Richard Kastelein: “Internet heeft de waardeketen van tv op z’n kop gezet”

Richard Kastelein: “Internet heeft de waardeketen van tv op z’n kop gezet”

Richard Kastelein is wat Amerikanen een succes noemen: zes startups, vijf mislukkingen. Maar de zesde keer was het raak. Zijn bedrijf The Hackfest had een succesvolle exit in 2013. Het bedrijf specialiseerde zich in zogenaamde hackatons, een evenement waar mensen bij elkaar komen om in korte tijd nieuwe innovatieve plannen vorm te geven, richtte zich onder meer op de televisiewereld. Want als er volgens Kastelein één ding vaststaat, te gast bij Top Names On Stage in Groningen, dan is het wel dat de televisiewereld afstevent op eenzelfde ontwrichting als we in de muziekwereld hebben gezien. 


Online video
  • 0
  • 1389
  • -
  • -
  • -
  • -
Dit zijn de innovaties in enterprise e-mailmarketing, volgens Forrester

Dit zijn de innovaties in enterprise e-mailmarketing, volgens Forrester

Deze week heeft Forrester Research de Forrester Wave Email Marketing Vendors 2014 uitgebracht. Het eerste deel van het onderzoek presenteert de uitkomsten van Forrester’s 'Q2 2014 Global Email Marketing Customer Reference Online Survey'. Het doel van dit onderzoek is het gebruik van e-mailmarketinginnovaties door grote bedrijven in kaart te brengen. Ook vertelt het onderzoek waar e-mailmarketeers meer op willen inzetten.


E-mail marketing
  • 0
  • 1657
  • -
  • -
  • -
  • -
Contentworkflow: leg vast hoe je content produceert

Contentworkflow: leg vast hoe je content produceert

Content creëren kost tijd. Veel tijd. En veelal ligt dat niet alleen aan het creëren van de content. Denk bijvoorbeeld aan het naleven van huisstijlen, campagnetagging en distributie. Bij veel bedrijven zijn er daardoor veel partijen betrokken. En over het algemeen geldt: hoe meer partijen, hoe meer tijd het proces in beslag neemt. Een overzichtelijke content workflow kan dan veel tijd schelen.


Online PR & Branding
  • 0
  • 2867
  • -
  • -
  • -
  • -
Download alle e-mail marketingkennis #adv


E-mail marketing
  • 0
  • 1192
  • -
  • -
  • -
  • -

Download alle e-mail marketingkennis #adv

Met de gratis white papers van Blinker haal je het beste uit e-mail marketing. Leer o.a. meer over hoe je zelf (volgens de wetgeving) e-mailadressen verzamelt, hoe andere organisaties e-mail inzetten als leadgenerator én hoe je meer kunt doen dan enkel een nieuwsbrief versturen. Vink aan welke white papers voor jou interessant zijn en ontvang ze direct in je inbox. 

Download de white papers

Customer privacy loont

Customer privacy loont

Wij marketeers zijn gek op persoonsgegevens van klanten. Het liefst zo veel en recent mogelijk. Met deze data kunnen we onze doelgroep in kaart brengen en analyseren, om ze daarna vooral te benaderen met nieuwe marketingacties. Het (pro)actief verwerken van deze klantgegevens helpt daarbij aanzienlijk, alleen privacy strooit zo langzaam aan toch veel roet in het eten. Althans zo lijkt het.


Online PR & Branding
Customer service
  • 1
  • 3965
  • -
  • -
  • -
  • -
Demo: iBeacons als onderdeel van een (personalisatie)platform

Demo: iBeacons als onderdeel van een (personalisatie)platform

Vorig jaar introduceerde Apple de iBeacon-techniek. Beacons voegen 'indoor location awareness' toe aan mobiele apps. Inmiddels verschijnen er steeds meer experimenten en concepten die van deze techniek gebruikmaken. Met name in retail, maar bijvoorbeeld ook in musea en bij events. Bij Mirabeau hebben we eind vorig jaar een van de eerste iBeacon-prototypes gemaakt. Onze bevindingen en video beschreven we in een artikel op Marketingfacts. Het artikel dat je nu leest en de bijbehorende video gaan over een prototype waarbij iBeacons onderdeel uitmaken van een marketing automation-platform. 


Mobile marketing
Usability & Design
  • 1
  • 4221
  • -
  • -
  • -
  • -
Leren dansen op het algoritme

Leren dansen op het algoritme

Een wereld zonder big data is niet meer voor te stellen. Er zijn nog maar weinig mensen die dagelijks geen beslissing maken op basis van techniek. Bedrijven baseren belangrijke beslissingen op basis van data en gebruikers spenderen een groot gedeelte van hun dag op basis van data. Helaas is het voor veel mensen niet duidelijk hoe deze techniek werkt, welke data worden opgeslagen en hoe je als consument invloed kunt uitoefenen. Is het tijd voor meer transparantie en controle? 


E-business
  • 0
  • 4267
  • -
  • -
  • -
  • -
Specials en dossiers