • -
  • -

De verschuiving van het internet

Het web is fundamenteel ontworpen zodat iedereen het kan gebruiken, ongeacht apparatuur, software, taal, cultuur, locatie en geestelijke en lichamelijke gesteldheid. Zo staat het gedefinieerd door het World Wide Web Consortium of W3C. Het is een mooi streven. Overheden timmeren aan de weg om overheidswebsites bruikbaar te maken voor iedereen. Net als hun gebouwen zijn overheidswebsites vooral steriel, functioneel en toegankelijk. Maar er is nog die andere groep die het web gebruikt om geld te verdienen en marktaandeel te verkrijgen. Voor die groep is de W3C-richtlijn hooguit een randvoorwaarde. Maar op het web is veel meer gelijkspel. Door de explosieve groei aan technische mogelijkheden en toename van autonomie, kan controle en autoriteit worden omzeild (denk aan Bitcoin). Daar zitten positieve en negatieve kanten aan. Zal het web het terrein worden van een eeuwig kat- en muisspel tussen autoriteiten en burgers? Of zal het ons echt naar het volgende niveau brengen waar gelijkheid en eerlijkheid zegevieren en het niet langer gaat om verrijking?

Hej, ik heb niet met je geknikkerd!

Hej, ik heb niet met je geknikkerd!

Misschien begin ik oud te worden of heb ik ergens iets gemist, maar ik merk dat ik het niet prettig vind als mensen die ik niet ken, me met 'hey' of 'hej' aanspreken. En zeker niet als iemand van een winkel me zo aanspreekt die misschien wel 20 jaar jonger is dan ik. In real life niet maar ook online niet. Wat zijn tegenwoordig eigenlijk de omgangvormen? Kan je met 'hey' beginnen als je als webcarelid iemand online antwoord geeft? Of je/jij zeggen? Verschilt dit per bedrijf, moet je rekening houden met cultuur? Ik vroeg het op Twitter.


Social media marketing
Customer service
  • 26
  • 9372
  • -
  • -
  • -
  • -
Must-read: een pleidooi voor slow content marketing

Must-read: een pleidooi voor slow content marketing

"There is no shortcut to a place worth going", zo zeggen de Engelsen wijselijk. En toch zie ik niet anders: blogs met een getal in de titel die je vertellen hoe je snel kunt scoren, bijvoorbeeld met contentmarketing. Artikelen waarin verteld wordt welke woorden je moet gebruiken om mensen te 'converteren' (lees: geld loskloppen). Zo las ik onlangs dat je het beste woorden kunt gebruiken als 'increased' en 'reduced' (probeer ze maar eens in een titel te combineren) en 'created'. En dat je woorden moet vermijden als 'creative' (?) en 'innovative'. Die laatste woorden moet je volgens het artikel vooral mijden omdat het de 'most overused buzzwords' zijn. Maar dat zet me wel aan het denken: leiden al die artikelen die woorden adviseren niet tot een nieuwe lijst 'overused buzzwords'? Moeten we niet eens ophouden met die must-read 'fast content marketing' en ons beperken tot authentieke 'slow content marketing'? Misschien een opvallende mening voor iemand die regelmatig bij McDonalds zit, maar toch wil ik het uitleggen. Nog even over die buzzwords.


Online PR & Branding
  • 2
  • 9153
  • -
  • -
  • -
  • -
E-mailmarketing in de financiële sector - cijfers, trends en zoveel kansen

E-mailmarketing in de financiële sector - cijfers, trends en zoveel kansen

Als ik aan e-mail en de financiële sector denk, denk ik vooral aan customer lifecycles en een schat aan nog onbenutte kansen. Einde van rentvastperiodes bij hypotheken, een jaarlijkse checkup van al je verzekeringen, de 18e verjaardag van kinderen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat een conversiemogelijkheden die allemaal via customer lifecycles per e-mail prima te automatiseren zijn. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de e-mails aankomen en vervolgens worden geopend. Hoe vergaat dit de financials? Hoe scoren hun e-mailings op opens, CTO’s en CTR’s? Oordeel zelf. Ik zet namelijk in deze blogpost de e-mailmarketingcijfers, trends en ontwikkelingen van de financiële sector voor je op een rij. 


E-mail marketing
E-Commerce
33 tips voor meer resultaat met Google AdWords

33 tips voor meer resultaat met Google AdWords

Zoekmachinemarketing is één van de online kanalen voor de meeste organisaties. Zowel b2b als b2c, zowel voor branding als sales. Veel organisaties besteden zoekmachinemarketing uit aan gespecialiseerde bureaus zoals wij. Er zijn echter voldoende organisaties met voldoende inhouse kennis over zoekmachinemarketing, met in het bijzonder Google AdWords. In de praktijk merken wij dat de discussie rondom het thema ‘het wel of niet uitbesteden van Google AdWords’ erg leeft Nederland. Onlangs schreef ik een artikel over het uitbesteden van Google AdWords dat praktische handvaten biedt voor deze discussie. Tóch zelf aan de slag? In dit artikel worden 33 tips belicht voor meer resultaat met Google AdWords. 


Zoekmachine marketing
Web analytics
  • 0
  • 10137
  • -
  • -
  • -
  • -
#Vacature: online marketeer bij TUI Nederland


Web analytics
E-Commerce
  • 0
  • 4861
  • -
  • -
  • -
  • -

#Vacature: online marketeer bij TUI Nederland

De grootste speler in de Nederlandse reisbranche is op zoek naar een SEA specialist! Innovatie, ambitie en ontwikkelen kenmerken onze organisatie. Wij werken met een jong en bevlogen marketing team om online een grotere speler te worden. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en wil jij jezelf verder ontwikkelen in jouw carrière? Dan zijn wij op zoek naar jou! Meer weten? Lees snel verder.

 

Webcare in je mindset: LOBEDAVRA

Webcare in je mindset: LOBEDAVRA

Met enige regelmaat schrijf ik via Twitter korte recensies over films. Vanwege het karakter van het medium kan ik enkel beknopt mijn mening delen. Vaak komt het neer op een deel van mijn mening schrappen. Het belangrijkste, de kern, blijft over. Maar wat is de kern? De één plukt vooral punt A uit de film, de ander punt B. Een andere beleving, een andere ervaring. Dat is natuurlijk ook zo bij boeken. De Bijbel is een boek dat bij uitstek verschillende meningen genereert. Een boek dat verscheurt (talloze verschillende stromingen binnen het Christendom) en verbindt (‘samen Jezus volgen’). Dat is één reden voor kerkgangers om wekelijks een kerk te bezoeken en te luisteren naar de visie van een dominee, een autoriteit. Die dominees moeten van alles bedenken om de kern centraal te houden. Ezelsbruggetjes kunnen daarbij helpen. Ooit zat ik in zo’n kerkdienst, toen een dominee aankwam met LOBEDAVRA.


Social media marketing
Customer service
  • 0
  • 4707
  • -
  • -
  • -
  • -
Specials en dossiers