Waarom affiliate marketing gewoon affiliate marketing moet heten

Waarom affiliate marketing gewoon affiliate marketing moet heten

Gebeurt er eigenlijk nog wel iets in affiliateland? Grote partijen zoals Wehkamp en KLM startten een eigen netwerk en uit de Yonego affiliate-enquête bleek dat de top-3 affiliate netwerken ongewijzigd is. Er gebeurt dus vrij weinig, of toch niet? Op TheNextWeb verscheen een artikel met de titel 'Why we should ditch the ‘affiliate’ in affiliate marketing'. In het artikel wordt met name gestuurd op een naamswijziging van affiliate marketing naar 'performance (based) marketing' en om dit wat meer power te geven, is www.affiliateblog.nl inmiddels geredirect naar www.performance.nl


Affiliate marketing
  • 3
  • 5389
  • -
  • -
  • -
  • -
Een update: Facebook in Nederland Q1 2014

Een update: Facebook in Nederland Q1 2014

Op 11 juni vond voor de tweede keer het Facebook Congres plaats in de Jaarbeurs Utrecht. Een mooi moment voor een update van de status van Facebook in Nederland op dit moment én de kansen voor de toekomst. Diverse sprekers hebben hieraan bijgedragen vanuit hun eigen expertise, waaronder contentmarketingspecialist Jay Baer (zijn eerste optreden in Nederland), Adobes Marc Blinder over search & social, dé expert op Facebook-advertising Dennis Yu en sprekers van eigen bodem, waaronder Polle de Maagt, Peter Minkjan en Hans Maltha. Laatstgenoemde kwam met een update van zijn keynote van vorig jaar met de cijfers van 2013. Een korte samenvatting van zijn bevindingen.


Social media marketing
  • 0
  • 5800
  • -
  • -
  • -
  • -
De mondhoeken omhoog met de online video’s van Coolblue

De mondhoeken omhoog met de online video’s van Coolblue

Coolblue was een paar jaar geleden nog de onzichtbare partij achter websites als MP3shop.nl, Smartphoneshop.nl en Digicamshop.nl. Inmiddels is het aantal websites gegroeid naar ruim 320 en zijn er 7 fysieke winkels. Daarbij is Coolblue vooral zelf als corporate merk ook veel zichtbaarder geworden. Iedereen kent inmiddels de zeldzame focus op klanttevredenheid van het bedrijf en ook hun activiteiten op het gebied van online video spreken tot de verbeelding van iedere marketeer. Wij spraken Jeroen van Camp, de teamleider online video bij de retailer.


Online video
  • 13
  • 8706
  • -
  • -
  • -
  • -
Meer waarde toevoegen door minder te doen

Meer waarde toevoegen door minder te doen

In veel deodoranten zitten stukjes aluminium en parabenen, waarvan sommige rapporten beweren dat ze kankerverwekkend zijn. Het KWF zegt van niet, maar waar of niet, deodoranten vrij van aluminium en parabeen zijn inmiddels verkrijgbaar. Prominent op de verpakking van Sanex Zero staat 0 procent aluminium chloorhydraat, 0 procent alcohol en 0 procent parabeen. Dove, Vichy, Weleda en Nivea leveren soortgelijk spul. Producten en diensten verkopen gaat per definitie om schaarste. Iets wat iedereen al kan of heeft hoef je niet te verkopen. Maar waar vroeger schaarste een valide verkoopargument was, is dat in een tijdperk van overvloed niet meer vanzelfsprekend. Er is simpelweg te veel muziek om te luisteren, te veel video’s te bekijken en te veel aanbod en keuze in ieder segment van de markt.


E-business
E-Commerce
  • 2
  • 4918
  • -
  • -
  • -
  • -
Vijf tips om de klant centraal te stellen

Vijf tips om de klant centraal te stellen

‘De klant centraal stellen’ is een mantra geworden in de financiële dienstverlening, maar eigenlijk overal waar spullen en diensten worden verkocht aan consumenten. Toch voelt die klant zich maar zelden centraal staan. Neem bijvoorbeeld de manier waarop bedrijven communiceren. Ik ontvang stapels post, terwijl ik jaren geleden heb aangegeven alles digitaal te willen ontvangen. De post die ik ontvang, is geadresseerd aan "Geachte heer/mevrouw", terwijl het bedrijf, de bank of de verzekeraar toch echt wel weet wie ik ben. Het zijn slechts enkele voorbeelden. De klant centraal zetten, hoe doe je dat? Ik geef je vijf tips. 


Online PR & Branding
Customer service
  • 0
  • 5824
  • -
  • -
  • -
  • -
Marketing wordt kinderspel

Marketing wordt kinderspel

Gamification, het wordt meer en meer ontdekt door merken en organisaties. Zorgverzekeraars als De Friesland Zorgverzekeraar kopen zelfs aandelen in game-bedrijven om spelenderwijs mensen in de zorg te helpen. En mijn dochter leert nu typen bij Typetopia, wat eigenlijk een doorlopend spel is. Ook bij Aegon spelen we al een aantal jaren met de uitdaging van spelelementen in de wereld van ‘saaie’ verzekeringen. Zo ontwikkelden we speeljetoekomst.nu, een online spel waarin je speelt met je financiële toekomst. En met resultaat. Inmiddels speelden bijna 400.000 mensen het spel, wonnen we vorig jaar de designprijs Red Dot Award en hebben we sinds kort de onderzoeksresultaten binnen met daarin interessante resultaten op het merk en de merkvoorkeur. Een kijkje in de keuken van de ontwikkeling van onze pensioengame. Wat kwamen we tegen en wat hebben we ervan geleerd?


Online PR & Branding
  • 0
  • 4999
  • -
  • -
  • -
  • -
De +1-strategie van OnePlus

De +1-strategie van OnePlus

De wereld veroveren is niet bepaald een goedkope aangelegenheid. De giganten van deze tijd lijken vaak bodemloze zakken te hebben met hun miljoenen kostende campagnes. We hebben dat geaccepteerd. En eigenlijk verwachten we het zelfs. We gaan er vanuit dat een nieuw product vanzelf onder onze aandacht wordt gebracht. Die cultuur maakt het voor een nieuwkomer erg moeilijk om voet aan de grond te krijgen, zeker in een markt als die van smartphones waarin de concurrentie bestaat uit bedrijven als Samsung en Apple. In China is er echter een David die deze Goliaths te lijf durft gaan. Niet met spierkracht, maar door slim gebruik te maken van haar underdogpositie.


Social media marketing
Mobile marketing
Online PR & Branding
  • 4
  • 4596
  • -
  • -
  • -
  • -
Specials en dossiers