Augmented en virtual reality op de meubelboulevard

Augmented en virtual reality op de meubelboulevard

Met de koop van Oculus Rift door Facebook, Google’s Glass-project (plus Tango ook) en de aankoop van PrimeSense (de maker van de Kinect-chip) door Apple komt er telkens meer aandacht voor virtual en augmented reality. De vraag is daarbij waarom deze grote bedrijven deze kleine startups kopen of zelf blijven doorontwikkelen. En wat is de volgende stap? En vooral: hoe kunnen de van origine conservatieve meubelbranche en de markt voor interior design hiervan profiteren?


Mobile marketing
Customer service
E-Commerce
  • 0
  • 914
  • -
  • -
  • -
  • -
De Marketingfacts Updates komen eraan - sprekers bekend

De Marketingfacts Updates komen eraan - sprekers bekend

De ontwikkelingen op het gebied van digitale media en daarmee van digitale marketing gaan snel. Het is dus een kwestie van goed bijblijven. Dat doe je met de Marketingfacts Updates die op 6 mei a.s. van start gaan: 14 masterclasses over alle aspecten van digitale marketing waarin je wordt bijgepraat door experts en collega-marketeers. De eerste sprekers zijn inmiddels bevestigd!


Marketingfacts
  • 0
  • 881
  • -
  • -
  • -
  • -
Step Inside Adwords - de nieuwste productaankondigingen van Google

Step Inside Adwords - de nieuwste productaankondigingen van Google

Op het officiële blog van Google AdWords werd de livestream van 22 april al enige tijd aangekondigd. Maar liefst 10 nieuwe onderzoeken, features en producten zouden aangekondigd worden. Een grootse aankondiging, die leidde tot meer dan 20.000 kijkers. Na afloop van de sessie kan echter worden opgemaakt dat slechts een paar van deze ontwikkelingen impact gaan hebben op de huidige inrichting van Google Adwords en hoe gebruikers dit nu gebruiken. 


Zoekmachine marketing
  • 0
  • 969
  • -
  • -
  • -
  • -
Twitters nieuwe visuele stijl: een foto zegt meer dan 1.000 woorden

Twitters nieuwe visuele stijl: een foto zegt meer dan 1.000 woorden

Het afgelopen jaar heeft Twitter allerlei wijzigingen aan het netwerk aangekondigd, waarbij vooral de weergave van foto’s en het visuele uiterlijk van profielen zijn aangepakt. Waar Twitter in de beginjaren een netwerk was waarin het enkel draaide om tekstuele updates van maximaal 140 karakters, hebben de nieuwe mogelijkheden ervoor gezorgd dat het voor merken inmiddels een volwaardig communicatiekanaal is geworden. De introductie van een visuelere weergave van tweets in oktober 2013 en de introductie van nieuwe profielen in april 2014 zijn in mijn ogen de belangrijkste wijzigingen. Een goed moment om eens te kijken wat de impact hiervan is, inclusief praktische tips en tricks.


Social media marketing
  • 0
  • 2316
  • -
  • -
  • -
  • -
Consumenten vervreemden van alles en iedereen – ook van jouw merk

Consumenten vervreemden van alles en iedereen – ook van jouw merk

Ook ik zat vorige week zondag gekluisterd aan de buis voor een schitterende aflevering van VPRO Tegenlicht. In een donkere kamer ratelde Douglas Rushkoff drie kwartier door over onze perceptie van tijd en dat we ‘always on’ zijn. Het betoog van de mediatheoreticus over de nieuwe samenleving intrigeerde en gaf stof tot nadenken. In de 45 minuten dat Rushkoff aan het woord was, rees bij mij (ook weer) het besef dat merken hun communicatie drastisch moeten veranderen. We vervreemden van elkaar, dus we moeten op zoek naar de ultieme manier om in dialoog te blijven met de consument.


E-business
  • 4
  • 3649
  • -
  • -
  • -
  • -
Webinar: De optimale Facebook-contentstrategie


Social media marketing
  • 0
  • 1674
  • -
  • -
  • -
  • -

Webinar: De optimale Facebook-contentstrategie

Dinsdag 6 mei om 11:00 uur vertelt Facebook-expert Aljo Hartgers in het webinar Facebook-contentmarketing op welke manier je Facebook optimaal in kunt zetten. Denk aan doelstellingen zoals omzetverhoging, het verkrijgen van meer en betrokken klanten en het vergroten van je zichtbaarheid. Aan de hand van veel voorbeelden, handige tools en methodieken én antwoorden op je eigen vragen ben je nog voor de lunchpauze op de hoogte van alle ins & outs. Na dit webinar boordevol belangrijke informatie kun je direct aan de slag. Mocht je achteraf nog vragen hebben, dan kun je voor extra (gratis) advies terecht in een Facebook-groep.

De laatste cijfers over internetgebruik in Europa

De laatste cijfers over internetgebruik in Europa

Een tijd terug heeft de Europese Commissie de resultaten van het jaarlijkse onderzoek naar het ICT gebruik onder Europeanen bekend gemaakt. Deze cijfers zijn onlangs toegevoegd aan Eurostat en het Marketingfacts Stats Dashboard. Het zal geen verrassing zijn dat de internetpenetratie zeer hoog is. In termen van huishoudens met toegang tot internet is Nederland koploper in Europa met een penetratie van 95 procent. 94 procent van de Nederlanders heeft in de afgelopen 3 maanden internet gebruikt.


Online advertising
E-business
  • 3
  • 2296
  • -
  • -
  • -
  • -
Jurriaan van Rijswijk (Center for Applied Games): “Nederland is een koploper in de game-industrie”


E-business
  • 0
  • 1325
  • -
  • -
  • -
  • -

Jurriaan van Rijswijk (Center for Applied Games): “Nederland is een koploper in de game-industrie”

Vorige week opende het Center for Applied Games haar deuren. In een statig pand vlakbij Artis in Amsterdam is volgens initiatiefnemer Jurriaan van Rijswijk “de hele keten” samengebracht. Montpellier Venture, Stichting Games for Health Europe, een fonds dat het uitgeven van applied games mogelijk maakt en plannen voor een uitgeverij. Met serieuze steun van een investeringsmaatschappij en een focus op bedrijven, de zorg en educatie. En het doel om applied gaming verder te brengen.

Van 3D-printers en rode apen tot big data en wereldvrede

Van 3D-printers en rode apen tot big data en wereldvrede

Behave! Be Brave! Be Bright! Be True! Be Social! De Stadsschouwburg in Utrecht vormde donderdag 17 april weer het decor voor TEDxUtrecht, na TEDxAmsterdam wellicht toch het beste dat Nederland te bieden heeft in de keur aan TEDx-events. Na een flitsende opening met 'audience wake up call' dankzij Pharrell Williams' 'Happy' en een act van de Touchée Dance Company, introduceerde host Bas Welling de imposante line-up met sprekers uit onder meer Nederland, België, Amerika, Canada en Nieuw-Zeeland.


E-business
  • 0
  • 1869
  • -
  • -
  • -
  • -
Specials en dossiers