Het derde machinetijdperk

Het derde machinetijdperk

In 1965 maakte Gordon Moore in het tijdschrift Electronics Magazine de voorspelling dat door de technologische vooruitgang om de twee jaar (dit werd later bijgesteld naar 18 maanden) het aantal transistors in een chip zal verdubbelen. Deze prognose is tot nu toe nog elk jaar uitgekomen en staat ook wel bekend als de Wet van Moore. In de afgelopen dertig jaar is deze exponentiële groei niet alleen in de rekenkracht van processoren waar te nemen, maar ook het geheugen, de opslagruimte, de bandbreedte en het aantal elektronische sensoren vertonen deze explosieve groei.


E-business
  • 0
  • 1151
  • -
  • -
  • -
  • -
Meer conversie met e-mail marketing #ADV


E-mail marketing
  • 0
  • 2429
  • -
  • -
  • -
  • -

Meer conversie met e-mail marketing #ADV

E-mail is een uiterst effectief kanaal dat bovendien uitstekend meetbaar is. Hoe zorg je er nou voor dat je dit kanaal optimaal benut om meer conversies te realiseren? In dit whitepaper beantwoorden we deze vraag aan de hand van tips en trics. We gaan hierbij o.a. in op segmentatie, customer life cycle, design, lengte en relevantie, buzz en de inzet van andere kanalen. Een must-read voor iedere online marketeer.

Download het gratis whitepaper

Stop vandaag nog met socialmediamarketing

Stop vandaag nog met socialmediamarketing

"Oh, dus jullie gebruiken Facebook zoals het bedoeld is?" De cateraar bij ons bedrijf wilde onze Facebook-pagina gebruiken voor wat promotie, dat moest hij vragen van de marketingcollega's op het hoofdkantoor. Ik legde hem uit dat we op onze pagina geen reclame voor derden maken, maar dat ze dat ook niet moeten willen: "People don't want to be advertised to on social media." Ik legde hem uit dat we vooral 'human interest'-posts plaatsen: authentieke verhalen uit of over MCB, bijvoorbeeld foto's die de chauffeurs vol trots van hun vrachtauto hebben gemaakt, dat soort dingen. "Dus als jullie directeur hier zijn eigen hamburger staat te bakken, dan zet je die foto wel op Facebook?" Ik vond het eigenlijk wel een treffend voorbeeld, maar het is me al vaker opgevallen: de niet-marketeers begrijpen sneller en beter hoe het moet tegenwoordig, marketeers zien zichzelf vooral als adverteerders en willen dus ook overal advertenties op plakken. Gerrit Heijkoop verwoordde het onlangs mooi in een video: "Social media is NOT a marketing tool". Hij pleit ervoor om social media weg te halen bij de marketingafdeling, omdat ze daar de waarde ervan niet goed in kunnen schatten. En dat vind ik ook. Deze blog is dus ook niet voor marketeers, maar voor hun collega's. Als je marketeer bent, mag je niet verder lezen. Serieus!


Social media marketing
  • 9
  • 4697
  • -
  • -
  • -
  • -
Big data in de praktijk: muziekleveranciers, modezaken en Netflix


Web analytics
  • 0
  • 2557
  • -
  • -
  • -
  • -

Big data in de praktijk: muziekleveranciers, modezaken en Netflix

Om de conversie te laten stijgen, is het voor organisaties essentieel om het productenaanbod zo goed mogelijk te laten aansluiten op de persoonlijke voorkeur van de doelgroep. Het analyseren van (grote hoeveelheden) gegevens speelt hierbij een belangrijke rol. Maar hoe zet je op innovatieve wijze data-analysesoftware in? Hoe weet je als marketeer beter dan de klant zelf waar hun interesse naar uitgaat? Wat zijn de lessons learned tot nu toe?

Ultieme klantbeleving valt of staat met customer journeys

Ultieme klantbeleving valt of staat met customer journeys

"Beoordeel nooit een man voordat je een mijl in zijn schoenen hebt gelopen”, klinkt een oud Indiaans gezegde. Alleen dan kun je daadwerkelijk de wensen, motieven en daden van een ander begrijpen. Deze bekende uitdrukking zouden de marketeers van nu in hun achterhoofd moeten houden bij alles wat ze doen. Als je de prijs van producten en diensten even buiten beschouwing laat, is de ‘customer journey experience’ namelijk dé bepalende factor voor klanttevredenheid. Als we als marketeers niet wandelen in de schoenen van onze klanten, hoe kunnen we dan zorgen voor de juiste klantreis en de juiste klantbeleving?    


Customer service
Web analytics
  • 7
  • 3159
  • -
  • -
  • -
  • -
Online personalisatie in travel: 3 snelle tips

Online personalisatie in travel: 3 snelle tips

In de reisbranche is ‘personalisatie’ een buzzwoord, vaak in de voetsporen gevolgd door zijn broertjes ‘relevantie’ en ‘big data’. Het idee is namelijk: door big data te verzamelen, kunnen marketeers de online ervaring van hun bezoekers persoonlijk en relevant maken. Er wordt dan ook regelmatig benadrukt dát het belangrijk is consumenten online zo persoonlijk mogelijk te benaderen. Maar hóé we dat vervolgens moeten doen, hebben we nog niet gehoord. Daarom staan in deze blog handige tips om direct aan de slag te gaan met online personalisatie!


Online PR & Branding
Customer service
  • 0
  • 2480
  • -
  • -
  • -
  • -
Kennisdeling als marketinginstrument

Kennisdeling als marketinginstrument

Kennis en begrip van de markt en haar veranderingen zijn voor bedrijven essentieel om producten succesvol op de markt te brengen. Daarom is het van groot belang dat marketingafdelingen deze kennis aan kunnen wenden bij het introduceren en promoten van producten. Marketingafdelingen komen echter niet of nauwelijks direct in aanraking met (potentiële) klanten en hebben daardoor vaak geen goed beeld van de behoeftes die spelen in de markt. Hoe komen deze afdelingen erachter waar voor consumenten de waarde van producten ligt?


E-business
Zoekmachine marketing
  • 0
  • 2833
  • -
  • -
  • -
  • -
Specials en dossiers