14 dagen op proef: de Simpson’s paradox

14 dagen op proef: de Simpson’s paradox

Sinds een aantal maanden heeft A/B-testen binnen Aegon een vogelvlucht genomen. Er staan gemiddeld ongeveer 8 tot 10 testen te draaien, wat een enorme verbetering is ten opzichte van een jaar geleden. Ook binnen de organisatie speelt het meer dan ooit en is er meer interesse in het testen van verschillende pagina’s. Business lines komen vaker naar de marketeers toe om hun ideeën te laten testen. Zo is ook de test omhoog gekomen die ik graag wil delen.


Web analytics
  • 5
  • 2210
  • -
  • -
  • -
  • -
Einde aan de krimp, kansen voor merken

Einde aan de krimp, kansen voor merken

De totale supermarktomzet stagneert. Al ruim een half jaar. Binnen die krimpende markt in geld (als je de inflatie meetelt), maar voornamelijk ook in volume, hebben sommige formules het lastig. Albert Heijn bijvoorbeeld. Niet zomaar een beetje lastig, maar erg lastig. Teruglopende omzetten, dalend marktaandeel en verlies van primaire klanten. En dalende posities in de lijstjes van de “ideale supermarkt”, want daarin staat AH op een beschamende positie in de middenmoot. Dat doet pijn. 


E-business
E-Commerce
  • 0
  • 2555
  • -
  • -
  • -
  • -
Drie strategieën om social marketing spannend te houden

Drie strategieën om social marketing spannend te houden

Toen de eerste Nederlandse socialmediamanagers hevig tekeergingen op Hyves, zat ik als tiener nog op de middelbare school. 10 jaar later en een paar scholen en sociale platformen verder, is social marketing een ingeburgerd vakgebied geworden. Het ’gewoon’ worden van een vakgebied gaat vaak gepaard met een ‘zo-doen-we-het-altijd’-uitvoering. Dit gaat ten koste van de effectiviteit van social marketing. Voor social marketing is het belangrijk dat we het vakgebied spannend houden! 


Social media marketing
Viral videos bestaan – waarom geen viral e-mails?

Viral videos bestaan – waarom geen viral e-mails?

Iedereen kent het bestaan van viral video’s. Wie kent de video’s The Evolution of Dance,  Kony 2012 of de ‘Old Spice - the man your man could smell like’ nou niet? De bedoeling bij viral video’s is om zoveel mogelijk mensen te 'besmetten' met de video. Hierdoor wordt er een (reclame) boodschap meegestuurd die mensen moeten aanspreken. Over viral video’s zijn veel artikels verschenen en talloze succesvolle voorbeelden te noemen. Echter over viral e-mailcampagnes zijn een stuk minder succesverhalen bekend. Toch wordt viral e-mailmarketing, onder de noemer 'tell a friend',  al jaren toegepast.


E-mail marketing
E-Commerce
  • 1
  • 2621
  • -
  • -
  • -
  • -
Shopping Today: Uw jaarlijkse (e)commerce update! #ADV


E-Commerce
  • 0
  • 1892
  • -
  • -
  • -
  • -

Shopping Today: Uw jaarlijkse (e)commerce update! #ADV

De (e)commercebranche ontwikkelt zich razendsnel. Wilt u als ondernemer meegaan met de tijd, dan kunt u niet om de nieuwe trends heen. Voor uw jaarlijkse update over (e)commerce komt u naar Shopping Today op 23 september. Of u nou pure player of multichannel bent, producten en/of diensten verkoopt, het veelzijdige programma van Shopping Today biedt u kennis en een inspiratieboost op ieder vakgebied! Meld u snel aan!

3 manieren waarop online het TV-kijken verrijkt

3 manieren waarop online het TV-kijken verrijkt

Vorige week dinsdag stond de 46e editie van Online Tuesday in het teken van online & TV. Eén van de drie sprekers was Jelmer Wind: binnen RTL Nederland is hij als development manager verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de digitale extensies van de programma’s van RTL 5, 7 & 8 zoals Voetbal International, Holland’s Next Top Model, Koning Voetbal & Expeditie Robinson. Tijdens zijn presentatie ging hij in op de rol van online, social en mobile voor de TV-programma’s van RTL. In dit artikel worden verschillende onderdelen en besproken cases uit de presentatie van Jelmer verder toegelicht met cijfers, voorbeelden en uitleg en drie verschillende manieren besproken hoe online het TV-kijken verrijkt. 


Online video
  • 1
  • 3239
  • -
  • -
  • -
  • -
Heeft Apple geleerd van de IKEA’s parodie ‘The Bookbook’?

Heeft Apple geleerd van de IKEA’s parodie ‘The Bookbook’?

Bekijk alle introductievideo’s van Apple achter elkaar en je ziet hoe sterk Apple vasthoudt aan het hetzelfde format. Dit heeft flink wat parodieën opgeleverd op YouTube. Een recente is van IKEA, die de nieuwe catalogus op ‘the Apple way’ presenteert. De Zweden laten maar weer eens zien dat zo’n parodie flink wat exposure op kan leveren. Humor doet het nu eenmaal goed op YouTube. Met de introductie van de iPhone6 en Apple Watch staan er weer nieuwe introductievideo’s op te proppen. Heeft Apple geleerd van IKEA’s Bookbook?  


Online video
Usability & Design
  • 6
  • 4313
  • -
  • -
  • -
  • -
Over slimme winkelwagens en transparante merkcommunicatie

Over slimme winkelwagens en transparante merkcommunicatie

Vorige week dinsdag mochten we weer een kijkje nemen in de keuken van de wetenschap op het gebied van merken en marketingcommunicatie. Interessant voor iedereen die werkzaam is op dit gebied. Een gezonde dosis wetenschap in combinatie met inventiviteit en creativiteit in de praktijk zou toch mooie en wellicht betere resultaten moeten leiden! Ik bezocht daarom het 4e SWOCC Symposium en kwam ervan terug met een aantal direct in praktijk in te zetten wetenschappelijke inzichten.


E-business
Online PR & Branding
E-Commerce
  • 0
  • 2589
  • -
  • -
  • -
  • -
Specials en dossiers